• Pkb

Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".

Min mamma hade samma problem med mig. Jag kröp in under hennes tröja och hängde i hennes tuttar medans hon diskade tills jag var ca 3år. Hon lämnade bort mig till min pappa några dagar och självklart skrek och grät jag men sen var det bra. Det lyckades. Däremot var jag mammig till jag var kanske 8år. Mina syskon spenderade hela sommarlovet hos mormor och morfar medans jag var hos mamma, jag mådde så himla dåligt av att vara borta från min mamma även om det så bara var för någon timme. Upp till kanske 11års ålder så ville jag alltid hålla mamma i handen om vi gick ut, jag hade väl lite socialfobi, om jag inte fick det så mådde jag jätte dåligt. Mamma fick dra med mig till sina jobb ibland. Hon va så less.

• Pkb

Jag tycker det är så himla tråkigt att man ska bli dömd för att man inte gör saker likadant som andra mammor. Så länge man inte skadar sina barn så tycker inte jag att folk ska dömma varandra. Vad spelar det för roll om man ammar i två år eller ger flaska från start? Vad spelar det för roll om man går ut och festar nån gång i månaden efter att man har fått barn? Vad spelar det för roll om man låter barnen välja kläder själva och vad spelar det för roll om barnen får välja vilken mat dom vill äta? Inget av det är ju olagligt. Vissa följer alla rekommendationer angående barn till punkt och pricka och andra inte. Det är rekommendationer och inte lag.

• Pkb
    Anonym (Ingen bebis) skrev 2016-01-29 12:51:14 följande:

Kände du inte din pappa alls eftersom du säger att du lämnades bort till honom? Det var kanske bara vilken gubbe som helst du aldrig hade träffat. 

Jo jag kände min pappa.
  • Pkb
    Anonym (K) skrev 2016-01-29 13:04:16 följande:

Nu handlar inte tråden om det du beskriver utan tråden handlar om en mamma som vill ha tips på hur hon ska få sin dotter på 2 år att sluta amma.

Tycker du att det är konstigt att svarare i tråden blir utifrån det?

Jo jag vet men jag drar paralleller mellan det och andra val. Jag ser att många i tråden bråkar om hon borde sluta amma eller inte. Vissa säger att barnet mår dåligt osv.

Jag förstår tyvärr inte din sista fråga.
  • Pkb
    Anonym (mor) skrev 2016-01-29 13:02:50 följande:

Man kan amma tills barnet börjar skolan om man väljer det MEN det blir ju problem om man inte är hemmaförälder?

Ja och det får den föräldern handskas med.
  • Pkb

Jo självklart men det jag kommenterade var smutskastning som sker i tråden.

• Pkb
    Anonym (mor) skrev 2016-01-29 13:38:26 följande:

Ja och kanske undvika att fråga kreti och pleti till råds på t ex FL. Som man ropar i skogen får man svar är ett gammalt gediget och sant ordspråk.

Fast nu frågade hon ju om råd om hur hon skulle göra för att sluta amma.
  • Pkb
    Anonym (mor) skrev 2016-01-29 13:59:50 följande:

Och det har hon väl fått av flera? Jag t ex rekommenderar att hon agerar som en vuxen och visar sin lilla dotter vägen istf att låta barnet styra. Vilka råd tycker du man ska ge? Finns det ngn som säkert kan säga vilka råd som är bra resp dåliga? När frågan slungas ut så besvaras den och om man får svar man inte gillar och rentav blir sårad av så kanske man inte skulle ställt frågan alls?

Jag vet inte om du såg mitt tidigare inlägg men jag kan repetera, jag tycker att folk kan hålla sig till frågan utan att börja argumentera för eller emot om hennes dotter mått dåligt av att hon ammat i två år. Det var ju inte det hon frågade. Men det är ju min personliga åsikt, alla har ju rätt att skriva vad dom vill.
  • Pkb
    Anonym (K) skrev 2016-01-29 14:54:29 följande:

Fast varför måste den bli så pass avgörande i tråden att dom som inte tycker som dig i tråden väljer att lämna tråden?

Är det inte att utgå från att var och en är vuxna människor som ansvar för sina egna åsikter i tråden?

Jag skrev ett inlägg i tråden om hur jag var som barn och ett inlägg om att jag tyckte det var tråkigt att det är smutskastning hit och dit och sånt. Jag ser inte det som ett problem. Jag uttryckte min åsikt som alla andra.Om folk vill lämna tråden för det så är det deras val.
Svar på tråden Sluta amma en 2 åring ? Orkar inte mer men jag är så "blödig".