Gravida från Tempar/Fertility Friend
Men hallå!!! Grattis på födelsedagen :D Har skrivits så mycket idag har missat hälften, sorry.
Äre sant? Det får hon gärna göra! Då blir det på min födelsedag! xD Det är en jävligt bra dag att fylla år på! ;)
Men hallå!!! Grattis på födelsedagen :D Har skrivits så mycket idag har missat hälften, sorry.
Äre sant? Det får hon gärna göra! Då blir det på min födelsedag! xD Det är en jävligt bra dag att fylla år på! ;)
Ja klart du gör - vi gillar ju att dela datum :)
Aaah va svårt... Jag gissar på 19/9 som loppan.... :)
Jag hade inga symptom förrän vecka 7 och nojade och höll på. Hade ömma bröst från äl+3 fram till bim sen försvann det och kom aldrig tillbaka. Men bär illamåendet kom i vecka 7 och jag sen låg och spydde i 9 veckor kan jag lova att jag ångrade att jag använde de första veckorna till att önska att jag skulle ha mer symptom ;) Helt normalt att inte känna nått i starten, hormonnivåerna är inte så höga än. Men vet att det är svårt att inte noja.
Ang inskrivning är vecka 9-10 vanligt. Då gör man inte ul eller kub det får du egen tid för. Vill du göra ul innan kub (v 12) så är det oftast privat som gäller och vill du se hjärta är vecka 7 tidigast rekommenderat. Läste att 6+2 är då de flesta kan de hjärtslag men finns inte garantier. Gjorde 6+4 och såg hjärta - det var många andra här inne som gjorde runt den tiden också.
Efter min lilla operation och att jag fick så hög puls förra veckan var han megaaktiv och pressade så hårt han kunde åt alla håll en hel dag och min läkare som höll på med fingret etc blev orolig och ringde förlossningen typ 3 gånger men de var väldigt envisa med att så länge det var mer liv var det ingen fara. Jag ringde också en gång morgonen efter för jag blev så orolig men de stod på sig. Och efter ett dygn la det sig lite och han gick tillbaka till mer normal aktivitetsnivå.
Men jag tycker att om det känns fel eller konstigt så släpp det inte, var en väldigt obehaglig känsla hela det dygnet och jag googlade också och fick samma historier som dig....
Noterat din gissning eagel :)
Igår kväll blev bebis helt tokig. Jag låg vaken i ca 2 timmar för hon rörde sig så mycket att det inte gick att somna. Hon var knappt stilla en minut. Då hade hon dessutom redan rört sig mycket hela kvällen. Jag har inte varit med om att hon varit så här hysterisk aktiv förut. Hela morgonen har det varit lugnt, men nu är hon igång igen. Någon som har varit med om detta? När jag googlar får jag upp något enstaka skräckexempel där bebisen mått dåligt, men 99% an informationen säger att det är lugnt och inte behöver kollas upp.
Samma som Eagle sa - mår du bra så njut istället för att hitta på saker att oroa dig för. Lättare sagt än gjort jag vet men om du får det till så är det guld värt. Och köp en gravidkudde tidigt - du kommer garanterat vilja ha en senare så då kan du lika gärna köpa en nu och kanske slippa lite smärtor i fogarna. Älskar min gravidkudde, bästa bästa.
För en som precis plussat för första gången. Vad är era bästa tips, tricks och sånt?
Oj vad det trycker nedåt. Trodde jag hade känts hur det kändes när jag hade så mycket sammandragningar och nedpress för några veckor sen men detta är nått annat.
Varit på gravidyoga idag så vet inte om det är därför eller om det är så att han fakriskt fixerar sig nu? Han har ju legat vänd i över 3 veckor men högt upp.
Känslan är att det trycker otroligt hårt mot blygdbenet, känns som det ska komma ut när jag gå typ. Gör ont i benen/bäckenet till och från i hugg annars är det mest en pressande känsla. Nån som känner igen detta?
Vad sa de då?
Nu har han börjat pressa åt alla håll. Foten är på väg ut på vänster sida och rumpan andra vägen. Han är lika bananas nu som i förra veckan men i tillägg pressar det nu också neråt. Detta måste ju va att han borrar ner sig. Hade din lilleman också vänt sig? Kanske samma hos dig?
Haha blir så sjukt spännande att se vem av våra som kommer först
Jag har precis likadant... Jag ringde faktiskt sjukhuset igår pga sjukt mkt tryck O typ mensvärk O blåsan trycker de ju konstant mot... Är kissnödig precis när jag kissat
Ja men tror du inte det är fixeringen vi känner av då?
Hehe har också ställt in mig på att jag hoppas vecka 38-39. Han verkar ju växa fort nu också. Men kommer säkert gå över, så försöker ställa om hjärnan nu för att inte bli alltför otålig om det drar ut på tiden - men det är svårt :-P
De sa bara ta 2 alvedon O hör av dej om de blir värre hehe. Min vände sig i v 28 O han e helt rätt med ryggraden utåt men han är inte fixerad än.. Har nästa tid den 23 sept.
Jag vill såååå gärna föda runt den 15 okt... Men de sjuka är att ALLA i min gravid yoga grupp har gått över tiden!!! Kommer dö om jag går över
Åhh hoppas! Ska på MVC kontroll på måndag så då lär jag få svar :D
Hur går det med er? Har ni hittat en rytm? Hur är han?
Ungefär så kändes det när storebror fixerade sig plus en hel massa ilande nedåt fiffi. XD
Håller tummarna att det är det han pysslar med därinne.
Åhh! Gud vad mysigt! Så skönt att han och ni mår bra. Är det stor skillnad hur du upplever der nu jämför med första barnen? Tänker både känslomässigt och praktiskt? Eller har det varit ungefär likadant i bebisbubbland bägge gångerna?
Nu fick jag akut hemlängtan, vill också luncha på söder. Saknar Sthlm nu alltså, har så många gravida och mammalediga där nu <3
Vi håller dock på att förbereda flytt till Oslo, mannen jobbar ju mest där och veckopendlar så när jag ska va mammaledig är det bäst vi är där bra tiden så håller på att se om vi kan hyra ut huset eller om vi ska sälja det och byta upp oss till en större lgh i oslo. Ska bli skönt att komma till stan igen även om det inte är Sthlm, känns mycket bättre att va mammaledig där än hör ute på vischan och vi har fler vänner med småbarn där också.
Åh, så spännande!
Det går bara bra här, tack. Har nyss varit inne på söder och lunchat med en kompis. Myser på i bubblan fortfarande, trots att vardagen är här. Tycker att vi fått in rutinerna bra. Han är fortfarande en väldigt lätt bevis som sover mycket. Lite magknip på eftermiddagar/kvällar, men skall inte klaga. Han är som sagt väldigt snäll.