Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Usch vaknade med torkad mjölk över hela armen och magen :-/ Och gått upp 1,5 kg sen i förrgår så nu är jag nästan på 12 kg jag också Eagle.

Sagoskog: Hur går det för dig? Börjar närma dig mitt och Eagles tips nu, dax att börja ligga :D

• Loppan84

Haha ja det kan jag tänka mig. Eller får man kanske ha såna där kislakan under vanliga lakanen både för bebis och bröst ;)

Ja har köpt inlägg både ull och lite tunnare men inte behövt dem innan, hsr bara haft lite torkat vitt typ inne i bröstvårtan innan som jag kunnat tvätta bort i duschen. Men nu åker de fram

Sajocawa skrev 2016-09-18 08:03:02 följande:

Haha förlåt att jag skrattar lite nu men får såna flashbacks från amningstiden när man gick och la sig med amningsinlägg i bh-n/tröjan men ammade under natten och somnade under tiden så bröstet låg ju framme och läckte mjölk hela natten sen så sängen var dyngblöt varje morgon.. det var standard för oss att sova på en handduk.

Har du köpt amningsinlägg? Bara att börja sova med dem... ;)

• Loppan84

Jag hade ett par veckor i början med väldigt ont i ligamenten/fogarna. Det var huggande smärta som knivstick och satt just på sidan, kom av att ligga på sidan och vissa rörelser. Det kan inte varit det? Beskriv hur och var det gjorde ont?

De allra flesta som får MF får ont efter blödning börjat och det sitter inte på sidan utan långt ner så tycker inte du ska oroa dig så länge du inte blöder.

columbus skrev 2016-09-18 10:04:18 följande:

Vaknade inatt och grät av smärta, kändes som världens mensvärk på vänster sida. Aldrig varit med om liknande. Inget blod eller något sånt dock och känner ingenting nu på morgonen men nu är man ju skiträdd för missfall :(

• Loppan84

Jag skulle inte oroa mig om jag var som du. Det är många konstiga grejer som händer i magen.

Första smärtan som kom för mig var ligament (huggande) och det låg lågt ut på sidan. Sen var det några veckor med växtvärk och det var mer molande mensaktigt. Sen var det några veckor med fogsmärtor som satt mer runt bäckenet och själva fiffi/låren/höfterna. Du kommer säkert känna olika konstiga smärtor och känslor runt magen och där nere dr kommande månaderna. Men MF börjar typ alltid med antingen blödning före man får ont enligt alla beskrivelser jag läst här inne på fl. MA är ju lite annorlunda - men det mörker man å andra sidan inte alls så då får du inre heller plötsligt ont.

Så bara good news här - när det gäller MF är det bra så länge du inte börjar blöda är det bra att du känner saker och så länge du känner saker är det iaf inte MA på gång.

columbus skrev 2016-09-18 10:17:33 följande:

Eftersom jag vaknade mitt i natten av det så har jag lite svårt att komma ihåg exakt hur det kändes. Men jag minns det mer som en konstant molande känsla framför allt på vänster sida, ungefär i samma höjd där jag vanligtvis brukar känna mensvärk. Det vill säga ganska långt ner. Men nu känner jag ingenting alls längre, märkligt! Hoppas verkligen inte det kommer tillbaka och ja, jag får absolut vara glad så länge jag slipper blod. Tack!

• Loppan84

Eagle - hur mår du? Har värken gått över? Har sån in i helvetes värk i mage och rygg, förvärkar och mår allmänt skit nu. Sista dygnet har måendet försämrats typ 100% och vaggar fram i ultrarapid, kan inte gå typ fr bäcken är så ont.

Svärmor sa idag att magen sjunkit mer så hoppas hon har rätt och att detta måendet beror på att han har fixerat sig för om det ska va så här i 5 veckor så Iblir jag tokig.

Bm-kontroll imorgon kl 8 så då får jag väl se både hur det är med SF-måttet och om han fixerat sig.

