• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • Min tur

Jakten på positivt äl-test började idag. Svaaagt svagt streck, spännande att följa resultatet :)

• ensamärstark

ÄL +11 Idag... Vaknade varm och illamående. Men kan ju vara på väg o bli sjuk, jag vet inte. Tog ett test iaf

• strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-22 13:10:46 följande:

ÄL +11 Idag... Vaknade varm och illamående. Men kan ju vara på väg o bli sjuk, jag vet inte. Tog ett test iaf

Tycker mig se något svagt! :) när är BIM?
  • ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-02-22 13:23:31 följande:
    Tycker mig se något svagt! :) när är BIM?
    På onsdag eller torsdag. Brukar ha lutealfas på 13-14 dagar
  • Min tur

Cykeldag 12. Fick en så fruktansvärd smärta i ägglådan på morgonen, kändes precis som magkatarr fast i livmodern. Hoppas på stegring på äl-testen snart :)

• Mi_1990

Första månaden med bdg och det hjälpte inte. Fick mensen igår så nytt försök för min del. Lycka till ni andra!

• KCEG

Jag äter apiforce, har gjort det länge av andra anledningar än att försöka bli gravid. Men vi försöker nu, men jag har aldrig hört att man ska göra uppehåll under Äl, är det någon som vet varför man ska göra det som kan förklara?

• AnnaElin
    KCEG skrev 2016-02-23 10:39:57 följande:

Jag äter apiforce, har gjort det länge av andra anledningar än att försöka bli gravid. Men vi försöker nu, men jag har aldrig hört att man ska göra uppehåll under Äl, är det någon som vet varför man ska göra det som kan förklara?

Risk för missfall. Varför vet jag inte men säkert för att det inte gjorts någon evidensbaserad forskning på gravida.
  • KCEG

Jaha, det kan ju alltid vara bra och veta det... som sagt, har ätit det i flera år nu och försöker bli gravida med vår trea. När säger man att man ska sluta ta dom, vid ägglossningsutslag på ägglossningstest om man kör med det?

• ensamärstark

18e försöket, 1a försöket med apiforce gick i stöpet. Mensen kom här nyss. Bara börja om ... Igen...

Svar på tråden Bidrottninggele? :)