• AnnaElin

Bidrottninggele? :)

Tråkigt att höra, men som sagt, nya tag!

Ta en kapsel innan du lägger dig på mensens första dag och fram till ägglossning. Sen väntar du, förhoppningsvis kommer ingen mens, annars börjar du första dagen igen. :)

Cykeln kan bli lite annorlunda när man börjat med bidrottninggel så bli inte rädd om ägglossningen flyttas någon dag. Jag har ätit en omgång, tror jag inte prickade ägglossningen så väntar på mens som ska komma den 27:e januari och då kör jag igen, med ägglossningstester ;)

Man få riktigt fin hy av gelén, jag har lite problem men nu märkte tom min man vad skillnaden :)

Lycka till och kör hårt!

• AnnaElin

Jag plussade just!! Första omgången med bidrottninggel :) Trodde jag missat ägglossningen helt. Nu håller vi tummarna att det går vägen så vi kan få ett syskon <3

• AnnaElin
    Mammatillenliten skrev 2016-01-29 17:35:46 följande:

Åh grattis!!! Hur länge hade ni försökt innan?

Tack! Spännande och se :) Det är vårt andra om det går vägen. Första kom till med min spiral så kan hända att vi verkligen matchar varandra.

Två månader, (2 ägglossningar) en 'omgång' med bidrottninggel.
  • AnnaElin
    miamarina84 skrev 2016-02-15 21:30:42 följande:

Jag kommer att köra ca tre månader då det kräver ca tre månader för ett ägg att befruktas, så boostar i tre månader nu ;)

Va? Hur menar du att det krävs 3 månader? /:
  • AnnaElin
    KCEG skrev 2016-02-23 10:39:57 följande:

Jag äter apiforce, har gjort det länge av andra anledningar än att försöka bli gravid. Men vi försöker nu, men jag har aldrig hört att man ska göra uppehåll under Äl, är det någon som vet varför man ska göra det som kan förklara?

Risk för missfall. Varför vet jag inte men säkert för att det inte gjorts någon evidensbaserad forskning på gravida.
Svar på tråden Bidrottninggele? :)