Inlägg från: Malin 845 |Visa alla inlägg
  • Malin 845

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hallonfrossa skrev 2017-02-20 14:46:16 följande:
    Jag har alltid fått + på äl+9, denna gång fick jag på äl+8

Äl+13 tycker jag låter lika normalt som onormalt :)

Men bry dig knte om den där bm, det finns många trötta personer i vården tyvärr, tyvärr borde många av dem byta yrke.
    Oj det var tidigt! Vet inte om hon menade att det var tidigt att få positivt på clearblue på äl+12?
    Ja det gör ju tyvärr det! Är synd bara att de inte kan försöka tänka på hur de pratar med en person som faktiskt är orolig!
  • Malin 845
    happylife skrev 2017-02-20 14:47:42 följande:
    Det är tidigt, men inte onor alt tidigt. Jag plussade på samma äl dag som du!
    Lite konstigt att hon uttryckte sig så, finns ju de som plussar supertidigt :)
  • Malin 845
    happylife skrev 2017-02-20 14:49:20 följande:

Undrar däremot vad bm har för referenser gällande när man brukar plussa..tycker alltid dom tycker man är så tidigt ute! Typ "kom tillbaka när mensen är en eller två veckor sen"...?

Nu sa bm som ringde mer att det är så tidigt så kan bli mf. Med kommentaren: ja många testar inte så tidigt, utan inte förräns mensen är utebliven. Så många vet inte om att de fått mf trots att de var gravida.
    Så onödigt sagt!
  • Malin 845
    happylife skrev 2017-02-20 15:36:39 följande:
    Ja precis förstod de, sorry gick lite off topic när vi ändå var inne på knäppa bm =P
    Haha ja finns många knäppa bm ;)
  • Malin 845
    Skywalker skrev 2017-02-20 15:36:54 följande:
    Verkligen onödigt! Alltså jag blir sur... Vi är oroliga så det räcker på egen hand - de behöver inte direkt lägga sten på börda. Tycker dessutom det osar lite skuldbeläggande i att säga så typ som att det är fel av en att testa tidigt. Men kanske är extra känslig idag? Tänker bara att fattar dom hur det är att gå och längta månad efter månad och sen äntligen få det där pluset. Vilken känslomässig bergodalbana man varit igenom. Mina 10 månaders försök var bland det mest påfrestande jag varit med om och du har ju haft dubbelt så lång resa! Nä nu tycker jag vi ska tillåta oss vara glada idag!

Haha rant over.
    Ja hon är väldigt dömande och tänker sig inte alls för innan hon pratar.
    Kände likadant! Nästan peka finger på en för att man testar tidigt :/.

Ja verkligen! Är en så lång resa man gått igenom! Och nu har man ju ändå uppnått det som var målet hela tiden :).
    Ja vi får försöka vara glada och inte deppa! :)
  • Malin 845
    201405 skrev 2017-02-20 16:32:21 följande:
    Haha ja det lugnade ju ändå även om jag hellre velat se en människa Hjärtat slår ju tydligt då i alla fall :D och jag fick ju aldrig kub så får du det med får du ju se en "riktig" liten bebis då om inte annat

Är kub gratis för alla i Jönköping (var det va?)
    Känns ju tryggt att det inte är för tidigt att se hjärtat i v 7+6 :)
    Ja man får alltid erbjudandet om kub om man vill ha det :). Bor i Jönköping :)
  • Malin 845

Usch nu känner jag mig elak..
    Vi har sagt att vi berättar om graviditeten när vi vet att det har gått lite tid, och vi tänkte då säga det på onsdag. Nu sa han att han ville berätta ikväll, då han inte kan hålla sig mer. Men jag sa att jag har stor oro över mf, och att jag inte har landat i tanken att jag ÄR gravid. Han menade på att vi kan få stöd tidigt av alla om vi berättar tidigt, vilket han ändå har rätt i..
    men han verkade lite sur pga att han inte fick säga det idag.
    Hur gör jag nu?! Ingen av er ska väl berätta så tidigt? Är jag knäpp som vill vänta lite?:/

• Malin 845

.. blev en total överreaktion från min sida. Han sa att han bara vill skrika det ut till världen, och berätta för alla om vår tillökning! Men han respekterar att jag vill vänta lite. Han visade ju dock inte det innan, därav överreaktionen!
    Är lugnt nu :)
    fick starkare sticka nyss iaf! :) helt otroligt hur mycket starkare det är sen i morse :)

• Malin 845
    Hallonfrossa skrev 2017-02-20 18:36:50 följande:
    Hur tidigt man vill berätta tycker jag framför allt först och främst är upp till den som bär barnet, alltså du, måste vara tufft för blivande pappan med men tycker att du måste få känna dig trygg i att berätta innan det görs.

Vi kommer slm sagt vänta så länge det bara går denna gången, men med de andra har vi berättat i vecka 6 på alla utom nr 4 så vi berättade om i vecka 14.
    Ja han förstår nog inte omställningen som jag känner. Är ju såklart så för honom med, men är nog lite annorlunda för mig..
    vilken v är du i?
  • Malin 845
    Bäbiiiis skrev 2017-02-20 18:59:28 följande:
    Jag berättade för min syster samma dag som vi plussade. Eller egentligen redan innan fast sa då att vi inte visste ännu men att det snart är bim. Min man berättade för sin bästa kompis väldigt tidigt. Tror att vi båda behövde berätta för någon men inte var redo att berätta för fler.

Jag har två missfall bakom mig och har båda gångerna berättat för familj och närmsta vännerna om graviditeten redan innan. Det har då varit skönt att bara kunna skriva till dem att det inte blev någon bebis denna gång och sen inte behöva prata om det men ändå veta att de vet. Sen kunnat prata mer när man är redo.

Men alla har ju olika behov så man kan ju bara se till sig själv.
    Känner att jag vill berätta tidigt, men att jag vill vänja mig vid tanken först. Har nog inte fattat det än!
    Sen så slipper jag ju tjatet från min syster att hon vill bli moster om vi berättar tidigt. I annat fall kan man råka slänga ur sig: ja men det ska du ju bli nu! :P
    Kanske blir att berätta till helgen, vill att bim ska passera och någon dag till innan vi säger något :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend