Inlägg från: Malin 845 |Visa alla inlägg
  • Malin 845

Gravida från Tempar/Fertility Friend

hoppitossa skrev 2017-05-18 08:27:04 följande:
    Förutom att magen börjar komma fram liiiite och att jag är varmare än vanligt mår jag som vanligt.

Tyvärr fick jag tid i mitten av v.20, idag är det 3 hela veckor kvar!

Jag har känt fladder vid ett par tillfällen och det är möjligt att det var första sparken igår, men svårt att lita på sig själv ibland. ;) Har du känt något?
    Magen börjar komma här med :) är också som ett element, haha!
    Det går fort :)
    Mysigt att du har känt fladder, jag inbillar mig att jag känt något med tror att det dröjer lite till :). Min moderkaka är i framvägg med så kan ju dämpa lite :)
  • Malin 845
    frestelsen skrev 2017-05-18 10:24:16 följande:
    Skulle citera dig men vart fel o blev happylife igen:)
    Hehe :). Tycker absolut att vi ska anordna en träff sen :)
  • Malin 845
    Mimipig skrev 2017-05-18 10:01:30 följande:

Jag har glömt allt från förra graviditeten - hur var det nu man gjorde när man blivit gravid - ringa Mvc någon gång... sist tjatade jag till mig ett tidigt ultraljud (jag visste inte exakt hur långt gången jag var), men nu kan jag nog inte motivera det, jag vet på dagen när ÄL ägde rum. Men jag tänkte göra ett privat ändå och betala för det, 600kr på Ultraljudssköterskorna tycker jag ändå är rimligt. Hur gjorde ni? Och när berättade ni för familjen? Och när börjar det synas nu igen? Tidigare om det är grav nr 2? Kroppen har muskelminne liksom?

Man kan ringa mvc direkt och boka in kommande Hälsosamtal/inskrivningssamtal :) fick ett tidigt vul då jag gjorde min utredning där, men ring och kolla om du kan få det med :)
    Vi berättade en vecka efter vi fick reda på att jag var gravid, ifall något skulle hända :) man kan ju lättare få stöd om de redan vet :)
    Har börjat få mage nu i vecka 17, med första barnet :)
  • Malin 845
    hoppitossa skrev 2017-05-18 11:47:57 följande:
    Vet inte om moderkakan är fram eller baktill så jag tar det jag upplever med en nypa salt. Men har beskrivit för andra vad jag känt och de har sagt att det är fosterrörelser.. Hade inte fattat det själv. ;)
    Men för min del kan jag ju säga att själva bebismagen är en sak (typ halvvägs till naveln har det börjat puta ut) och att de svullna tarmarna är en annan, ser ju betydligt gravidare ut på kvällen efter hela dagens matintag liksom. 
    Du kommer få veta det på rul sen :). Min var ju låg innan då jag hade blödningen, men hade åkt upp tills kub :).
    Tror att jag kände första lilla buffen igår :). Kändes som en karate spark långt ner i magen, hehe :)
    Verkligen, efter jag ätit ser jag väldigt gravid ut, men på morgonen innan frukost syns det bara lite :)
  • Malin 845
    Mimipig skrev 2017-05-19 23:01:08 följande:

Hur gamla är ni andra i tråden? Jag är 37. Har ni barn sedan innan? Jag har en son på två år. Var bor ni? Jag bor i Strockholm.

Är 25 år, väntar då första barnet i oktober, bor i jönköping :)
  • Malin 845
    Mimipig skrev 2017-05-20 23:21:48 följande:

Idag har jag sprungit på toa som en höggravid - stup i kvarten! Hur är det möjligt att få sån liten blåsa i V5?! Är det kroppens gravidminne?! Jag har inget minne av att jag kissade ofta förrän på sluttampen sist.

Började kissa som en galning i vecka 6, men det är hormoner som påverkar i början av graviditeten :) livmodern är ju så liten nu, men sen är det ju livmodern som trycker på blåsan :).
  • Malin 845
    Mimipig skrev 2017-05-21 08:23:11 följande:

När började graviditeten synas på er? Sist började jag få lite mage runt v 12/13 och då började även mina vanliga kläder att bli för små. Jag vill egentligen vänta till efter kub/nipt med att berätta på jobbet. Men v 12-13 inträffar för mig runt första/andra veckan i juli, då är alla på semester, så när jag och alla andra är tillbaka från semestern i augusti lär jag väl inte hinna öppna munnen, det lär nog synas då...?

Började synas på mig vecka 15-16 ca :) är ju första barnet för mig :).
    Berättade nu vecka 16 då det börjar synas, och efter semestern lär jag vara ganska så stor, haha :)
    Kanske inte syns så mycket på dig i augusti, men tänk på saken lite att berätta eller inte :) jag tänkte på det länge och kom fram till att berätta, då jag ville vara ärlig :)
  • Malin 845
    happylife skrev 2017-05-21 09:37:08 följande:
    Mimipig skrev 2017-05-20 23:10:33 följande:

Åh, så spännande!

Tack snälla ni! Är deppig idag, känns så dumt när man borde vara glad att de snart är dags! Bf idag och känns som hon inte alls vill ut
    Stort lycka till när det kör igång! :*
  • Malin 845
    oONinniOo skrev 2017-05-25 07:11:11 följande:

Jag får tyvärr lämna er redan. Det ville visst inte stanna kvar denna gången heller. På exakt samma dag som förra missfallet..

Beklagar... hoppas du snart kommer tillbaka! <3
  • Malin 845

Hejsan! Nu har jag inte skrivit här på ett tag, men det går framåt för mig och bebis, gick in i v 20 idag :). Och i eftermiddag är det dags för rul!! :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend