Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Haha I hear you. Han här får snällt stanna inne några veckor till så det ska nog gå bra ;)

Ja känns lite annorlunda, så är inte helt lugnt men han har rört sig en del eller iaf buffar lite - men ja det är annorlunda. Försöker känna om det kan varit så att han vridit sig lite mer och numera sparkar innåt kroppen. Tror det är så. Han var ju nästan fixerad i måndags med benen till vänster så kanske bara vridit sig sista biten?

sagoskog skrev 2016-09-23 11:52:42 följande:

Har en del förvärkar, som de flesta andra dagar, men i övrigt inget att rapportera. Hörde dock att en till bekant som skulle ha i oktober redan har fått. Om någon mer sticker före i kön nu så skriker jag nog rakt ut :P så håll era ungar inne gott folk ;)

Hur är det med rörelserna nu? Min bebis pendlar väldigt mycket i aktivitet och jag tycket att det är jättesvårt att avgöra. Försöker lita på min intuition helt enkelt.

Förlossningsbrevet skrev jag klart förra veckan. Egentligen hade jag inte tänkt skriva något, men det blev ändå ett kort där jag fick med det viktigaste. Att jag inte kan svälja tabletter, lite om min tidigare förlossning, att jag vill amma osv. Lite ang smärtlindring och förlossningsställning, men tror inte man kan/bör bestämma sånt på förhand. Så lämnade det väldigt öppet.

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-09-23 17:29:02 följande:

Hur går det Loppan? Har du fått slippa oron än?

Ja han har haft några sessioner med hård knuff ung och sparkning så det är nog ingen fara. Men han rör sig lite mindre ofta än innan. Har du märkt några förändringar i rörelser utöver gravditeten eller samma hela tiden?

Har ju känt förändringar varje gång han vänt sig egentligen så kanske väntat att det skulle ändra sig lite när han fixerade sig, om det nu ör det ha hållt på med ;)

Hur ligger din plutt förresten?
  • Loppan84

Var hicka varje dag sista veckan fram till igår ja. Ser helt sjukt kul r när hela magen hoppas haha. Tydliga sparkar slutade för ett par veckor sen, efter det har det varit mer pressande och knuffande - men lite ofta som innan. Sen dess har han ju gärna har pressat på höger och vänster sida samtidigt med ben och rumpa så det ser helt sjukt ut. Foten har stuckit ut flera gånger per dag :-P

Nu (sen igår) har han återgått till att mer ge små sparkar som känns inne i magen men inte syns - inte så mycket pressande, ingen hicka och ingen fot som kommer ut. Är säkert bara att han vänt benen innåt.

GästenT skrev 2016-09-23 18:10:50 följande:

Va skönt att det är liv i luckan! :) Till mig sa dom att rörelserna ändras successivt hela tiden med tanke på att deras utrymme minskar och deras fixering. Men om dom skulle ändra karaktär eller liknande väldigt snabbt eller minska helt plötsligt så var det bra att höra av sig. Kändes tryggt att veta, för mig har verkligen rörelserna ändrats. Mer tryckande och "ålande", typ stretande rörelser. Kroppsdelar som trycks ut på 10olika ställen samtidigt liksom. Haha. Och inte lika mycket runtplaskande nu. xD Något du känner igen? Haha. Den lille är nästintill helt fixerad sa dom sist för 1 1/2vecka sen endast liiite ruckbart var det då. Så jag antar att det bidrar en del. :)

Juste, en jäklans massa hicka på senaste! Flera gånger per dag ibland! Något din pojk också har?

• Loppan84

Ojdå! Spännande. Nej känner inte av det så mycket, var mycket förra helgen när han bökade runt men sen har det vart lugnt. Enda jag känner av nu är lite nedpress ibland och att det trycker neråt när jag går. Är väl för att han tryckt ner sig ;)

Ja jag vet - det sjuka är att det känns mer overkligt nu när det Veekligen börjar närma sig. Nu behöver man ju inte oroa sig för att det inte ska bli en riktig bebis längre han är ju klar liksom - men då känns det bara så overkligt istället. Längtar ju massor men känns mindre verkligt nu. Känns nästan som jag hade mer tillknutning till plutten för ett par veckor sen bara pga det kommit sån sjuk overklighetskänsla... Läskigt.

GästenT skrev 2016-09-23 19:32:23 följande:

Låter ju lite som om han kanske ligger lite annorlunda just nu. Känner du dig orolig tycker jag givetvis att du ska ringa och höra dig för. :) Haha jaa helt sjukt hur magen ser ut när dom håller på! xD Kan fortfarande inte greppa att jag ska bli mamma... att det är ett barn som bökar i magen.

Hur mycket sammandragningar har du? Inatt vaknade jag av en som gjorde ont och idag har jag haft ovanligt många. (Smärtfria) verkar ju vara individuellt men idag har det verkligen varit mer än vad jag brukar ha.

• Loppan84

Hur gick det på kontrollen hjärtat?

eagle87 skrev 2016-09-23 09:58:57 följande:

Jag är på 35+3 idag :) har bf en dag innan dig ju...

Har bm idag kl 16, ska bli spännande O höra om han e fixerad. Har du skrivit ditt förlossning brev och börjat packa din väska? Vad har ni kvar att köpa till bebis?

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-09-24 08:36:19 följande:

Bara i vecka 34+5 så den lille får gärna stanna några veckor till! xD helst till efter bf. Haha

Nej absolut inte varit med om så tätt eller regelbundet. Men vad skönt att det inte påverkat tappen och allt såg bra ut. Nu har du säkert en väldigt vältränad livmoder iaf och det kan ju bara va positivt :D
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-09-24 07:23:32 följande:

Idag fick jag äntligen mitt 3+ i alla fall. Såå skönt!

Hurra! Nu är det dags att sluta testa då väl? Måste ju njuta lite också :)
  • Loppan84

Nej det behöver inte va morgonurin nu - hcg kan variera sådär 10-20 mellan morgon och kväll men på 3+ snackar vi nivåer på flera tusen. Antingen är det över eller inte - varken morgonurin ellee dricka mycket ska spela nån roll nu. Håller tummarna allt jag kan <3

happylife skrev 2016-09-24 15:05:09 följande:

Bara jag kvar att få 3+ =\

Något stressad att få 2-3 igen

Sist jag testade var ju i torsdags tror jag sen dess har jag låtit bli men imorn tänkte jag köpa test. Vad tror ni om morgonurin att spara eller chansa på EM urin?

• Loppan84

Jag är säker på att det går bra vännen! Jag fick 2 st med 2-3 innan 3+ kom och Eagle fick 3+ långt innan mig (typ 4 dagar) trots att vi har en dag mellan bf bara och hade äl typ samma dag. Men på 6+4 var det hjärta på vul.

När har du vul?

happylife skrev 2016-09-24 16:12:20 följande:

Okej tack!

Hehe ja men om de visar 2-3 så förväntar jag mig inget hjärta

• Loppan84

Yay!! Visste väl det :)

Nu har alla testat klart då eller?

happylife skrev 2016-09-25 10:34:53 följande:

Lättnad!!!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend