Gravida från Tempar/Fertility Friend
Åh kära du, alla är så olika särskilt känslomässigt. Är nog svårt att sätta en "normal" på nått. Men jag tycker att du ska strunta i vad som är normalt och försöka känna vad som är ok för dig. Känner du att det blir för mycket och att du inte kan se slutet på att va nedstämd så tycker jag att du ringer bm och ber om samtal. Men ja om jag ska dela med mig av egen erfarenhet så had jag några veckor när det var väldigt tungt pga jag var så illamående och bara låg i sängen typ - då kände jag mig riktigt nere men grät inte. Men sen hade jag några andra veckor när jag grät mycket och då kände jag mig egentligen inte ledsen men tårarna bara kom lätt - helt irrationellt. Tror det sistnämnde är mer typiskt hormonellt som många går igenom medan det förstnämnda (och ditt) kanske mer är exempel på att man fakriskt är ledsen för en bakomliggande orsak?
Hörrni, en fråga som är relaterad till det jag skrivit om tidigare: hur vet man vad som är "normal" hormonpåverkan/gravidnedstämdhet och vad som är en depression? Jag har fortsatt att känna mig deppig. Har varit illamående och trött i över en månad (började innan BIM) och det tär. De senaste två dagarna har jag gråtit floder och känt mig så uppgiven och ledsen. Jag hade inte riktigt tänkt mig allt så här och är så trött + trött på att svika allt och alla och mest ligga i sängen. I Gravidguiden-appen står det att det är ungefär nu (v 10) som känsligheten och funderingar på framtiden kan komma. Men kan inte minnas att det var så här under min första två graviditeter. I och för sig mådde jag då inte heller så här illa, och var inte heller så här trött. Puh!
Har inskrivning idag. Kanske ska fråga där?