• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • miamarina84
    strongisthenewme skrev 2016-02-06 18:06:33 följande:

Okej, det är kanske olika. Alla ställen jag läst om de så ska man börja ta dom på mensens första dag, fram till ÄL, gärna på kvällen innan läggdags, för dom har tydligen bättre verkan under natten :)

Det är nog olika hur lång tid det tar att bli gravid om bidrottninggelen funkar, verkar finnas många som blivit gravida samma cykel som de har börjat med det :) återstår att se!

Ägglossning idag så slutar med bidrottningelen nu ;) tror väl inte riktigt på det, men ser det som en möjlighet :)
  • Mammatillenliten

Jag har plussat!! Första månaden med BDG :) vet ju inte helt säkert att det är den som gjort det men jag tror den har hjälp till. Det var femte försöket nu :)

• Mammamiia10
    Mammatillenliten skrev 2016-02-07 08:20:21 följande:

Jag har plussat!! Första månaden med BDG :) vet ju inte helt säkert att det är den som gjort det men jag tror den har hjälp till. Det var femte försöket nu :)

Grattis!! Va kul!! Den är bra den där bdg:))
  • miamarina84

Hur åt du bidrottninggelen. Vilken bidrottninggele, vilken o till hur länge åt du den :) stort grattis :)
  • Mammatillenliten

Köpte apiforce eller vad den heter ;) tog den på kvällen innan jag gick o la mig. Började på mensens andra dag för jag fick inte hem de innan dess och sen åt jag fram tills den dag jag fick positivt äl test :)

Tack!!

miamarina84 skrev 2016-02-07 17:41:47 följande:

Hur åt du bidrottninggelen. Vilken bidrottninggele, vilken o till hur länge åt du den :) stort grattis :)

• Mi_1990

Stort grattis!!!!!!

Vi är också på 5:e försöket och första månaden med bdg. Hoppas, hoppas på samma tur.. Har nog ägglossning i veckan som kommer:D
  • frestelsen
    glittersol skrev 2016-02-07 19:39:10 följande:

Har nu vågat mig på att klicka hem apiforce

Är tabletterna svåra att svälja?

Nä de är inte så stora o som vax så hårda
  • ensamärstark

Dag 16 idag. Testerna blir inte starkare än såhär så antar att min ägglossning ej blir tidigarelagd än vanligt. Hoppas bara den kommer runt dag 17-19 som den gjort innan.
    Stickorna har sett ut såhär sedan dag 10 typ..
    Fortfarande ÄL känningar men inte mycket. Brukar känna mycket mer tidigare cykler så hoppas inte apiforcen gör mig ÄL - lös denna månad :(

• glittersol

Ska man äta dom från mensens början till äl eller vad är sagt?

Jag kommer nog inte få mina förrens imon

På mensens tredje dag.

Svar på tråden Bidrottninggele? :)