Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

misslina skrev 2017-02-10 05:57:24 följande:

Vecka 28 idag! Tiden tickar på ändå! Inköpslistan börjar bli mindre, snart är det bara småsaker kvar från Apoteket. Längtar tills jag går hem i april då man får boa riktigt ordentligt! :)

Hur går det för alla?

Ja de går verkligen framåt

Jag har också småsaker kvar

När går du hem och när är bf?
  • happylife
    columbus skrev 2017-02-10 18:34:36 följande:

Fy fan, min foglossning har exploderat senaste två dagarna. Har dock mig själv att skylla som både går alldeles för snabbt och mycket och ger mig ut i skogen med hunden dagligen. Vi bor dessutom tvp trappor upp utan hiss och eftersom jag har mite städmani dammsuger jag alldeles för ofta, haha. Det får man sota för nu! Köpt foglossningsbälte i alla fall som känns riktigt skönt. Hur går det för er andra med foglossningen?

Mmm min med, kan inte ens gå med hunden längre skogen gav jag upp för nån månad sen, nu får mannen ta det eller så går jag korta promenader på plan mark.

Har du bild på ditt bälte? Mitt sitter så sjukt obekvämt

Slutat städa o skaffat städerska =P vi bor på 250 kvm, puh!
  • happylife
    misslina skrev 2017-02-10 17:06:51 följande:

Jag har bf den 12 maj och jag tänkte gå hem den 13 april! Så 8.5 vecka kvar att jobba:) wohoooo:)

Har en hel del semester som jag tänkte utnyttja. Den räcker även hela maj så det känns skönt!

Skönt att få den där tiden innan hemma o förbereda sig!

Jag jobbar 7 veckor till längtar så! Känns som en evighet hehe..

Super med sparad semester!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-02-10 10:27:42 följande:

Det är verkligen skönt att man kan se ljuset i tunneln nu. Jag har 97 dagar till bf nu och endast 54 arbetsdagar kvar till 5 maj då jag går hem (borträknar lite sportlov och påsklovsledigt) så det kommer nog gå rätt fort. Jag har inte riktigt kommit in i att boa ännu men vi har ju det mesta sen tidigare och har köpt en syskonvagn så det är nog bara att inreda barnrummet kvar. Graviditeten känns lite segare såhär med andra barnet. Inte lika spännande utan mest en transportsträcka.

Härligt! kan tänka mig att nr 2 blir lite annorlunda jag har all tid i världen att boa, haha livsfarligt!
  • happylife
    Loppan84 skrev 2017-02-10 09:49:31 följande:

Och om ni behöver snacka lite om förlossningen, amning, känslorna eller egentligen vad som helst så kom till mammatråden också. Vi chattar mycket på snap, och de andra snackar kanske också på fb så är kanske lite tyst där nu men vi följer ju alla tråden så bara att skriva där om det är nått eller lägg till oss på snap <3

Vi ses där i maj <3
  • happylife
    columbus skrev 2017-02-10 19:32:12 följande:

Så jobbigt :( låter väldigt klokt med städerska när ni bor så stort! Man vill ju inte paja kroppen helt redan nu.

Jag beställde ett bälte av märket Gula Rehab. Väldigt smalt men känns skönt på utan att vara jätteklumpigt. Fick dock hem det idag så har bara haft det på här hemma inomhus, men hoppas det ska funka bra även när man behöver röra på sig lite mer.

Det är exakt det jag har. Tycker mitt trycker så obehagligt fram, även fast jag sätter det så lågt det går det funkar om jag står still, men när jag går så glider det upp, jättestörigt!

Du får meddela hur de känns när du haft de på promenad!
  • happylife
    Sagan12345 skrev 2017-02-11 21:03:13 följande:

Nu har även vår lilla pojk tittat ut.. Gick väldigt bra allt och vi mår utmärkt. 3.5kg och 50 cm, bf+9 :)

Åh grattis!! <3

Skönt att du slapp bli igångsatt mys nu!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-02-11 16:30:53 följande:

Min foglossning har också börjat tillta och bli jobbig nu. Jag sitter ofta på golvet och leker med sonen vilket gör ont och varje gång jag ska resa mig upp gör det ännu ondare. Har också ett foglossningsbälte som jag nu har börjat använda ibland.

Idag har bebisen sparkat ordenrligt och det är kul att det nu börjar bli lite kraftigare sparkar. Han väger ju nästan 1 kg nu enligt min app och är 32 cm lång :)

Vågar inte sitta på golvet, skulle inte komma upp haha! Valross!

Visst är det häftigt när man får ordentliga sparkar, stor skillnad på styrkan i denna vecka man blir helt paff!
  • happylife
    ohhello skrev 2017-02-12 11:17:43 följande:

Grattis till er som fått era bebisar!

Själv har jag bara gått in i v.12 nu, känns som att slutet av augusti är låååångt borta just nu, även om det känns som att själva graviditeten går fortare den här gången än med första barnet. :) Längtar till v.14 så jag får höra hjärtljuden hos BM & sen tills första sparkarna känns! Just nu är det mer som att man är inne i en tråkig period med precis noll tecken på graviditet förutom kissnödigheten. :D

Inte så bara, v 12 är ju verkligen en milstolpe

Men förstår vad du menar med tråkigt period! Men försök glädjas åt att du tagit dig så pass långt snart är du där när de börjar sparkas!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-02-14 09:51:11 följande:

Hur mår ni? Det känns lite trist att det inte finns så himla mycket att uppdatera er andra om när man som jag är i v 27. Igår sparkades mini ner mot blåsan så jag var tvungen att knipa för att inte kissa på mig. Jag har gått upp 12 kg och hoppas jag lyckas hålla mig under 20 kg denna gång. Jag har väldigt svårt att hålla mig fokuserad och motiverad på jobbet vilket känns tråkigt. Jag vill ju inte göra dåligt ifrån mig men jag är inte lika effektiv och kreativ längre. Nästa vecka ska jag vara lite ledig i alla fall så det blir skönt.

Mår sådär, djävulskt ont i kroppen blir deppig av det, man kan ju inte leva ett normalt liv.

Har noll motivation på jobbet! Räknar ner, jobbar sju veckor till..

3 kg har jag gått upp. Får se var de slutar =P
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend