• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • VeronikaMary

Hej!Men oj vilken lång väntetid :( förstår verkligen att ni är trötta på att vänta,det känns juh som att man aldrig kommer i gång med ivf.

Vi ska troligtvis börja i maj så det är inte så långt kvar men det känns juh som det kommer ta evighet tills det är dags.

• VeronikaMary

Åh vad kul för dig att du äntligen har fått en tid :) Kan tänka mig att du längtar tills dess.

Ja då är vi i samma situation med vikten,jag måste också kämpa med det så jag väger mindre när vi väl börjar med ivf,motivationen är inte så hög just nu men kämpar ändå.

Ja du tufft är det kan man säga,tycker det är jobbigt att bara gå o vänta på att få en tid.

• VeronikaMary

Det kan jag tänka mig att du gör det,det gör jag också kan man säga.

Vet inte riktigt vad mitt BMI ligger på,pratade med en undersköterska för ett tag sen o då

sa hon att jag låg bra till och att jag ska forsätta som jag gör,men nu har vikten avstannat helt :( Men tydligen är det så att är man överviktig så får man banta med typ liknande nutrilett,men jag behövde inte det enligt henne men vet

Inte hur jag ligger till just nu.

• VeronikaMary

Jag har tagit bort all pasta o potatis o dricka och äter inte godis på vardagarna men unnar mig lite på helgerna,fungerande i början som sagt men nu har det avstannat :(

• VeronikaMary

Usch jag kollade mitt BMI och blev jätte ledsen :( är så trött på den här j..la sjukdomen och att det känns som det aldrig tar slut :(

• VeronikaMary

Förlåt för sent svar jag går o lägger mig tidigt på kvällarna går upp jätte tidigt.

Vågen vi har hemma är jätte konstig så jag vägde mig i morse o helt plötsligt vägde jag

tvp kilo mindre och bättre BMI ????

• VeronikaMary

Jag fick 30,1 i BMI så det är inge speciellt bra just nu men har också börjat o tänka på

att börja med Herbellife,det är något som jag kan prova på o se om det funkar.

Japp jag har gjort kontrast röntgen och även tagit pergotime men bara en gång o det funkade inte på mig så ska testa den här månaden med dubbel kur med Letrozol se om det

fungerar bättre.

Har du gjort kontrast röntgen och provat pergotime?

• VeronikaMary

Förstår helt o hållet hur du känner så jobbigt o behöva gå igenom en sån här sak,man vill juh inget annat än att bli gravid o få vara mamma ledig och gå på promenader.

Men åh vad jobbigt att det inte har funkat med pergotime för dig :( Men du ska se att det kommer o funka med ivf.

Letrozol är som pergotime ungefär fick prova det först men har tagit Letrozol i tre omgångar och det funkade bara en gång så får se hur det går nu,förväntar mig inget bra resultat.

• VeronikaMary

Tyvärr så betvivlar jag att det kommer o funka men man kan juh alltid hoppas.

Tror att vi blev uppsatta på ivf i november så det är ett tag kvar tills det är våran tur antar jag.

Vart köpte du herbelife någonstans?Jag har lite panik över min vikt just nu så kanske ska testa om det funkar.

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016