Inlägg från: Malin 845 |Visa alla inlägg
  • Malin 845

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2017-02-22 09:21:48 följande:
    Vi gjorde nipt i Stockholm på Vasamamma. Betalade 6900:- har jag för mig, tog ej det utökade, det kostade 1000:- mer och kändes onödigt. Ja boka i tid, när jag bokade fanns första lediga tiden typ tre veckor bort. Minns inte exakt gräns för när man får göra tidigast, googla det, har för mig 9 eller 10 fulla veckor. Inte bra att göra för tidigt för då kan man få göra om det! Finns för lite DNA från fostret om man gör för tidigt. Vi väntade 14 dagar på svar, inkl helgdagar. Klart värt det! Man får ju veta kön också
    Är lite osäker på hur man ska göra, är ju mycket pengar! Hade nog ändå inte litat på sannolikheten på kub även om jag fått bra siffror. Får tänka på detta! :)
    Ang att ta reda på kön är vi oense där hemma ;)
  • Malin 845
    happylife skrev 2017-02-22 09:29:22 följande:
    Plötsligt händer det skönt! Vänta nu minst en vecka med nästa test. Du är gravid, låt kroppen sköta det den är bäst på <3
    Ja jätteskönt! :) känns som om det är för bra för att vara sant dock att jag är gravid, därför jag tar en massa tester! Är lite osäker på om det är sant.
    Jag ska göra det :) <3
  • Malin 845
    misslina skrev 2017-02-22 09:44:26 följande:
    Vi betalade kring 8000 men vi tog den utökade versionen.
    Tycker nipt var absolut värt det! Och vi tog även reda på kön men det är valfritt.
    Som happylife skriver så tar det upp mot 14 dagar att få svar. Tror vi fick svar inom 9-10 dagar.
    Får tänka på saken :)
  • Malin 845
    frestelsen skrev 2017-02-22 09:20:47 följande:

Idag ska jag på vattengympa för andra gången denna vecka. Såå skönt för rörligheten och den jäkla foglossningen.

Så kul med lillen i magen för när jag börjar skutta runt kör han vattengympa i magen med:)

Härligt med vattengympa! :) hoppas det hjälper mot foglossningen!
  • Malin 845
    happylife skrev 2017-02-22 13:33:08 följande:
    Malin 845 skrev 2017-02-22 13:25:12 följande:

Ja jätteskönt! :) känns som om det är för bra för att vara sant dock att jag är gravid, därför jag tar en massa tester! Är lite osäker på om det är sant.

Jag ska göra det :) <3

Det är ju det. Ni får suga lite på den! Jag litar inte alls på kub, hellre inget alls än kub.

Men det är min åsikt ifrågasätter absolut inte de som väljer kub.

Alla har sina åsikter och sina ryggsäckar!

Jag vet, jag själv testade som en galning haha!
    Känner likadant. Kub verkar visa fel också, vilket känns väldigt otryggt. Då vet man ju inte om hen är frisk där inne ändå.

Får tänka på saken :)
  • Malin 845
    hoppitossa skrev 2017-02-22 14:51:31 följande:

Har tidigare fått tidigt vul hos den privata BM vi går hos men nu hade hon inga tider fören i maj, vilket gör det hela meningslöst då vi ska vara i v.18 då. Gjorde en chansning och ringde vanliga gynmottagningen, var helt säker på att få ett nej och bli tvungna att åka till Stockholm istället. Men vi fick en tid i mitten av mars för vul! Dom kan tänka sig att göra tidiga vul när man drabbats av MA (vi hade det i oktober), blev så himla glad! Så nu är det bara 4 veckor tills vi ska få se hjärtat slå. <3

Åh vad härligt!! Vilket datum fick du vul? :) <3
    Borde vara runt då jag ska få se mitt lilla gryn :)
  • Malin 845
    hoppitossa skrev 2017-02-22 16:18:18 följande:
    21 mars, bör vara 8+1 då. :)
    Samma dag som mig! :) vilken tid ska du? :)
  • Malin 845
    hoppitossa skrev 2017-02-22 18:36:21 följande:
    Ah, vad roligt. Eftersom de egentligen inte gör tidiga vul i "vanliga" vården så får vi åka dit på morgonen och så gör jourläkaren det så snart de har tid. :) 
    Jaha okej :) har tid 7.45 den 21/3 :) har du bokat i Hälsosamtal? Eller får ni Hälsosamtal?
  • Malin 845
    hoppitossa skrev 2017-02-22 21:39:01 följande:
    Vad är skillnaden på hälsosamtal och inskrivning? Har inskrivningssamtal 7 april. 
    Är mer med prover och så på inskrivningssamtalet och mer om bara hälsan på det andra :)
    Jag vet inte datum för inskrivningen än, men fick hälsosamtalet nu den 7/3 :) så känns skönt att få ställa frågor och få info av barnmorskan :) kanske får inskrivningssamtal samma dag som dig ;).
    Vilken vecka är du i den 7/4? :)
  • Malin 845
    hoppitossa skrev 2017-02-23 08:37:18 följande:
    Malin 845 skrev 2017-02-23 06:51:48 följande:Är mer med prover och så på inskrivningssamtalet och mer om bara hälsan på det andra :)
    Jag vet inte datum för inskrivningen än, men fick hälsosamtalet nu den 7/3 :) så känns skönt att få ställa frågor och få info av barnmorskan :) kanske får inskrivningssamtal samma dag som dig ;).
    Vilken vecka är du i den 7/4? :)
    Inget hälsosamtal, vi får all information på inskrivningen. Fast vi är ju redan inskrivna sedan sist så har ju fått allt material redan. 

7/4 är jag i 10+4, det är en vecka senare än vår förra inskrivning. 

Aha! Jag borde väl få tid för inskrivning på hälsosamtalet? :)
    Åh vad mysigt att veta när man har inskrivning!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend