Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

columbus skrev 2017-03-22 14:38:00 följande:

Wow, så spännande! Nu börjar det verkligen närma sig för oss i majgänget! <3 Jag var hos läkaren idag och har blivit sjukskriven 100% nu igen, så nu blir det inget mer jobb innan BF. Känns både tråkigt och skönt men måste lära mig att fokus är mig & bebis nu, ingenting annat. Det här gravidmåendet skojar man inte bort ändå..

Ska till BM på rutinkontroll imorgon. Sist kunde hon känna att bebis låg med huvudet nedåt men jag tycker det sparkas åt alla möjliga håll och kanter nu så blir spännande att se om läget är detsamma.

Verkligen spännande!!!

Bra att du tänker på dig och bebisen nu!

Tycker allas bebisar förutom min ligger med huvudet nedåt, hjälp!

Vändningsförsök vill jag inte utsättas för o snitt vore ju lite tråkigt...men som sagt hon har några veckor på sig att skärpa till sig
  • happylife
    Erla skrev 2017-03-22 18:23:40 följande:
    Jepp :) imorgon bär det av för RUL. Vi vill inte veta kön. Tog ni reda på det? :)
    Så spännande! ja vi gjorde nipt test i v 10 och kryssade i rutan för att veta kön. Är alldeles för nyfiken av mig
  • happylife
    hoppfullsnart40 skrev 2017-03-22 22:34:57 följande:

Jag gjorde NIPT förra veckan men jag fick inte kryssa i något om kön?

Fick bara en remiss i handen och order om att gå till labb?

Fungerar det inte likadant i alla landsting?

Vi gick privat, betalade 6000-7000;- för det

Kan tänka mig att om man gör det på sjukhus pga högrisk så kanske man inte får det?

Vart gjorde du ditt?
  • happylife
    Skywalker skrev 2017-03-23 08:20:24 följande:

Hej. Det gick bra fram till i tisdags eftermiddag då jag tyvärr började störtblöda och igår var missfallet ett faktum. Var inne på sjukhuset igår kväll och bekräftade att allt kommit ut, vilket det hade. Jag har ju haft en konstig känsla hela tiden av att det var för bra för att vara sant och det stämde visst. Jobbigast är nog att det tog nästan ett år att få till den här graviditeten och jag vet inte om jag rent psykiskt orkar försöka igen. Som det känns nu ska jag ta en paus från alltihop.

Lycka till alla! <3

Åh vad ledsamt ledsen för er skull! Vet hur de känns.

Ta hand om dig och hoppas du snart är gravid igen <3
  • happylife
    ohhello skrev 2017-03-22 19:48:37 följande:

Var på RUL idag och blev flyttad bakåt en hel vecka, så är i 16+2 idag. Seeeegt, men nog helt okej, förväntade mig nästan det pga sen ÄL! Ska på extra ultraljud om fyra veckor igen för att kolla hjärtat eftersom läkaren inte såg det ordentligt (mest pga lite tidigt att göra RUL i v.16). Härligt att få se bebisen igen! Fick dock inte reda på kön, men det är inte så viktigt även om det vore kul att veta. Är mest glad att veta att allt ser bra utbocka att bebisen fortfarande lever. :D

Härligt att den levde å mådde bra då får du se fram emot ett till rul då
  • happylife
    hoppfullsnart40 skrev 2017-03-23 11:34:53 följande:

Jag gjorde det genom landstinget Blekinge.

Här erbjuds alla som är äldre än 32 och det är gratis.

Då är nog det förklaringen landstingen bekostar ju inte nipt för att man ska få veta kön, utan av medicinska skäl
  • happylife
    columbus skrev 2017-03-23 12:14:31 följande:

Det slog mig precis att jag alltså inte ska tillbaka till jobbet på typ 1,5 år nu. Undrar när man landar i den tanken för just nu känns det ju bara overkligt. 

Tycker det är sjukt svårt att planera exakt när man ska vara tillbaka också men som tur är kräver inte min chef att få veta det nu. Hur har ni andra gjort? Har ni ett klart datum ni ska tillbaka efter mammaledigheten sen?

Jättekonstig tanke!!

Ja det är så svårt. Har sagt att jag är tillbaka i augusti, då är barnet 1 år och 3 månader, tror det känns lagom. Men vad jag förstått kan man ändra åt båda hållen, bara man har lite framförhållning...det är ju jättesvårt att veta redan nu!
  • happylife
    Erla skrev 2017-03-23 12:43:56 följande:

Så ni har vetat länge då? ^^

Vi fick idag veta att bebis är helt frisk och väldigt aktiv. Hade moderkaka i framvägg så räknar med att det kommer dröja innan jag känner riktiga sparkar :P

Ja väldigt länge

Skönt att allt såg bra ut! Grattis till det

Ja då kan de dröja ett par v till
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-03-23 15:12:40 följande:

När ni går tillbaka till jobbet i aug 2018 kommer era män/sambos vara hemma då eller blir det förskola då? Jag kommer vara hemma till årsskiftet och sedan ska min man vara hemma till augusti/september 2018 någon gång. Sen blir det inskolning på förskolan. Jag hade gärna tagit större del av föräldraledigheten men min man vill ha halva tiden och vi har nog inte råd att ta färre dagar/vecka och vara hemma längre totalt sett. Eller lite längre kan vi nog vara hemma men det vore ju skönt att kunna spara lite dagar till framtida sommarlov och så också.

Det blir förskola då, min man vill/kan inte vara hemma..han har eget företag och är navet i hjulet..men jag kommer ha massa fl dagar sparade så jag kanske jobbar halvtid o har barnet hemma halvtid. Men vi får se
  • happylife
    columbus skrev 2017-03-23 16:03:49 följande:

Nu är mitt BM-besök avklarat också (31+6 idag). Blodtryck 130/75 så stabilt eftersom jag haft lite högre tidigare. Kollade inte järn idag då vi gjorde det sist men hjärtat slog på fint och SF-mått låg på 32 (32,5 men hon registrerade 32) så följer kurvan fint (ligger mellan mitten och övre strecket). Bebis ligger fortsatt med huvudet nedåt och har gått från rörlig till ruckbar. Bokade in nästkommande två besök framåt också. 

Bara jag som tycker BM-besöken är rätt träliga? Haha. Skönt att se att allt ser bra ut så klart men i övrigt känns de rätt intetsägande. Hon frågade lite om vi börjat förbereda oss hemma och tänkt någonting på förlossningen men inte mycket mer än så. Vet inte om upplevelsen har att göra med att jag kanske inte klickar jättebra med min BM. Hon är absolut inte dålig men jag skulle inte säga att hon är fantastisk heller. Har dock inte brytt mig om att byta då det känns som man läser sig till allt ändå och ändå kommer ha andra barnmorskor sen på förlossningen. Hur är er "relation" mer er BM?

Jo lite så. Min barnmorska brukar dessutom säga typ "jaha vad ska vi hitta på för något idag då?". Hahaha! Inte vet jag..

Hur fasen känner dom om huvudet är ruckbart eller ej??! Min bm kände inte ens hur den låg! Hon försökte..

jag gillar min bm, klickar bra med henne o vi pratar en hel del på telefon. Eller ja alltså ibland ringer jag henne för att fråga om saker, och hon tar sig alltid tid..

Men som du säger så kommer du ändå inte föda med henne och så länge man inte vantrivs med sin bm så är de väl lugnt
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend