• Anonym445

Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".

Hur slutar man amma en snart 2 åring?

Hon äter väldigt lite vanlig mat, hon ammas väldigt mycket för hon har inte riktigt förstått att man äter vanlig mat har jag märkt trots vi erbjuder och erbjuder. Trots att pappan finns med hemma så är det bara jag mamman som gäller, hon gallskriker så fort hon blir passad av pappan eller nån annan eller om jag ens ska gå på toaletten... Hon börjar inte på dagis förrän om nån månad.

Men jag känner att det är dags att sluta amma, dels pga att jag orkar inte mer, vill inte att hon ska vara så beroende av mig pga det och att hon ska äta bättre med mat.

Jag är så blödig av mig så varje gång hon kommer med sina valpögon och vill ha tutte eller när hon gråter för hennes pappa tar henne så bryter jag ihop :(.

Har ni några råd o tips?

• Svar på tråden Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".
  • Anonym (mor)
    Anonym (Saknad) skrev 2016-01-29 12:36:23 följande:
    Jag förstår att du inte inte skäms, att du liksom är utom räddning på den fronten. Jag skäms åt dig.
    Jag är vuxen! Är du?
  • Pkb
    Anonym (Ingen bebis) skrev 2016-01-29 12:51:14 följande:

Kände du inte din pappa alls eftersom du säger att du lämnades bort till honom? Det var kanske bara vilken gubbe som helst du aldrig hade träffat. 

Jo jag kände min pappa.
  • Anonym (mor)
    Pkb skrev 2016-01-29 12:50:29 följande:

Jag tycker det är så himla tråkigt att man ska bli dömd för att man inte gör saker likadant som andra mammor. Så länge man inte skadar sina barn så tycker inte jag att folk ska dömma varandra. Vad spelar det för roll om man ammar i två år eller ger flaska från start? Vad spelar det för roll om man går ut och festar nån gång i månaden efter att man har fått barn? Vad spelar det för roll om man låter barnen välja kläder själva och vad spelar det för roll om barnen får välja vilken mat dom vill äta? Inget av det är ju olagligt. Vissa följer alla rekommendationer angående barn till punkt och pricka och andra inte. Det är rekommendationer och inte lag.

Man kan amma tills barnet börjar skolan om man väljer det MEN det blir ju problem om man inte är hemmaförälder?
  • Anonym (K)
    Pkb skrev 2016-01-29 12:50:29 följande:

Jag tycker det är så himla tråkigt att man ska bli dömd för att man inte gör saker likadant som andra mammor. Så länge man inte skadar sina barn så tycker inte jag att folk ska dömma varandra. Vad spelar det för roll om man ammar i två år eller ger flaska från start? Vad spelar det för roll om man går ut och festar nån gång i månaden efter att man har fått barn? Vad spelar det för roll om man låter barnen välja kläder själva och vad spelar det för roll om barnen får välja vilken mat dom vill äta? Inget av det är ju olagligt. Vissa följer alla rekommendationer angående barn till punkt och pricka och andra inte. Det är rekommendationer och inte lag.

Nu handlar inte tråden om det du beskriver utan tråden handlar om en mamma som vill ha tips på hur hon ska få sin dotter på 2 år att sluta amma.

Tycker du att det är konstigt att svarare i tråden blir utifrån det?
  • Pkb
    Anonym (K) skrev 2016-01-29 13:04:16 följande:

Nu handlar inte tråden om det du beskriver utan tråden handlar om en mamma som vill ha tips på hur hon ska få sin dotter på 2 år att sluta amma.

Tycker du att det är konstigt att svarare i tråden blir utifrån det?

Jo jag vet men jag drar paralleller mellan det och andra val. Jag ser att många i tråden bråkar om hon borde sluta amma eller inte. Vissa säger att barnet mår dåligt osv.

Jag förstår tyvärr inte din sista fråga.
  • Pkb
    Anonym (mor) skrev 2016-01-29 13:02:50 följande:

Man kan amma tills barnet börjar skolan om man väljer det MEN det blir ju problem om man inte är hemmaförälder?

Ja och det får den föräldern handskas med.
  • Anonym (K)
    Pkb skrev 2016-01-29 13:19:43 följande:

Jo jag vet men jag drar paralleller mellan det och andra val. Jag ser att många i tråden bråkar om hon borde sluta amma eller inte. Vissa säger att barnet mår dåligt osv.

Jag förstår tyvärr inte din sista fråga.

Det jag menade med min sista fråga var:

Det är väl inte konstigt att svararen i tråden blir utifrån det som trådskaparen efterfrågar?

Går jag låt säga in på Biltema och ber om råd om bra backspeglar till bilen vore det ju orimligt att personalen där istället ger mig råd om vilken grill som fungerar bäst?
  • Pkb

Jo självklart men det jag kommenterade var smutskastning som sker i tråden.

• Anonym (mor)
    Pkb skrev 2016-01-29 13:25:04 följande:
    Ja och det får den föräldern handskas med.
    Ja och kanske undvika att fråga kreti och pleti till råds på t ex FL. Som man ropar i skogen får man svar är ett gammalt gediget och sant ordspråk.
  • Pkb
    Anonym (mor) skrev 2016-01-29 13:38:26 följande:

Ja och kanske undvika att fråga kreti och pleti till råds på t ex FL. Som man ropar i skogen får man svar är ett gammalt gediget och sant ordspråk.

Fast nu frågade hon ju om råd om hur hon skulle göra för att sluta amma.
Svar på tråden Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".