• Loppan84

Vart hos bm nu. Nästan helt fixerad var han så det är det jag känt av. Från lördag förmiddag till igårkväll skedde nog hela nedborrningen för man kan verkligen se skillnad på magen nu och lite lättare att andas också :)

Och ja SF har bara hittat en ny kurva efter det där hoppet när han vände sig, men nu följer det den kurvan så slipper glukosbelastning också.

• Loppan84

Usch Symetrical, förstår verkligen mer och mer hur du hade det - iaf med andningen efter att haft problem med det de sista veckorna. Nu när magen flyttat ner känns det som pressen minskat på lungorna och med kortisonnässpray får jag också andas genom näsan lite lättare så måste säga att det känns bättre för mig nu. Peppar peppar att det håller sig borta resten av tiden så det inte blir så illa som för dig.

Hur mår ni nu? Any baby news? <3

Symetrical skrev 2016-09-19 06:25:15 följande:

Håller tummarna för att det skall avta för dig. För mig gjorde det ju dessvärre inte det. Hade det typ som du beskriver sedan v 31-32. XD men man klarar det med! Det blir liksom som ett onormalt normalläge på nåt vis. Jag insåg inte förrän efter han kommit ut hur fruktansvärt dåligt jag hade mått hela sista 2-3 månaderna. Säkert därför alla påpekar hur bra jag ser ut att må. Jag är ju fortfarande helt salig över att slippa alla krämpor, illamående och andnöd.

• Loppan84

Oj jösses det var dyrt! Jag har iof aldrig varit hos en fotograf så hade ingen aning om vad det brukar kosta men tycker det lät mycket ut. Förstår att du reagerar.

Skönt att du mår bättre. Känns lite bättre här idag också. Hoppas det var båda våra pluttar som borrade ner sig som vi kände av när det var så ont och att de nu ska ligga lite mer stilla :)

eagle87 skrev 2016-09-19 00:02:24 följande:

Ja mår faktiskt bra idag, har inte haft någon värk alls.... Kommer vara annorlunda imorn då jag jobbar 9 timmar... 4 skift kvar... Ska du till jobbet imorn?

Vad jobbigt med all värk, hoppas du får mer svar imorn ...

Tack för alla komplimanger om bilderna, är dock jävligt irriterad på fotografen... Boknings avgiften var 20 pund, sen ville hon ha 75 pund på själva dagen.. Så 95 för ett paket med nyfödd bebis bilder och gravid fotografering ca 1100 SEK. Men för de priset får man inga bilder utan de bara själva fotograferingen vilket jag visste om. Sen hade hon pris för bilder då kosta 3 bilder 195 pund, 5 bilder 260, fullt galleri ca 20 bilder 345 bilder då antog jag självklart att de fulla galleriet är både gravid bilderna och bebis bilder då hon ej sagt eller skrivit något annat men nu mejlar hon mig att gravid bilderna inte ingår i galleriet utan de vill hon ha 149 för 10 bilder eller 199 för alla gravid bilder så då har vi sammanlagt betalat ca 7 tusen kr för gravid O nyfödd helt sjukt... Hon borde ha talat om priser från början. Ska ringa O klaga imorn

• Loppan84

Ja väldigt tungt med andningen både för att luftvägarna (näsa och hals) varit så svullna och täppt och att han har pressat på lungorna sista veckorna sen han vände sig med huvudet ner.

Men nu har det lättat lite i näsan och mindre tryck på lungorna så känns otroligt skönt.

Hur mår du? Du är väl bara en vecka efter mig och Eagle?

Jaa var är sagoskog! Så spännande :) mitt och Eagles tips var 19e - just saying :D

GästenT skrev 2016-09-19 09:19:14 följande:

Va skönt!! :) Perfekt att du slipper vidare tester, glukosbrlastningen lät ju inte som drömmen. :P har du haft mycket tungt med andningen?

Jag tycker det ofta pressas och trycks neråt nu förtiden när man går, jättejobbigt. :P Var ju nästan helt fixerat för mig med, jag ser inte alls att magen har sjunkit men alla andra säger det hela tiden. Haha.

Förresten!!!!! Vart är sagoskog?? Skrivet hon på FB eller föder hon?!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend