Inlägg från: Malin 845 |Visa alla inlägg
  • Malin 845

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Har pratat med bm nu, som inte lugnade min oro över mina rosa flytningar ett dugg. Hon sa bara att om jag blöder mycket är det ingen frisk graviditet! Då är det mf. Kände mig gråtfärdig.. ville bara veta om det är normalt med flytningarna från henne med.

Men fick iaf Hälsosamtal den 7/3 och vul den 21/3 :)

• Malin 845
    201405 skrev 2017-02-20 11:09:52 följande:
    Jättevanligt som de säger och så länge det bara var en lite flytning så ska du inte oroa dig

Sen vet jag att såhär i början vill man bara se direkt om allt är okej, jag gjorde ett vul i v 8+0, men ångrar faktiskt att jag inte väntade ytterligare liite. För det var inte mycket man såg då utan man såg bara om hjärtat slog, vilket iof lugnade något enormt! Men annars såg det ut som en liten grå sköldpadda :p

Jag vet det var många i min bf grupp som fick vul i v 6-7 och de, speciellt i v 6 orsakade nästan alltid bara mer oro än vad det lugnade för man ser verkligen inte mycket då så även om jag vet att det är jättesvårt och känns som en evighet, försök ha is i magen och vänta till v 8-9 i alla fall (om du nu får bestämma det själv)
    Haha vill kunna se sköldpaddan i min mage med ;). Ska på vul v 7+6 :) de ville inte ge det innan eller knappt efter heller, då kub är ganska snart efteråt :)
  • Malin 845
    happylife skrev 2017-02-20 11:24:45 följande:
    Jag ringde 1177 med min oro, skulle jag aldrig gjort! Hon sa att det låter som missfall o jag bröt ihop. Men de va ju inte missfall! Skit-tant. Strunt i det och avvakta, så längde de inte blöder som mens. Vilken v är du i den 21/3?
    En del beter sig så klumpigt när de uttrycker sig. Blir ju inte lugnare av att hon sa att jag kan få missfall..

Är i v 7+6 då :)
  • Malin 845
    Skywalker skrev 2017-02-20 12:31:36 följande:
    Usch! Lite onödigt uttryckt då blödningar ju verkar supervanligt.
    Ja verkligen! Frågade lite fint om det är vanligt. Fick då svaret att det kan ju inte hon veta, och om jag blöder mycket ska jag höra av mig, för då är det missfall! :/.
  • Malin 845
    Skywalker skrev 2017-02-20 12:32:46 följande:

Hm, gör alla kub eller bara om man är över 35?

Min bm sa att jag får välja, vilket jag kommer göra :). Bor i Jönköpings län :)
  • Malin 845
    happylife skrev 2017-02-20 12:44:01 följande:
    Ja, men att folk i sjukvården inte vet bättre, de jobbar ju med människor! Gah.

Okej, så,spännande!
    Ja det tycker man! Hoppades ju att den andra bm hade svarat. Mycket gulligare!
    Ja verkligen! :)

Bm blev förresten väldigt förvånad att jag plussat så tidigt! Är väl ovanligt antar jag :) hon frågade vad för test jag tagit, jag sa ett digitalt som visar antal veckor. Då trodde hon på det :)
  • Malin 845
    Skywalker skrev 2017-02-20 12:51:15 följande:
    Okej, vilken dag är du på då? :)
    Är på äl+13 och v 3+5 idag :)
  • Malin 845
    Skywalker skrev 2017-02-20 13:10:10 följande:

Jag är på ÄL +15 och v 4+1 idag (tror jag, kan möjligen haft ÄL en dag tidigare eller en dag senare). :)

Känner du av nånting?

Är inte långt imellan oss :)

Ja lite! Är mycket mer kissnödig, och värker i magen :). Känner du något? :)
  • Malin 845
    columbus skrev 2017-02-20 14:35:25 följande:
    Men vad i helvete, otroligt onödigt att säga så. Räcker ju med en snabb googling för att inse att det är supervanligt med blödningar. Vilken vecka kommer du vara i när du gör VUL?
    Håller med dig, hade önskat att den andra bm ringt upp. En är otrevlig och sur, och en är supergullig!
    Ja jag googlar hellre och får bättre svar. Kommer vara i 7+6 :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend