Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Åh jävla iPhone, jag var inte klar.

För min del blev jag aldrig av med det helt men detta gjorde de veckorna lite drägligare

- äta lite och dricka i vatten i sängen med en gång innan jag reste mig upp på morgonen. Detta gäller också på natten om jag skulle kissa. Kex, nötter och gröna äpplen och vatten eller svag sagt funkade

- äta lite och regelbundet hela dagen fast jag aldrig var hungrig eller sugen på nått. Gröna äpplen (sura), apelsiner, risgrynsgröt, pasta med smör, salta kex var några av delikatesserna jag fick ner. Drack mycket kall mjölk fast jag inte druckit ett glas mjölk på säkert 10 år innan det

- ta det lugnt. Funkar inte att stressa

- jag är i vanliga fall hetsig i rörelserna så detta var svårt men att röra mig långsammare och aldrig böja huvudet ner under hjärtat (hellre sätta sig sakta på huk om man måste ta upp nått från golvet eller ta på skorna).

- sova och vila

- svalt och frisk luft i sovrummet

- var också tvungen att ta postafen och va sjukskriven en vecka när jag kräktes hela tiden men också under den veckan hjälpte tipsen över

Sorry att du mår dåligt vet hur jövla knäckande det är men det BLIR BÄTTRE.

T
  • Loppan84

När jag säger aldrig menar jag under den perioden som var vecka 7-16 ungefär. Från vecka 13 blev det gradvis bättre och veka 16 försvann det helt.

• Loppan84

Haha Google ja, jag gör det fortfarande. Senast idag är det några sök på "hög puls och graviditet" haha. Vore bra om man kunde sätta sig sjölv på time

Out på Google typ "nu kan jag inte googla något om graviditet på 24 timmar" som spelberoende kan göra hos svenska spel :D

• Loppan84

Svarar på fel inlägg nu men ang pannkakorna - blev så sjukt sugen på det innan när jag läste men gjorde inte det. Men nu ligger jag i sängen och kan inte sluta tänka på pannkakor. Försökt sova i en halvtimme men undrar om jag ska behöva gå upp och steka pannkakor först. Första cravingen på flera månader. Detta skyller jag på dig alltså :D

misslina skrev 2016-09-11 21:00:50 följande:

Ja usch vad

ölp! Kram

• Loppan84

Jag fick erbjudande om att bli partner på mitt jobb 4 veckor innan. Hade redan tackat ja men det juridiska var inte klart, så sa till chefen väldigt tidigt och om han ville vänta ett år men det var inget problem. Om de hsr en ovanlig kompetens så vill de hellre veta agg du är där på sikt och går ju att lösa så man inte tar hela föräldraledigheten själv när man är i en sån situation att man precis tackat ja till nått nytt. Jag kommer bara ta 7 månader denna gången pga jag precis blivit partner, så får pappa pröva på ordentligt. Hoppas att vid en nr 2 kan jag ta lite längre.

happylife skrev 2016-09-12 07:19:48 följande:

Haha va lustigt! Tack ska göra mitt bästa

• Loppan84

Kom inte och snacka med mig om hormonrand - hår är en som går helt upp i urringningen och skev är den också. Har inte tänkt så mkt på det, är mest oroad för kon-magen som pekar rakt fram och inte ens syns bakifrån som säkert har delat magmusklerna som en isbrytare så de aldrig aldrig finner tillbaka till varandra igen :-/

Symetrical skrev 2016-09-12 07:34:30 följande:

Det är den! XD men å andra sidan är hela min överkropp skev, så vore konstigt om den varit rak. ;P

happylife skrev 2016-09-12 07:26:13 följande:

Ser inte att din är skev?

• Loppan84

Nej det är inte kul. Får hoppas att det är nått gammalt, är ju många (ca 30-40% har jag läst) som får liten blödning vid bim utan att något är fel så hoppas det gäller dig också. Har du ont? När jag fick tidigt MF precis efter bim fick jag väldigt ont i magen sä också ett tidigt MF kan kännas.

Hoppas allt ordnar sig - blir det värre blödning eller du får ont kan du be att få ta blodprov på hcg idag och imorgon och se om det sjunker eller stiger. Är nog för tidigt fr att de ska se nått på vul så blodprov är nog säkraste kortet för att få svar.

Lycka till <3

happylife skrev 2016-09-12 11:13:10 följande:

Jaha så länge fick man v glad. Blöder nu!!!

Fan fan fan

Någon som blödit å de gått bra?

• Loppan84

Åh nej! Men har du inte ätit den rå så ska risken vara absolut minimal för att nått skulle hända. Först ska korven faktiskt ha bakterien och dessutom dör ju listeria vid upphettning, men förstår att du blir stressad.

GästenT skrev 2016-09-12 17:15:41 följande:

Trevligt när man köper sig en ekologisk korv i helgen och nu läser att den dras tillbaka pga listeria....

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend