• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-03 11:34:36 följande:
    Jag brukar ha på typ dag 17-19 ungefär. För det mesta cd 18.
    Samma här, förutom i denna cykeln då, där den bestämde sig för att vara försenad & inträffa på cd 27.. Hoppas kommande cykel är som vanligt!
  • ensamärstark

Hm nu blir jag fundersam... Testet igår var ganska start, inge långt från positivt.. Idag var testet väldigt svagt. Inga ÄL kramper längre. Tappen känns fortfarande mjuk. Dock tror jag faktiskt att jag hade äggviteflytningar! Men vi hade sex igår (trots han var sjuk ;) ) o sperman kan ju se liknande ut som äggviteflytningarna. Så jag vet inte.. Blir det någon ÄL eller inte?

• frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-04 08:09:33 följande:

Hm nu blir jag fundersam... Testet igår var ganska start, inge långt från positivt.. Idag var testet väldigt svagt. Inga ÄL kramper längre. Tappen känns fortfarande mjuk. Dock tror jag faktiskt att jag hade äggviteflytningar! Men vi hade sex igår (trots han var sjuk ;) ) o sperman kan ju se liknande ut som äggviteflytningarna. Så jag vet inte.. Blir det någon ÄL eller inte?

Lh kan va lågt på morgonen så ta ett på em istället :)
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-02-04 08:12:36 följande:
    Lh kan va lågt på morgonen så ta ett på em istället :)
    Jag ska göra det :) blir lite orolig dock för mina ÄL kramper som brukar vara jättetydliga under ÄL veckan finns inte :/
    Men cykel kan ju bli o kännas annorlunda när man äter apiforce har jag läst. Bara o vänta och se ;)

Hur går det för dig förresten?
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-04 08:15:42 följande:

Jag ska göra det :) blir lite orolig dock för mina ÄL kramper som brukar vara jättetydliga under ÄL veckan finns inte :/

Men cykel kan ju bli o kännas annorlunda när man äter apiforce har jag läst. Bara o vänta och se ;)

Hur går det för dig förresten?

Kramp o flytningar brukar komma ca 2-4 dagar innan äl:)

Nä vet inte.. fick bruna spotings äl+8 är i dag äl+10 o är som mens ska komma fast brunt o gammalt blod. Så jättekonstigt cykel. Men sen har vi problem med fertilitet med o remiss skickades för ivf trots blodprov ser bra ut. Så vi kör på men mest troligt att de blir ivf snart. Känns ganska bra med tanke på att vi bara blivit gravida 3 gånger på ett år o blir ju bara missfall iaf.
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-02-04 08:44:46 följande:
    Kramp o flytningar brukar komma ca 2-4 dagar innan äl:)

Nä vet inte.. fick bruna spotings äl+8 är i dag äl+10 o är som mens ska komma fast brunt o gammalt blod. Så jättekonstigt cykel. Men sen har vi problem med fertilitet med o remiss skickades för ivf trots blodprov ser bra ut. Så vi kör på men mest troligt att de blir ivf snart. Känns ganska bra med tanke på att vi bara blivit gravida 3 gånger på ett år o blir ju bara missfall iaf.
    Okej, men du har du tagit något mer gravtest? Jag ju faktiskt vara så att du är gravid? Jag fick bruna flytningar runt BIM när jag var gravid.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-04 09:44:19 följande:

Okej, men du har du tagit något mer gravtest? Jag ju faktiskt vara så att du är gravid? Jag fick bruna flytningar runt BIM när jag var gravid.

Ja är negativt tog ett nyss. Men får ta ett till imorgon om inte mensen brakar loss
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-02-04 11:38:16 följande:
    Ja är negativt tog ett nyss. Men får ta ett till imorgon om inte mensen brakar loss
    Okej, förstår att det är frustrerande att inte veta vad som pågår :/
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-04 12:28:53 följande:

Okej, förstår att det är frustrerande att inte veta vad som pågår :/

Fast nu kom blod så jag behöver skydd så mens. Men bidrottninggele =kortare cykel :) helt ok för mig. Har ju bara testat de i en och en halv månad så bara att pröva igen nu:)
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-02-04 12:39:09 följande:
    Fast nu kom blod så jag behöver skydd så mens. Men bidrottninggele =kortare cykel :) helt ok för mig. Har ju bara testat de i en och en halv månad så bara att pröva igen nu:)
    Okej, men skönt att se att apiforce gav en önskad effekt på kortare cykel iaf
Svar på tråden Bidrottninggele? :)