• strongisthenewme

Bidrottninggele? :)

Hej!

Efter en ren käftsmäll nu i januari, fick 3 svagt positiva gravtest från gravidkollen, köpte hem ett cb plus, testa tidigt, som till min stora besvikelse visade helt blankt.. :(

Men det är bara att försöka skaka av sig & försöka igen!

Jag hade tänkt börja ta bidrottninggele efter denna mensen, har läst att det kan öka chansen att bli gravid.

Finns det någon här som har erfarenhet av det? Hur doserade ni det? Morgon eller kväll? Läste någon stans att det verkade bättre under natten? Hur länge ska man ta det? Är här någon som blivit gravid med hjälp av det? :)

Många frågor, men vill gärna läsa era erfarenheter av det. Det är mitt & sambons 5e försök nu i februari, längtar så efter ett fint plus!

• Svar på tråden Bidrottninggele? :)
  • strongisthenewme
    ensamärstark skrev 2016-01-29 10:06:43 följande:
    Det blev testlagret här med. Har inte mycket för deras gravtest men ÄL testen har jag använt innan o dom har visat rätt för mig :)

Frågan är nu när jag ska börja testa, det sägs ju att ÄL kan bli lite flyttat när man äter apiforce. Brukar ha ÄL mellan dag 17-19. Så kommer nog börja testa vid cd 13-14 bara för att ;)

Jag känner av världens mensvärk redan men läste att flera får så direkt efter mens ända fram till ÄL, så spännande ! :)

Vad tråkigt att din menscykel bråkar! :/
    Testlagret är mycket bättre än gravidkollens utan tvekan iallafall :) bara kvalitén på själva testet känns mer seriös liksom. Rejälare test på något vis.

Ja, det kan nog vara bra att börja testa i god tid eftersom ÄL kan flytta lite på sig när man börjar med gelén :) jag beställde hem 28-pack ÄL test, så det ska förhoppningsvis räcka ;)
    Åh, håller tummarna för oss! :)

Ja, det är så tråkigt, när man verkligen vill pricka rätt & tror att man gjort de först, men så visar de sig att ÄL har flyttat sig rejält.. :(
  • ensamärstark
    1900920802 skrev 2016-01-29 11:19:22 följande:

Hej. Vi har försökt bli gravid i 8 månader. Är dålig att få i mig vitaminer osv. Har läst om appiforce, munk peppar, protesterall kräm och rosenrot. De jag undrar är om man kan köpa allt å ta de samtidigt eller om man ska använda en av de tillskotten? Att de kanske kan bli för mycket för hormonerna att ta flera? :)

Jag äter kvinna multivitamin från Apoteket, o nu apiforce samt så dricker jag grapefruktsjuice varje morgon. Jag tycker det räcker så ;) jag hade nog börjat med en sak i taget om jag var du
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-29 11:00:11 följande:

Jag är bara på cd 6 än sålänge. Mensen slutade igår ;)

Ska bli spännande o se om de funkar med grapefrukt med:)
  • 1900920802
    ensamärstark skrev 2016-01-29 11:59:46 följande:

Jag äter kvinna multivitamin från Apoteket, o nu apiforce samt så dricker jag grapefruktsjuice varje morgon. Jag tycker det räcker så ;) jag hade nog börjat med en sak i taget om jag var du

Ok! Har du märkt nå skillnad sen du tog appiforce? :)

Jo de är väl bäst de :) hur mkt ska man ta och när ska man börja ta de å när ska man sluta? :)
  • AnnaElin

Jag plussade just!! Första omgången med bidrottninggel :) Trodde jag missat ägglossningen helt. Nu håller vi tummarna att det går vägen så vi kan få ett syskon <3

• frestelsen
    AnnaElin skrev 2016-01-29 15:22:35 följande:

Jag plussade just!! Första omgången med bidrottninggel :) Trodde jag missat ägglossningen helt. Nu håller vi tummarna att det går vägen så vi kan få ett syskon <3

Grattis :) åh nu längtar jag till jag får testa:)
  • ensamärstark
    1900920802 skrev 2016-01-29 12:45:41 följande:
    Ok! Har du märkt nå skillnad sen du tog appiforce? :)

Jo de är väl bäst de :) hur mkt ska man ta och när ska man börja ta de å när ska man sluta? :)
    Den enda skillnad jag märker än sålänge är att jag har ganska ordentlig mensvärk. Men läste fler som fick så o det stör mig inte ;)
    Har ju inte ätit så många dagar ännu.
    Jag tar en kapsel varje kväll innan läggdags. Från mensens första dag tills ett par dagar efter ägglossning :)
  • ensamärstark
    frestelsen skrev 2016-01-29 12:25:23 följande:
    Ska bli spännande o se om de funkar med grapefrukt med:)
    Ja jag är nästan mest spänd på det om den fungerar för mig ! Haha :)
    Äter även vanlig grapefrukt plus ett glas juice om dagen. Jag älskar ju grape så varför inte ? ;)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-29 16:49:51 följande:

Ja jag är nästan mest spänd på det om den fungerar för mig ! Haha :)

Äter även vanlig grapefrukt plus ett glas juice om dagen. Jag älskar ju grape så varför inte ? ;)

De är ju bra:) ja ska bli spännande att se eftersom du haft lite ont om fertila flytningar.
  • Mammatillenliten

Åh grattis!!! Hur länge hade ni försökt innan?

AnnaElin skrev 2016-01-29 15:22:35 följande:

Svar på tråden Bidrottninggele? :)