• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • Mammatillenliten

Jag har BIM den 11/2... Evig väntan känns det som :/

Mi_1990 skrev 2016-02-02 09:53:42 följande:

Tog min första apiforce tablett igårkväll:) nu är det bara väntan på ägglossningen nästa vecka och sen bim den 23/2. När har ni bim? Spännande o se om det tar sig för någon:)

• ensamärstark

Är på cd 10 idag som sagt o börjar känna ägglossningssmärtor.. Tappen har blivit mjuk o känns som den börjat öppna sig lite.
    Ingen skillnad flytningarna med tanke på grapejuicen ännu iaf. Dom är lite extra rikliga o vattniga som dom brukar dagarna innan ÄL. Men inga äggvite. Dock verkar det som bidrottninggelen gör sitt! Brukar ha ÄL i snitt på dag 17-18 o börjar redan få stegring nu så tror den kommer tidigare på mig än vanligt! ;)

Nu till det värsta.. Sambon är sjuk!!!! Så hopps ÄL dröjer ett par dagar till ändå så han hinner bli frisk för det blir inget liggande här i dagsläget :(

• strongisthenewme

Det låter kanske konstigt, men äntligen verkar det som mensen är på ingång, efter att ha legat på hög temp i 10 dagar, så dippade den en aning imorse & ljusrosa på pappret, börjar känna lite lättare mensvärk också, har normalt en cykel på 31-32 dagar, idag är jag på dag 42, så denna cykeln har varit väldigt seg att komma igenom känns det som..
    Ska jag börja ta bidrottninggelen ikväll? :) är så spänd på om detta ska funka för oss också :) hoppas verkligen!

• ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-02-03 09:24:07 följande:

Det låter kanske konstigt, men äntligen verkar det som mensen är på ingång, efter att ha legat på hög temp i 10 dagar, så dippade den en aning imorse & ljusrosa på pappret, börjar känna lite lättare mensvärk också, har normalt en cykel på 31-32 dagar, idag är jag på dag 42, så denna cykeln har varit väldigt seg att komma igenom känns det som..
    Ska jag börja ta bidrottninggelen ikväll? :) är så spänd på om detta ska funka för oss också :) hoppas verkligen!

Jag skulle vänta tills jag var säker på att mensen verkligen kommit igång. Kommer det färskt rött blod så ta en tablett. Är det bara spottings så kan du lugna dig lite ;)

Ja för mig verkar det som apiforce gör sitt. Har tydliga symptom på ÄL så den kommer nog inom närmaste dagarna :)
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-03 09:27:07 följande:
    Jag skulle vänta tills jag var säker på att mensen verkligen kommit igång. Kommer det färskt rött blod så ta en tablett. Är det bara spottings så kan du lugna dig lite ;)

Ja för mig verkar det som apiforce gör sitt. Har tydliga symptom på ÄL så den kommer nog inom närmaste dagarna :)
    Känner mig ganska säker, det har ökat, men inte färskt rött blod ännu, men det är såhär min mens brukar börja :) haha ska försöka lugna mig, men man är ju så spänd på att börja med det nu :P

Vad roligt att höra! Håller tummarna för att det kommer göra sitt för dig också, och att det tar sig :) eftersom min cykel har varit konstig denna månaden så kommer jag börja testa tidigt kommande ÄL, så jag inte missar den :)
  • ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-02-03 10:10:23 följande:
    Känner mig ganska säker, det har ökat, men inte färskt rött blod ännu, men det är såhär min mens brukar börja :) haha ska försöka lugna mig, men man är ju så spänd på att börja med det nu :P

Vad roligt att höra! Håller tummarna för att det kommer göra sitt för dig också, och att det tar sig :) eftersom min cykel har varit konstig denna månaden så kommer jag börja testa tidigt kommande ÄL, så jag inte missar den :)
    Okej men du kan nog vara lugn att det gör sitt ändå. Jag tog ju min första tablett på tredje Mensdagen o det verkar ju funkat bra ändå!
    Ja som sagt jag är på cd 11 idag o ältestet är nästan positivt redan ;)

Det värsta är att sambon är sjuk! Så hoppas ändå ÄL väntar ett par dagar till. För i dagsläget är det inget liggande här hemma!
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-02-03 10:39:35 följande:
    Okej men du kan nog vara lugn att det gör sitt ändå. Jag tog ju min första tablett på tredje Mensdagen o det verkar ju funkat bra ändå!
    Ja som sagt jag är på cd 11 idag o ältestet är nästan positivt redan ;)

Det värsta är att sambon är sjuk! Så hoppas ändå ÄL väntar ett par dagar till. För i dagsläget är det inget liggande här hemma!
    Jo, jag hoppas på det :) vilken cd dag brukar du ha ÄL på annars?
    Ajdå, typiskt att han skulle bli sjuk just nu, hoppas han kryar på sig snabbt!
  • ensamärstark
    strongisthenewme skrev 2016-02-03 11:16:44 följande:
    Jo, jag hoppas på det :) vilken cd dag brukar du ha ÄL på annars?
    Ajdå, typiskt att han skulle bli sjuk just nu, hoppas han kryar på sig snabbt!
    Jag brukar ha på typ dag 17-19 ungefär. För det mesta cd 18.
  • Mammamiia10
    ensamärstark skrev 2016-02-02 15:46:16 följande:

Är på cd 10 idag som sagt o börjar känna ägglossningssmärtor.. Tappen har blivit mjuk o känns som den börjat öppna sig lite.
    Ingen skillnad flytningarna med tanke på grapejuicen ännu iaf. Dom är lite extra rikliga o vattniga som dom brukar dagarna innan ÄL. Men inga äggvite. Dock verkar det som bidrottninggelen gör sitt! Brukar ha ÄL i snitt på dag 17-18 o börjar redan få stegring nu så tror den kommer tidigare på mig än vanligt! ;)

Nu till det värsta.. Sambon är sjuk!!!! Så hopps ÄL dröjer ett par dagar till ändå så han hinner bli frisk för det blir inget liggande här i dagsläget :(

Vad kul med en till som är ungefär på samma ställe i cykeln:) Jag är på cd 10 idag och började äta apiforce första mensdagen. Har börjat känna av lite smått i magen med att det är på gång. Hoppas det inte dröjer länge till innan ägglossning!

O hoppas din kille hinner tillfriskna innan äl:)
Svar på tråden Bidrottninggele? :)