Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Eagle om du ser det här så skriv ett par ord, vill bara höra att allt är bra <3

• Loppan84

Tror jag va i 6+4 om jag inte minns fel och såg pickande hjärta

happylife skrev 2016-09-09 16:54:55 följande:

Ni som gjort tidiga vul, i vilken vecka var det och kunde man se hjärtat då? När såg ni hjärtat slå första gången?

Har för mig jag var v 6+4 när vi såg två hjärtan slå.

Vecka 6+0 var det "tomt där inne" som dom så fint uttrykte sig...snacka om chock sen när de va två..

• Loppan84

Åh vad skönt att allt såg bra ut. Ja hade ju varit bra med en undersökning bara för att stilla all nyfikenhet när du ändå va inne - men medicinskt så är ju sllt fint och det är ju det viktigaste :)

sagoskog skrev 2016-09-09 17:41:37 följande:

Hej alla!

UL gick bra :) -14% (2,8-2,9 kg nu) = godkänt, bra flöde och bra med fostervatten. Hon ligger fortfarande i bästa positionen :) Det var en student som gjorde undersökningen först. Jag hade några förvärkar under tiden och hon tryckte sjukt hårt. Gjorde stundtals så ont att jag blev helt svettig. Sa givetvis till, men typ två sekunder senare var det samma sak igen. Så tillslut ville jag bara få det klart. Jag tänkte tyvärr inte på att be om någon undersökning :/ det hade ju varit bra. Upplever dem dock vara väldigt ovilliga till något extra där. De velade t.ex. fram och tillbaka i evigheter om de skulle köra ett ctg också. Men kom tillslut fram till att det inte behövdes. Själv tycker jag ju att det är bättre att göra ett extra än ett för lite. Men men..

Jag undrar också vart eagel är? Hoppas allt är bra iaf.

• Loppan84

Herregud du behöver inte be mig om ursäkt <3

Men kan ju va lite tungt när det plötsligt är många som blivit gravida som snackar om det i den tråden för alla som precis fått mensen eller bara är lite deppiga etc Så tänker alltid att vi som hänger kvar i den tråden får försöka göra det på deras premisser och inte bombardera med gravidsnack som förmodligen är det sista de vill höra.

Jaa klart du ska gå på 6+4 :) Hur långt är det till dess?

happylife skrev 2016-09-09 18:30:54 följande:

Haha lustigt!! Ska boka vul 6+4 då

• Loppan84

Är du deppig? Hormonell eller bara sliten?

<3

mamalolo skrev 2016-09-09 18:16:54 följande:

Vecka 8. 8+0 på måndag. Mår för det mesta illa och är trött och lite deppig. Mycket mer än tidigare. Hua! Ska försöka skärpa mig och försöka njuta!

• Loppan84

Gud vad skönt med Frankrike! Bra tidsfördriv ja :D

Vecka 34 nu.

happylife skrev 2016-09-09 20:01:43 följande:

Ja Gud ja, inte alls kul! Vet själv att jag själv uppskattat att tråden är just en tempartråd där gravida "försvinner" och man är kvar med likasinnade icke gravida! Glömde totalt bort vad det var för tråd jag skrev i..

6+4 skulle bli fredagen den 30/9

Ska till Franrike på semester om en vecka, 17 sep till 24 sep, rätt skönt om jag nu fortsätter va gravid att fokusera på annat än att räkna timmarna till vul! Vilken vecka Är du i?

• Loppan84

Tyckte också början var tuff, är många som tycker det. Men för de flesta blir det ju bättre då, för mig var jag väääärldens lyckligaste mellan vecka 17 och 25 typ. Verkligen aldrig mått så bra och feel good-hormonerna flödade. Före det var det lite motigt, så hoppas du också får det härliga endorfinpåslaget sen :) Men helt ok att känna som man gör, är ju mycket som ska ske i kroppen och stora omställningar. Hsr du varit gravid förrut? Hur var starten då isåfall?

mamalolo skrev 2016-09-09 19:39:00 följande:

Har varit nedstämd under våren/sommaren (omotiverad på jobbet, saknat roliga mål) och det känns som att hormonerna gör det värre. Dessutom blir jag lite nere av att bara äta/svulla hela tiden, må illa, känna mig superfinnig och ful. Ytligt men har aldrig varit bra på att hantera att vara "svag". Blir snabbt lite "man cold" över det hela. :) går ner mig mer istället för att försöka hitta saker som piggar upp.

Hoppas det släpper när jag börjar må bättre fysiskt!

• Loppan84

Starkare ja! Tycker också du ska digitalt imorgon och sen sluta tempa :D

happylife skrev 2016-09-10 06:31:32 följande:

God morgon! Att vakna kl 06 en lördag borde vara förbjudet. Är övertaggad tror jag.

Tempen ser fin ut o testet likaså tror jag. Tycker ni det är starkare idag?

• Loppan84

Oj, misstänkte att det var lite mycket nu. Men du glöm inte vila. Är inte hela världen om allt inte står helt färdigt när bebisen kommer, det löser sig och du har det ju väldigt tufft på jobbet. Skulle gärna pratar 2 ord med din J-a chef :(

Ta hand om dig nu och försök vila lite när du inte jobbar. Kram <3

eagle87 skrev 2016-09-10 12:00:50 följande:

Hej jag är här O har läst allt ni skrivit... Grattis till alla nya pluss O så spännande med sagoskog och loppan skönt att de kunde tappa bort blåsan..

Usch jag har verkl inte mått så bra därför jag inte skrivit.. Har sovit jätte dåligt senaste veckan sen vart tvungen att jobba på de har aldrig varit så trött o sliten.. Ansökte om att få starts min ledighet 2 v tidigare men då hota min chef me att inte betala min semester som jag tjänat in.. Så har 2 v kvar på jobbet nu råknar verkligen dagar. I övrigt har vi vart på profylax kurs målat bebisen rum lagt in ny Matta köpt lampa O persiner O beställt möbler som kommer 22 sept :) har nästan packat klart sjukhus väskan.. Har bokat in en gravid fotografering idag...

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend