Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Malin 845 skrev 2017-02-23 11:20:32 följande:

:) <3. Hade du mycket värk långt ner i magen och "där nere" tidigt i graviditeten? Är ju orolig för att något är fel..

Jag hade molvärk första veckorna och kände mig öm/svullen down there.. förra grav hade jag riktiga smärtor utan att de va nåt fel. Det är inget som tyder på att något är fel smärta med blödning dock är ju inge bra, men de har du ju inte
  • happylife
    hoppitossa skrev 2017-02-23 11:57:03 följande:

I min frustration över att det aldrig tog sig igen lade jag om kosten en vecka innan vi plussade. 

Är det någon av er som har ätit lchf under er graviditet? Tips, råd?

Ingen aning men rent spontant känner jag att man nog bör äta allsidigt under en graviditet, då är kanske inte lchf de bästa, men hör med en barnmorska
  • happylife
    hoppitossa skrev 2017-02-23 16:26:30 följande:

Sa att jag åt så när jag bokade inskrivningssamtal och hon sa inget om det. Allsidigt kan man ju äta ändå, äter stora mängder grönsaker tillsammans med protein och fett. Enda skillnaden från tidigare är att jag inte äter gluten, socker, ris och potatis. Gör detta i samråd med en kostrådgivare så har fått tillskott på sådan jag inte får i mig (tex fisk ). Då borde det väl inte vara skadligt? Mår så bra med den typen av kost annars. 

Ok som sagt jag vet inte så lyssna inte på mig
  • happylife
    columbus skrev 2017-02-23 16:56:17 följande:

Här var det besök hos BM idag igen. Liiiite högt blodtryck igen så ska tillbaka på koll om två veckor men allt annat såg fint ut. Magen växer enligt kurvan men vi lyckades inte lyssna något vidare på hjärtat idag. Bebis körde raveparty i magen och boxade mest tillbaka på barnmorskan och voltade runt när hon försökte hitta hjärtat med dopplern  Vecka 29 imorgon!

Vad hade du i blodtryck?

Mätte också idag, 120/75 de va bra sa hon.

Sist låg jag lägre, 105/65

Haha va roligt, vilken vilding!!
  • happylife
    columbus skrev 2017-02-23 19:03:30 följande:

Oj, jag noterade faktiskt inte vad det låg på. Har inte gjort någon av gångerna. Lyssnar mest på "det ser bra ut" eller "nu ligger det lite högt", haha. Inser nu att jag helt förträngt dagens SF-mått också (hallå gravidhjärna) men följde kurvan i alla fall. Snacka om att filtrera informationen numera. När är ditt nästa BM-besök?

Hehe ok räcker ju så egentligen

Har bm torsdag nästa v...

Idag kom jag akut o fick remiss till förlossningen å akuten. Bebis mår bra men mitt hjärta rusar o slår dubbelslag, så ligger uppkopplad med EKG sen några timmar o imorn har jag 3D ultraljud!
  • happylife

Är inlagd blir inget mysigt 3D ultraljud imorn ligger med hjärtövervakning (på mig alltså, inte bebis) och fått blodförtunnande, imorgon väntar en lungröntgen.... vill bara hem!

• happylife
    columbus skrev 2017-02-23 22:25:23 följande:
    Men nej :( hoppas verkligen det ordnar upp sig snart. Har du haft några problem med hjärtat eller nåt annat tidigare eller kommer det här väldigt plötsligt? Åkte du in för de dubbla hjärtslagen? <3
    Aldrig haft så förr, helt nytt!
    Ringde min barnmorska imorse o sa hur hjärtat kändes, hon bad mig komma och vi kollade bebisen som mådde bra. Sen ringde hon förlossningen som gav mig en läkartid, väl där blev de ctg o hon lyssnade på mitt hjärta. Sen remiss till akuten för EKG där dom då såg att mitt hjärta slår lite hoppigt
  • happylife

Liten update från mig
    Blev inlagd på en hjärtavdelning över natten med EKGövervakning, dom ser att hjärtat slår dubbelslag och vill utesluta att det är pga blodpropp i lungan, så väntar på en speciell röntgen idag. Visar den inget så är de vanliga dubbelslag man kan ha som gravid. Håll tummarna!
    Fått förebyggande blodförtunnande också.
    Juni sparkar och härjar och mår bra <3

• happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-02-24 10:20:38 följande:

Håller tummarna att allt ser bra ut!

Hehe jag hade nästan räknat ut att det var Juni ni tänk som namn eftersom det var en månad men inte Maj. Verkligen fint!

Haha klantiga jag försa mig!!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend