Inlägg från: Malin 845 |Visa alla inlägg
  • Malin 845

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Tack för alla tips!

Vi kommer nog berätta i veckan som kommer. Känner att jag skulle behövt stödet om jag nu skulle få mf.. och att de redan vet om att det är tidigt och medvetna om riskerna. Tror att alla skulle bli superglada iaf :)

• Malin 845

Fick ännu starkare sticka här på kvällen :).

Oro för mf finns verkligen nu när det sjunkit in mer att jag är gravid! Sambon menar på att min oro inte gör risken mindre för mf. Han har svårt att förstå tror jag..

• Malin 845
    frestelsen skrev 2017-02-19 21:10:03 följande:
    Oro kommer du nog ha hela graviditeten. Har man kämpat som du så tror jag det blir extra mycket. Försök ta en dag i taget och lev i nuet istället för att att tro att mf väntar runt hörnet.. kan tyvärr inte ge mer råd då jag själv va/är lika.
    Ja det bet jag att jag kommer ha! Är nog konstigt om man inte är orolig.
    Ja nu är jag ju glad över att ha blivit gravid, men det min sambo inte förstår är att jag är super rädd för missfall. Han säger saker som; men nu ska vi ju bli föräldrar! Försök att inte tänka på det!
    Ja det är ju jättelätt! ..
  • Malin 845
    Hallonfrossa skrev 2017-02-19 21:11:59 följande:
    Vad härligt <3

Oron är svår att komma ifrån tyvärr, försöker själv att tänka som så att det inte tjänar något till att vara orolig, man kan inte göra något åt det lixom, försök att slappna av och ta en dag i taget, lev och njut av att få vara gravid, tiden med liten i magen är för kort för att oroa sig, lättare sagt än gjort, oroar mig fortfarande även nu vid barn nr 5.

Men vi får försöka tänka att vi väntar barn och inte missfall <3
    Du har så rätt! Kan ju inte göra något åt det om jag skulle få mf.. ska försöka att slappna av, även om det är svårt.
    Är kanske bra att få prata av sig med min mamma/syster om oron sen när vi berättar för dem. Kan kännas tryggt att berätta tidigt!
    Ja vi får tänka så<3
  • Malin 845
    Hallonfrossa skrev 2017-02-19 21:13:37 följande:
    Tack så mycket Malin! Stort grattis till dig oxå :)
    Tack :)
  • Malin 845
    Hallonfrossa skrev 2017-02-19 21:24:17 följande:
    Ja jag tror du gör helt rätt i att berätta, det hjälper massor att kunna prata med folk runt sig om det <3
    Tror det med :) <3. Väntar ni med att berätta?

Vi kommer nog berätta nästa vecka, eller kanske veckan efter det! Sambon ville berätta idag när vi var på middag hos mina föräldrar, men kändes inte passande :P
  • Malin 845

Tack för alla tipsen! Ska prata med bm idag, då jag genomgått behandlingar hos dem så vill de veta om mensen kommer eller om jag blivit gravid. Hoppas på tidigt vul så oron kan lugna sig lite..

Nu på morgonen fick jag först en minimal ljusbrun/genomskinlig flytning och sen en som var väldigt ljus men lite rosaaktig. Var väldigt lite, och väldigt ljust rosa. Läste att det är vanligt så tidigt? Att kroppen inte fattat att den är gravid?
    Man blir ju ändå orolig :(

• Malin 845
    Hallonfrossa skrev 2017-02-20 07:43:31 följande:

Ja det är jätte vanligt, och så länge det inte är mer är de ingen fara ska du se, finns ju de som blöder massor genom hela graviditeten.

Verkar ha avtagit nu. Var bara en gång när jag torkade mig :). Men fick ju total panik! Sambon sökte då på nätet att det är vanligt i början, men han verkade inte vara orolig!
    Loppan84 skrev 2017-02-20 07:46:39 följande:

Förstår att du blir orolig. Så länge du inte blöder kraftigt och/eller har ont är det säker bara nån slemhinna så som blöder - de blir ju så sköra. Kan blöda lite ljusrosa efree sex, cykling eller träning pga skavsår tex

Men ja be om tidigt VUL i vecka 6-7, är så skönt att se att det är ok.

Ja det är säkert sköra slemhinnor! Har ju molvärk och småhugg, men inget hemskt smärta.

Har inte ansträngt mig speciellt mycket de senaste dygnen. Eller ja, en powerwalk igår i skogen hos mina föräldrar, räknas det? ;) fick ju upp flåset rejält! Var ingen flytning på pappret nu iaf :)
    frestelsen skrev 2017-02-20 08:01:59 följande:

Det är mer vanligt än ovanligt. Kan va lite rester från när ägget fäste.

Jag störtblödde v. 14-17 med en helt frisk bebis. Sen i min gravid fb grupp tror jag vi är typ 50 som blött nån gång.

Vet att man oroar sig. Trodde jag skulle bli knäpp av oro:(

Om du inte får tidigt vul så kan du betala för ett. Tror de kostar runt 500kr beroende på var man bor. :)

Kan det säkert vara! Oj blödde du så sent? :O

Jag är väldigt orolig, och sambon säger bara "allt du känner är normalt". Sa i morse att han förminskar min oro när han bara säger att det är vanligt, men han bad om ursäkt! :)

Läkaren jag haft sa att de ofta ger tidigt vul när man genomgått letrozol behandling :). Hoppas de säger att de ger mig det nu vid 10 när de ringer!

Förresten, fråga till alla! Har tusen tankar i mitt lilla huvud nu, men kan inte komma på bra frågor att ställa när bm ringer nu kl 10!

Några tips? :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend