Gravida från Tempar/Fertility Friend
:) <3. Hade du mycket värk långt ner i magen och "där nere" tidigt i graviditeten? Är ju orolig för att något är fel..

:) <3. Hade du mycket värk långt ner i magen och "där nere" tidigt i graviditeten? Är ju orolig för att något är fel..
I min frustration över att det aldrig tog sig igen lade jag om kosten en vecka innan vi plussade.
Är det någon av er som har ätit lchf under er graviditet? Tips, råd?
Sa att jag åt så när jag bokade inskrivningssamtal och hon sa inget om det. Allsidigt kan man ju äta ändå, äter stora mängder grönsaker tillsammans med protein och fett. Enda skillnaden från tidigare är att jag inte äter gluten, socker, ris och potatis. Gör detta i samråd med en kostrådgivare så har fått tillskott på sådan jag inte får i mig (tex fisk ). Då borde det väl inte vara skadligt? Mår så bra med den typen av kost annars.
Här var det besök hos BM idag igen. Liiiite högt blodtryck igen så ska tillbaka på koll om två veckor men allt annat såg fint ut. Magen växer enligt kurvan men vi lyckades inte lyssna något vidare på hjärtat idag. Bebis körde raveparty i magen och boxade mest tillbaka på barnmorskan och voltade runt när hon försökte hitta hjärtat med dopplern Vecka 29 imorgon!
Oj, jag noterade faktiskt inte vad det låg på. Har inte gjort någon av gångerna. Lyssnar mest på "det ser bra ut" eller "nu ligger det lite högt", haha. Inser nu att jag helt förträngt dagens SF-mått också (hallå gravidhjärna) men följde kurvan i alla fall. Snacka om att filtrera informationen numera. När är ditt nästa BM-besök?
Är inlagd blir inget mysigt 3D ultraljud imorn
ligger med hjärtövervakning (på mig alltså, inte bebis) och fått blodförtunnande, imorgon väntar en lungröntgen.... vill bara hem!
Liten update från mig
Blev inlagd på en hjärtavdelning över natten med EKGövervakning, dom ser att hjärtat slår dubbelslag och vill utesluta att det är pga blodpropp i lungan, så väntar på en speciell röntgen idag. Visar den inget så är de vanliga dubbelslag man kan ha som gravid. Håll tummarna!
Fått förebyggande blodförtunnande också.
Juni sparkar och härjar och mår bra <3
Och ett ultraljud på mitt hjärta också tydligen
Håller tummarna att allt ser bra ut!
Hehe jag hade nästan räknat ut att det var Juni ni tänk som namn eftersom det var en månad men inte Maj. Verkligen fint!