• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • Mammamiia10
    ensamärstark skrev 2016-02-12 17:51:31 följande:
    Jag ska försöka men karln är sjuk så han är inte så sugen direkt! :/

Nej jag hade snarare mindre symtom på äl denna månad med apiforce.. Ska nog ändå köra nästa månad med om det inte tar sig nu förstås.

Ja jösses vad kroppen kan bli knasig ibland.

Jag skulle gissa på ÄL +2 isf om du hade symtom o positivt ÄL test då. Gången innan kanske kroppen försökte få till en ÄL men det blev inget då så kanske nu senaste gången? Haha förstod du hur jag menade? Haha jag fattar knappt själv men det lät klokt i huvudet ;)
    Ja vad tråkigt att han e sjuk.. Men en gång kan ju räcka gott o väl med!

Tror kanske oxå att jag är på äl+2 snarare.. Men idag fick jag äl flytningar, också konstigt... Man blir knäpp när man ska tolka kroppens tecken och symtom..

Slutade med apiforce när jag fick första positiva ägglossningstestet i lördags.. Synd om jag slutade ta dom för tidigt.. Kanske det inte gjorde nån nytta alls..
  • strongisthenewme
    miamarina84 skrev 2016-02-12 18:09:14 följande:

Hur många tabletter apiforse tar ni per dag?

1 tablett per dag, jag tar den på kvällen innan jag lägger mig :)
  • Min tur

Beställdes hem Apiforce för denna cykel, är bara inne på dag 3 med mens så mååånga långa dagar kvar innan resultat. Tänkte börja med äl-test från cykeldag 10.

Femte försöket för mig & sambon, hoppas verkligen att det är vår tur nu!

• ensamärstark
    Min tur skrev 2016-02-13 22:00:56 följande:

Beställdes hem Apiforce för denna cykel, är bara inne på dag 3 med mens så mååånga långa dagar kvar innan resultat. Tänkte börja med äl-test från cykeldag 10.

Femte försöket för mig & sambon, hoppas verkligen att det är vår tur nu!

Lycka till! Börja ta tabletterna så fort du får hem dom.

För vissa kommer ägglossningen tidigare med apiforce. För mig var det dock tvärtom, min ÄL kom senare på dag 20. Vi lyckades ha sex samma dag men inget innan eller efter så nu väntar jag på BIM ;) låååång väntan. Är bara på ÄL +3..

Tog sista tabletten när ältestet visade plus
  • Mi_1990

Fick stegring på ägglossningstesten i onsdags och har haft äl-känningar torsdag o fredag. Men igår lördag fick jag en liten blödning på morgonen när jag var på toa, sen bara bruna flytningar under dagen. På kvällen när vi hade sex började jag blöda ganska mycket. Antar att det är ägglossningsblödning? Brukar inte blöda så mycket som jag gjorde under sexet men tänker att det kan ha med apiforce att göra kanske?

• Min tur
    ensamärstark skrev 2016-02-13 22:38:33 följande:

För vissa kommer ägglossningen tidigare med apiforce. För mig var det dock tvärtom, min ÄL kom senare på dag 20. Vi lyckades ha sex samma dag men inget innan eller efter så nu väntar jag på BIM ;) låååång väntan. Är bara på ÄL +3..

Tabletterna fick jag hem och bbörjade användas redan CD2 :) Hoppas sååå på ett plus nu!
  • miamarina84
    ensamärstark skrev 2016-02-13 22:38:33 följande:

Så gjorde min äl oxå denna månad, en v sedan så typ 7 dagar innan mens. Gick dock inte vägen :(
  • miamarina84

Bidrottninggele första månaden nu o de gick ibte vägen :(

hade kraftigare mensvärk i magen samt lite huvudvärk. Kan de ha med apiforce att göra? Brukar nämligen ibte ha så kraftiga pms problem. Samt jag blöder inte lika mycket som jag brukar. Min äl kom en v senare än vanligt oxå.

• ensamärstark
    miamarina84 skrev 2016-02-14 21:05:03 följande:

Bidrottninggele första månaden nu o de gick ibte vägen :(

hade kraftigare mensvärk i magen samt lite huvudvärk. Kan de ha med apiforce att göra? Brukar nämligen ibte ha så kraftiga pms problem. Samt jag blöder inte lika mycket som jag brukar. Min äl kom en v senare än vanligt oxå.

Vad tråkigt gumman! Min kom ju ett par dagar senare än vanligt. På dag 19. Är på ÄL +4 idag. En evig väntan.
    Kör du apiforce även denna cykel? Jag tror jag kommer köra på nästa cykel med
Svar på tråden Bidrottninggele? :)