Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Haha samma här. Under vecka 7-16 levde jag på pannkakor, makaroner med smör (bara), bakad potatis med majs, gröna äpplen och framförallt risgrynsgröt. Hälften kom ju upp igen men var inte mycket näringsvärde in över huvud taget ;)

Symetrical skrev 2016-09-25 14:45:25 följande:

Var bara snabba kolhydrater som gällde för mig också under första veckorna, ffa när illamåendet slog tilk med besked. Levde typ på vaniljyoughurt med crunchy, dvs socker med lite mer socker på.

• Loppan84

Ja jag har haft bra värden hela graviditeten och inte behövt ta några tillskott och sund viktuppgång - så de där första veckorna är nog inte så farligt. Man har ju så hög förbränning också och om man dessutom spyr så får man ju knappt behålla några kcal.

columbus skrev 2016-09-25 17:03:43 följande:

Haha, skönt att höra ändå. Man får väl försöka vara glad för det man lyckas får i sig (och får behålla än så länge).

• Loppan84

Plötsligt händer det -mu har jag också fått lite vatten i kroppen. De sista dagarna har jag märkt att fötterna varit lite svullna och idag passar inte ringarna eller skorna som vanlige, och ser plufsig ut i ansiktet. Och plötsligt fick jag sånt otroligt salsug och tryckte ner nästan en hel påse chips själv. Usch vad hemskt, har knappt ätit chips eller annat salt o fett sen jag blev preggers :-/ nu blir det väl värre, för man ska väl inte äta salt när man redan har vatten i kroppen?

Några andra tips på vad man borde göra istället för att boffa chips?

• Loppan84

Köpte ett par när jag skulle ut och flyga i somras men då hade jag ju egentligen ingen vätska och var absolut inte svullenX försökte ta på dem nu men de sitter väldigt hårt. Ska de göra märken på benen med en gång? Blir rutig av mönstret på bara nån minut, men kanske är meningen?

Bäbiiiis skrev 2016-09-25 18:22:45 följande:

Mitt enda tips är stödstrumpor.

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-09-25 20:44:43 följande:

Sagoskog..... när skrev hon senast??

Håller tummarna att hon är upptagen med viktigare saker :)
  • Loppan84

Lycka till idag :)

sagoskog skrev 2016-09-25 23:10:59 följande:

Tyvärr! Jag har inte varit upptagen med annat än att packa om förlossningsväskan 5 ggr :/ men imorgon ska jag till bm 10:30 och hon har lovat mig en hinnsvepning :) håll tummarna!

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-09-26 11:55:08 följande:

Dock bor ju loppan i världens rikaste u-land, så ingen garanti att det är samma där.

Haha det är samma här. Men var inga problem att få på dem jag hade idag på morgonen - var kanske lite smartare att pröva på morgonen än på kvällen efter långpromenad och yogapass ;)

Tack för alla tips om vätskan - idag har jag stödstrumpor och vattenflaska i beredskap :) Är ingen major vätskeansamling bara att jag gick från noll så då märks det ju. Har gått upp 1 kg sista veckan så är ju lite mer än vanligt så säkert lite vatten där.

Ni som är nära mig i tid har er viktuppgång stagnerat nu eller har ni också hoppiga veckor som mig? Lägger upp min viktkurva.

• Loppan84

Vem sjutton var det som ville ha biljetter till Bon iVer. Eid??? Följ Facebook eventet för de släppte just extrabiljetter till konserten i Oslo och jag hann köpa två tack vare att min kollega följde det på Facebook! Det är bara där de lägger ut om de släpper extrabiljetter.

• Loppan84

Ja! Hade det precis i början - var nog mitt första symptom. Brukar aldrig ha huvudvärk i vanliga fall, men gick över efter ett par veckor (eller så var det bara illamåendet som tog överhand hehe)

hoppitossa skrev 2016-09-26 14:29:48 följande:

Har någon haft problem med huvudvärk i början av graviditeten?

• Loppan84

Oj stackare, så tidigt. Du har väl varit gravid förrut? Hade du mycket problem med foglossning då?

Bäbiiiis skrev 2016-09-26 17:40:17 följande:

Jag har inte haft huvudvärk men i vanliga fall får jag det lite då och då. Oftast innan mens. Så jag hoppas hormonerna istället gör att jag slipper ;)

Fast idag har jag haft jobbig foglossning. Gör ont att både stå och sitta så nu vill jag bara lägga mig på soffan.

Usch stackare - skönt att allt va bra med bebis men inte kul att bli så dålig. Låter som det kan varit nån kräksjuka?

Ang att inte våga väga sig så kanske det är efter en sån kur du borde väga dig ;) Haha nej men helt ärligt jag åt nästan en hel påse chips igår - sista veckan har jag tappat koncepten och äter precis vad jag vill. Måste skärpa mig vill ju inte fortsätta gå upp 1 kg i veckan sista 4 ;)
    eagle87 skrev 2016-09-26 18:31:22 följande:

Gu hade kramper i magen O spydde mkt i helgen O bebisen var ganska still... Så fick åka in men allt var bra... Jag har slutat jobbet nu såååå skönt.. O såg idag på gravid O baby att 90% avklarat..

Loppan har inte vågat mig väga mig igen..

Juste hade bm i fredags, min bebis är inte fixerad än och SF måttet var 35....

T st
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend