• frestelsen

Bidrottninggele? :)

ensamärstark skrev 2016-01-29 10:06:43 följande:

Det blev testlagret här med. Har inte mycket för deras gravtest men ÄL testen har jag använt innan o dom har visat rätt för mig :)

Frågan är nu när jag ska börja testa, det sägs ju att ÄL kan bli lite flyttat när man äter apiforce. Brukar ha ÄL mellan dag 17-19. Så kommer nog börja testa vid cd 13-14 bara för att ;)

Jag känner av världens mensvärk redan men läste att flera får så direkt efter mens ända fram till ÄL, så spännande ! :)

Vad tråkigt att din menscykel bråkar! :/

Jag fick positivt äl test 2 dagar innan jag brukar med bidrottninggelen:) så bra om du börjar i tid. Istället för cd 17 fick jag på cd 14. Hade med mensvärk innan:) vilken dag är du på nu?
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-29 11:00:11 följande:

Jag är bara på cd 6 än sålänge. Mensen slutade igår ;)

Ska bli spännande o se om de funkar med grapefrukt med:)
  • frestelsen
    AnnaElin skrev 2016-01-29 15:22:35 följande:

Jag plussade just!! Första omgången med bidrottninggel :) Trodde jag missat ägglossningen helt. Nu håller vi tummarna att det går vägen så vi kan få ett syskon <3

Grattis :) åh nu längtar jag till jag får testa:)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-29 16:49:51 följande:

Ja jag är nästan mest spänd på det om den fungerar för mig ! Haha :)

Äter även vanlig grapefrukt plus ett glas juice om dagen. Jag älskar ju grape så varför inte ? ;)

De är ju bra:) ja ska bli spännande att se eftersom du haft lite ont om fertila flytningar.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-04 08:09:33 följande:

Hm nu blir jag fundersam... Testet igår var ganska start, inge långt från positivt.. Idag var testet väldigt svagt. Inga ÄL kramper längre. Tappen känns fortfarande mjuk. Dock tror jag faktiskt att jag hade äggviteflytningar! Men vi hade sex igår (trots han var sjuk ;) ) o sperman kan ju se liknande ut som äggviteflytningarna. Så jag vet inte.. Blir det någon ÄL eller inte?

Lh kan va lågt på morgonen så ta ett på em istället :)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-04 08:15:42 följande:

Jag ska göra det :) blir lite orolig dock för mina ÄL kramper som brukar vara jättetydliga under ÄL veckan finns inte :/

Men cykel kan ju bli o kännas annorlunda när man äter apiforce har jag läst. Bara o vänta och se ;)

Hur går det för dig förresten?

Kramp o flytningar brukar komma ca 2-4 dagar innan äl:)

Nä vet inte.. fick bruna spotings äl+8 är i dag äl+10 o är som mens ska komma fast brunt o gammalt blod. Så jättekonstigt cykel. Men sen har vi problem med fertilitet med o remiss skickades för ivf trots blodprov ser bra ut. Så vi kör på men mest troligt att de blir ivf snart. Känns ganska bra med tanke på att vi bara blivit gravida 3 gånger på ett år o blir ju bara missfall iaf.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-04 09:44:19 följande:

Okej, men du har du tagit något mer gravtest? Jag ju faktiskt vara så att du är gravid? Jag fick bruna flytningar runt BIM när jag var gravid.

Ja är negativt tog ett nyss. Men får ta ett till imorgon om inte mensen brakar loss
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-04 12:28:53 följande:

Okej, förstår att det är frustrerande att inte veta vad som pågår :/

Fast nu kom blod så jag behöver skydd så mens. Men bidrottninggele =kortare cykel :) helt ok för mig. Har ju bara testat de i en och en halv månad så bara att pröva igen nu:)
  • frestelsen
    glittersol skrev 2016-02-07 19:39:10 följande:

Har nu vågat mig på att klicka hem apiforce

Är tabletterna svåra att svälja?

Nä de är inte så stora o som vax så hårda
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-02-10 11:34:29 följande:

Jo jag vet faktiskt inte. Inga symtom på ägglossning alls men tog ett test nu på morgonen och det visade såhär?

Jag brukar alltid känna massa kramper o vattniga flytningar när jag har ÄL så känner mig osäker nu. Är på dag 18 idag så apiforce verkar har gjort min ÄL senare.. Vet inte om jag kommer ta det bästa cykel

Oj vilken otur :( men kan ju ta en stund för apiforcen att funka med. Ge inte upp än.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-11 08:19:47 följande:

Andra om gången med apiforce. Dag 16 idag, aldrig fått positivt ÄL test såhär tidigt. Vad tror ni är det positivt? När ska jag sluta med apiforcen?

Forsätt lite till. Åtminstone till äl testet är neg igen. De kan ju va så att de blir starkare imorgon. Men ser positivt ut nu så tror äl inom snar tid. Jag har hört att bidrottninggelen hjälper ägget o fästa så gör absolut ingenting att äta fram till bim om man känner för det. Att man inte ska äta vid en graviditet är för det finns inga studier på vad som händer.
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-11 11:03:44 följande:

Jag ska ta nytt test ikväll tänkte jag o fortsätta tills negativt test. Men då tar jag apiforce ett par dagar till :)

Hur går det för dig förresten?

Nje går väl inte så bra. Vi har ju gjort utredning som inte visar något fel o måste försöka ett år sen senaste mf för att få ivf. Tänkte försöka få äl stimulerande o pröva men läkaren är nja till det
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-11 14:57:38 följande:

Okej vad tråkigt! Har du svårt att få egen ägglossning då eftersom du vill få stimulerande?

Asså nje, jag vet ju inte vad som är felet. Vi har blivit gravid 3 gånger på ca 1,5 år med två mf o ett ma. Har hyfsat normal cykel på +- 30 dagar. Proven visar ju inga defekter men tanken va att pröva för att se. Tror jag har halkort lutealfas på 9 dagar som kan va ett problem med. Smörjer med progesterall efter äl men inget ännu:/ har tempat i snart ett år o misstänker att ff kan ha lagt ut äl tidigare än vad den är. Min äl va cd 21 denna månad o jag trodde den va 17 så vi hade sex sista gången cd 19 sen pallar vi inte kommandonuppa mer haha. Denna månad ska vi nog ligga månaden ut. Har mens nu
  • frestelsen

Har med fått spotting av apiforcen. Fick t.o.m på cd 14 o trodde de va äl då. Men nästa månad kör jag letrozol. Men ingen större effekt av bdg iaf

• frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-31 10:06:47 följande:

Nej jag vågar inte fortsätta med dessa om dom rör till min cykel. Jg har ju Pco o tidigare bara haft mens 2-3 gånger per år. Vill inte tillbaka till det nu när jg ändå har en regelbunden cykel

Ah strunta i dem. Men ni har inte sökt hjälp än?
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-31 11:39:04 följande:

Nej inte ännu, vi har haft fullt upp med annat men ska höra av oss dit snart. Min läkare sa att det var bara att vi hör av oss när vi vill ha deras hjälp

Va bra:) hoppas de går vägen snart:)
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-03-31 14:34:03 följande:

Ja det hopps vi med. Vi är nästan på vippen i att sluta försöka. 20försök nu utan någon tur trots vi prickar ÄL varje månad.

Vet hur de känns:( men är du säker på äl då? Pos äl test o mens är ju ingen garanti. Jag är osäker på om jag har äl. Har inte Pco/Pcos men ska pröva letrozol nästa månad. Men de behöver ju ta prover på dig o killen innan de ser om ni behöver sånt. Hoppas de inte tar så lång tid o få hjälp iaf
Svar på tråden Bidrottninggele? :)