Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Men vilken otur. Jag fick ju också väldigt tidigt runt vecka 12 som försvann runt vecka 25 men det var inte riktig foglossning utan muskelärt. Kanske du har samma då, låter ju lite som samma mönster och de säger ju att om du först får foglossning går det inte över. Good news är att om det är muskelärt och inte i sitter i bäckenet så kan det hjälpa väldigt med behandling. Så boka en behandling hos sjukgymnast/fysioterapeut. Jag fick remiss från min läkare så jag inte vehövde betala och fick gå 1-2 ggr i veckan. Hjälpte väldigt!

Bäbiiiis skrev 2016-09-26 19:02:15 följande:

Ja jag hade foglossning förra grav också. Då började det v 10 men gick över (nästa helt i alla fall) typ i v 20. Men sen när jag blev gravid igen (det som blev MA) fick jag foglossning i v 7 men det gick över sen i v 10 när graviditeten avstannat. Efter det fick jag ont i fogarna innan min mens, utan att ens vara gravid så jag är inte alls förvånad att det kom på en gång nu. Hoppas bara att det inte behöver vara hela graviditeten. Vore superskönt om det gick över vid v 20 som förra gången.

• Loppan84

Hade skrivit ett väldigt långt svar till dig Colombus men så hängde sig det jävla FL som vanligt och orkar inte skriva om sllt på mobilen.

Kort sagt: hade ömma bröst från äl+4 som plötsligt försvann nån vecka efter plus och hade då inga symptom. Googlade och frågade alla på FL men då får man bara de dåliga historierna. Det jag fann ut till slut var att det är vanligt att ha ömma bröst i starten och sen i slutet när mjölkproduktionen kommer igång. Vad gäller andra symptom är du fortfarande så tidigt att de flesta inte fått riktiga symptom som illamående och trötthet ännu - och i tillägg är det ju några som aldrig får det. Alltså jag kan såklart inte lova dig att allt är bra MEN jag kan lova dig att statistiskt sett är det inget som talar för att nått är fel för att du inte har symptom än eller för att brösten slutat ömma.

Mina bröst ömmar inte ens nu när jag är höggravid förutom när jag blir kall.

columbus skrev 2016-09-26 20:19:22 följande:

Blir så sjukt orolig bara :( hade ju hemsk smärta i livmodern för någon natt sen och sedan dess har symptomen sakta men säkert minskat. Brösten som var hur spända som helst för någon dag sen har minskat i storlek och är supermjuka nu. Gah! Magkänslan säger att något inte står rätt till :( hoppas verkligen den har fel!

R n
  • Loppan84

Hehe självklart bara roligt om man kan säga nått vettigt ;) var inte heller aktiv i någon bf-tråd det var så mycket skrämsel och oro där, tyckte det var skönt här där alla hade gått lite olika långt - då är det inte samma frågor som kommer 3000 ggr heller ;)

columbus skrev 2016-09-27 09:36:21 följande:

Håller med till 100%!

happylife skrev 2016-09-27 08:02:29 följande:

Så gulligt av dig att ta dig tid att lugna <3

Fantastisk tråd det här!

Jag är med i bf maj men är inte aktiv där, känns så opersonligt å många människor.

• Loppan84

Hahaha då kan åtminstone ringa Expressen. Ett slags omvänt "upptäckte hon va gravid när hon födde i toaletten i vecka 39"-case ;)

sagoskog skrev 2016-09-27 12:01:47 följande:

Håller tummarna för att du har rätt! Själv har jag nästan het upp hoppet. Kanske bara är skengravid? :P

• Loppan84
    happylife skrev 2016-09-27 13:25:52 följande:

Hörrni NU börjar jag bli otålig och nervös!

Imorgon bitti har jag mitt tidiga ultraljud.

Jag är nervös för att inte se ett hjärta, att inte se något överhuvudtaget, att de är fler än ett foster (hjälp!!!!). Vilken martyr denna väntan är, kommer skaka i gynstolen! Tog/tar ni med era partners in i rummet?

Första VUL satt min utanför sen ropade vi in honom och visade honom bilderna,

Andra gången var han med in på VUL så även han fick se.

Är lite kluven, vill inte att det ska bli så kliniskt för honom, samtidigt som vi märkte sist att det enda han (och jag) tittar på är skärmen och ingenting annat. Man glömmer liksom bort vad som försigår down there.

Kan förutspå hur min redan kassa nattsömn kommer bli inatt...

För mig var det självklart att ha honom med. Han har varit med på alla UL/vul och det var superfint ögonblick att dela. Efter han såg hjärtat ticka blev det mer verkligt för honom också. Plus att OM man skulle få tråkigt besked vill jag verkligen ha honom med, vi är ju två om det här vare sig det går bra eller dåligt och rör honom minst lika mycket som mig var som sker med vår bebis. Men har inte haft honom med på kontroller utan UL det klarar jag själv ;)
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-09-27 14:28:41 följande:

Min sambo följde med, men väntade utanför. Jag är som ett djur där; när något känns jobbigt vill jag vara själv. I alla fall till en början. Som när jag fick mitt MA. Då satt jag själv inne på toaletten och vaggade fram och tillbaka, tidvis krystandes i nästan fyra timmar, medan han fick sitta ute i soffan och spela wordfeud med mig. Ja, ni hör ju själv hur "normal" jag är. ;'P

Hehe wordfeud alltså <3

Tycker dock det är en viss skillnad på behov för privacy när man sitter på toaletten och blöder (då hade jag verkligen velat vara själv) och att göra ett vul för att få se hjärtat första gången (vilket jag känner angår honom lika mycket som mig och inte ser som något pinsamt eller som handlar om min kropp på set sättet)
  • Loppan84

Här kommer en gigamage. Har vuxit ur mina gravidjeans i storlek 26 så tyget bara åker ner och sätter sig under magen. Har ju inte lust att köpa nya gravidbyxor nu så får bara gå runt och se ut som en lodis och pyjamas åker på så fort jag kommer innanför dörren :D

En vecka kvar på jobbet sen kan jag äntligen leva life i mjuka kläder ;)

• Loppan84

Herregud vilken liten söt mage. Känner mig som en sumo när jag ser er andra. Försöker stirra på SF-mått och vikt för enligt det ska jag ju vara helt på snittet men när jag ser magen har jag svårt att tro på det alltså ;)

Nej Måste ju flyga ner till Oslo med en gång när jag slutar jobba för sen börjar det bli på gränsen att flyga och är flera dygn med buss, båt och tåg att åka ner från Tromsö till Oslo utan flyg ;) Därför slutar jag 3 veckor innan bf.

vet inte vad som är realistisk att göra sista 3 veckorna. Vad tror du man orkar? Vi ska ju sälja huset uppe i norr så inbillar mig att jag ska göra jöttemysigr hemma i lägenheten i Oslo som är ganska kal eftersom mannen mest bor där själv. Är en del små projekt jag har i lägenheten typ sy en sittdyna till kökssoffan, göra sovrummet mysigt (står typ bara en säng och sängbord där nu), organisera garderober etc Får se hur mycket som är realistiskt dock.

Hur mår du idag? Vilken dag är du på nu?

sagoskog skrev 2016-09-27 21:19:53 följande:

Så fin du är! <3 Nästan alla mina kläder är för små nu. Så tar bara på mig dem när jag ska ut och hoppar i mjukisar innan jag knappt hunnit stänga ytterdörren efter mig. Men det är ju ingen idé att köpa något nytt nu såklart. Förstår att du längtat tills det är slut på jobbet :) har du några särskilda planer för de sista veckorna innan bf?

• Loppan84
    sagoskog skrev 2016-09-27 22:02:16 följande:

Tycker du är helt lagom på alla håll och kanter :) och jättefin! Känns dock som om din mage sjunkit mer än min? Hmm..min är liksom in och upptryckt fortfarande. Jag kanske inte för någon "sjunkning"? Vad har du för SF mått? Jag har 33 nu och ligger precis på nedersta gränsen för v.41.

Jaha, ja då förstår jag att du måste flyga innan.

Jag tycker nog att jag orkar lika mycket nu som för 10 veckor sen. Men jag är klar med alla "saker" nu, så ist städat jag helt hysteriskt. Typ dammsuger och moppar hela lgh varje dag. Bara för att allt ska vara i ordning så att man slipper komma hem till massa stök efter förlossningen. Totalt onödigt egentligen, men också ett sätt att fördriva tiden. Du kommer säkert kunna pyssla en hel del. Bara du satsar på det som fungerar. Jag har t.ex. jobbigt med att sitta rätt upp och ner och fick därför sluta sy och virka för någon månad sen. Städa, rensa i skåp eller cykla fungerar däremot toppen.

Jag är på BF + 6 och har haft sd exakt hela dagen.. MEN nu känns det tyvärr som de börjar klinga av. Attans alltså :) i övrigt har jag både gått på stan, fikat, promenerat och fått besök. Så det har varit väldigt bra aktivitetsmässigt :)

Ja min har sjunkit massor! Han fixerade sig för en vecka sen och då blev den synligt mycket lägre. Har hon fixerar sig där inne då?

Låter som du är väldigt pigg då ju och får lite gjort på dagarna. Hmm att sd slutat kanske är lite lugnet före stormen. Många brukar ju ha en halv dag eller en dag när de känner absolut ingenting innan det sätter igång. Imorgon är D day får vi hoppas :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend