-
Vecka 7+2 :)columbus skrev 2017-03-01 15:20:13 följande:Skönt med tidigare! Vilken vecka kommer du vara i då?
-
Ja både spännande och läskigt :).Skywalker skrev 2017-03-01 16:15:45 följande:Åh så spännande!
Får du tidigt vul? Du vill inte vara med i den hemliga Facebook gruppen? :) -
Jag har druckit mycket mer vatten, och ätit mindre portioner :). Det går mer i vågor på mig nu, och blir rejält illamående när det väl kommer.hoppitossa skrev 2017-03-01 20:20:17 följande:
Så illamåendet är här, inte jätteilla men tillräckligt för att det är svårt att äta och mycket känns äckligt.
Vad var bäst för er att äta under illamående-fasen? :)
Här börjar tröttheten slå till med! Skulle kunna sova flera gånger om dagen :P igår satt jag och sov kl 19 ;) -
Hej tjejer!
Har varit så frånvarande här pga att jag är SÅ trött numera.. men har glada nyheter!
Igår på vul fick vi se en liten räka på 11 mm med ett hjärta som slog! :) det lilla pyret rörde även på sig lite där inne :) -
Jag fick mycket rosa/ bruna flytningar i förgår, men bara på morgonen. Sen kom det inget mer för mig. Har det stannat av för dig?Skywalker skrev 2017-03-17 08:38:00 följande:
Hej!
Jag är nu i v 8 (7 + 5). Nu på morgonen har det kommit en svagt, svagt brun flytning. Vet att det ska vara normalt men är så himla rädd just nu. Sitter helt paralyserad och gråtfärdig på jobbet. Jag har överlag haft svårt att tro att jag är gravid då jag i princip känt mig som vanligt. Trötthet och ömma bröst har varit mina enda symtom.
Fick veta av de andra i facebookgruppen (då jag också blev superrädd) att det är vanligt med en minimal blödning då mensen egentligen skulle kommit! -
Precis :). Var så skönt att få se att hjärtat slår :)hoppfullsnart40 skrev 2017-03-17 10:43:21 följande:Åh vad kul :) (att se bebisen Då, inte att vara trött) :)
-
Ja det var så häftigt! Den lilla räkan rörde på sig och läkaren såg hjärtat direkt. Var så i chock så kunde inte se det först :).Skywalker skrev 2017-03-17 10:55:50 följande:Åh vad härligt att höra, har tänkt på dig då jag visste att du skulle göra vul den här veckan. Så glad (och avundsjuk) för din skull att du fått se den lilla räkan. Vilken grej! <3
Det stämmer faktiskt med att det här ungefär är den tid min mens skulle ha kommit... Det har varken avtagit eller ökat, det är lite brunt/rosa när jag torkar mig men inget mer. Försöker tänka att det säkert inte är nån fara!
Det lugnade ner mig en hel del att få se den :) om du kan få ett vul så rekommenderar jag det! <3
Har det kommit mer?
Så länge du inte får väldigt ont, eller börjar blöda färskt blod så är allt säkert bra!
Jag fick höra det av dem i Facebook gruppen då jag fick rosa- bruna flytningar i veckan. -
Åh nej :( beklagar verkligen och skickar en stor kram :( <3Skywalker skrev 2017-03-23 08:20:24 följande:Hej. Det gick bra fram till i tisdags eftermiddag då jag tyvärr började störtblöda och igår var missfallet ett faktum. Var inne på sjukhuset igår kväll och bekräftade att allt kommit ut, vilket det hade. Jag har ju haft en konstig känsla hela tiden av att det var för bra för att vara sant och det stämde visst. Jobbigast är nog att det tog nästan ett år att få till den här graviditeten och jag vet inte om jag rent psykiskt orkar försöka igen. Som det känns nu ska jag ta en paus från alltihop.
Lycka till alla! <3 -
Har varit på kub idag!
Bebis försökte göra en volt inne i magen, och den rörde på sig hela tiden! :). Tog barnmorskan lång tid innan de kunde mäta nupp på bebisen tack vare att den inte var stilla en enda sekund :)
Vi fick 1: 16 078 i sannolikhet för trisomi 21 och 1:20 000 på de andra :) -
Åh vad spännande!!! :)Bäbiiiis skrev 2017-04-30 04:08:04 följande:
Nu har jag kraftiga värkar var 10:e minut ungefär. Vi åker nog in när det är ca 4 min mellan tror jag men vi får se.