Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

misslina skrev 2017-01-23 21:05:38 följande:

Hej på er tjejer!

Vecka 25 här... less som tusan idag. Det går verkligen upp och ner. Tröttheten tycker jag har börjat smyga sig på igen. Sådär att man nästan har ont i kroppen av att man är så trött. Ska till bm i morse... så får se vad värderna säger. Äter en niferex om dagen.. men kanske måste öka på.

I morgon hoppas jag vi kan boka in ett samtal med aurorabm då jag har så mycket funderingar och beslutsångest inför min förlossning.

Jag har som aldrig varit orolig eller funderat så mycket i mina tidigare grav utan tagit det som de kommer. Men denna gång... oj! Jag känner verkligen inte igen mig själv...Först är det förlossningen och sen är det hur bebisen mår. Eller kommer må när hon kommer ut..

Ni som gjort nipt... är ni helt lugna?

Jag är skitnojig att trots bra resultat så är jag ändå superorolig att det ska vara något fel...

Hej! V 24 här! Mår ok förutom foglossning..

Jag måste säga att jag inte alls är orolig för fel på barnet, gjorde ju också nipt.

Men känns fortfarande overkligt att vi ska få ett levande barn!

• happylife
    Erla skrev 2017-01-25 17:31:38 följande:

Har idag fått anledning att få tid till vul. Rosa flytningar och det väcker bara oro hos mig. Jobbiga är att det inte finns telefontider förrän på måndag nästa vecka. Så vi får liksom finna oss i att stå ut med allt tills dess. Förväntar mig inget annat än ett dött foster och har faktiskt inte kunnat förvänta mig något annat fram tills nu heller. Tråkigt inlägg, men behövde skriva av mig. Kommer inte orka ett till mf känner jag.

Jobbigt med flytningarna! Förstår att du tar för givet att du inte har tur denna gång, jag är likadan, typiskt att du måste vänta så länge dessutom.. =\

Antar att de inte finns en gynakut där, eller?
  • happylife
    Erla skrev 2017-01-25 18:35:13 följande:

Ja, kul är det inte :/

Nope, ingen gynakut inom 15 mil.

Ja du har ju några val, "bara" att välja...

Jag hade åkt 15 mil för vul, men det är jag. Förstår om du inte har möjlighet.

Testa med 1177 annars verkar de vara måndag som gäller för telefontid =\
  • happylife
    Clefairy skrev 2017-01-26 07:44:13 följande:

Känner mig lite okänslig nu när tidigare inlägg handlar om Erlas oro, men postar ändå.

Bokade ett NUPP-ultraljud på en privat klinik för att stilla den oro och de föreställningar jag haft sen början om att jag inte har ett levande barn i magen, och för att kika på nacken om det fanns ett foster. Och det gjorde det, till min stora förvåning! Man säger väl att det ofta är partnern som vid ett ul får en uppenbarelse i att de ska bli förälder, men det var jag som fick det den här gången! ;) min fästman var 100% säker på att det fanns ett friskt barn i magen, han är den mer positiva av oss. Fick lyssna på hjärtat, och barnmorskan sa att risken att barnet dör är mycket liten.

Det här är bilderna jag fick med mig, var i vecka 11+4 igår. Jag förstår den högra bilden, men den vänstra kan jag inte riktigt tolka, nån som fattar vad som är vad på den? :) jag tänker att den kanske är underifrån? Inte så bra bilder om man vill försöka sig på att gissa kön enligt nubb/skallteorin antar jag!

I övrigt har jag mått väldigt illa under graviditeten, fick igår lergigan och lergigan comp som jag håller på att prova ut. Just nu känns det som att de hjälper, bara haft lite småkonstiga inkörningsbiverkningar som att det kliade lite och jag blev lite yr. Men jag har kunnat äta varm mat för första gången på flera veckor, hur skönt som helst med en omväxling från två mackor och lite hallonkräm om dagen. Kanske äntligen kan börja må bättre!

Jätteroligt att höra! Stort grattis <3 <3
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-01-26 12:52:01 följande:

Är det någon av er runt v 24-25 som mätt magen hos bm ännu? Jag ska dit på måndag och började fundera på om jag är större denna gången än förra och vad mitt sf-mått kan vara. Jag tror jag hade ungefär samma mått som den veckan jag var i förra gången dvs 25 cm i v 25, 30 cm i v 30 osv. Men jag kanske minns fel. Hade varit roligt att veta vad ni fick för mått vid första mätningen.

Jag ska också till bm på måndag, då ska vi mäta första gången aldrig gjort förut så de ska bli väldigt spännande! Går in i v 25 på måndag
  • happylife
    Erla skrev 2017-01-26 17:25:00 följande:

Inga fler konstiga flytningar och jag fick tag på gyn via 1177. Deras telefontider hade utökat enligt dem. Fick prata med en förstående sköterska som skulle prata med läkaren för att kolla om jag kunde få komma in. De skulle höra av sig, men har inte hört något ännu. Jag berättade att jag var glad bara jag fick komma in och se om allt är okej eller inte så jag slipper gå så länge som jag fick göra sist gång. Finns inga akuttider och enligt henne finns inga akutmottagningar i närheten. Närmaste är gbg, vilket är en bra lång väg att åka för oss :/ har försökt leta andra privata mottagningar som gör tidiga ul, men tycks inte hitta några i närheten :S hur hittar ma dem? Vet att det ska finnas då jag känner andra som gjort.

1177 eller gyn borde veta om du frågar?

Skönt att det lugnade sig!
  • happylife
    Erla skrev 2017-01-26 17:50:45 följande:

Ja, just det. Så dum jag känner mig! Jag hittade faktiskt en mottagning rätt nära som jag ska prova ringa. Ingen akutmottagning, men åtminstone en som gör privata ul, tidigt.

Ibland får man hjärnsläpp

Ring dit imorn!
  • happylife

Sagan och Eid - följer med spänning nu när det närmar sig

Status här är ONT! Foglossning från hell, small till för nån vecka sedan.

Hade de inte vart så lugnt på jobbet hade jag fått sjukskriva mig!

Sitter på hemmakontor och det är min räddning just nu att det inte är resor och kundbesök.

Kan inte handla mat utan att bli liggande med värk ett par timmar efter =\

Börjat på vattenjumpa och fått hemmaövningar. Men de där hemmaövningar görs ju aldrig..hehe. Har svårt att sitta still så rör mig onödigt mycket också.

Nån här som testat akupunktur mot foglossning? Funkar de?

V 24 nu o bävar inför utvecklingen kommande veckor!

I övrigt extremt mycket halsbränna o sura uppstötningar.

Och humöret är sådär..blir lite låg av att ha ont o inte kunna göra de jag brukar!

• happylife
    columbus skrev 2017-01-27 18:38:56 följande:

Stackare, låter jobbigt med så mycket foglossning. Jag får väldigt ont framtill nedanför blygdbenet och i sidorna när jag går och tvingas gå (vagga) i extrem snigeltakt men sjukgymnasten sa att man i regel inte sätter akupunktur när smärtan är framtill, men att jag skulle höra av mig igen om det börjar krypa bakåt mot svanken/rumpan/ryggen (vilket det tack och lov inte har gjort än). Får du akupunktur på remiss så tycker jag absolut du ska testa! Har dock inga egna erfarenheter att tala om, så får se om det blir något framåt. Hoppas hur som helst att det blir bättre!

Mmm det suger! Min moster jobbar som akupunktör så de blir billigt

Tänkte du remiss för att de blir billigare så?

Hoppas din foglossning inte blir värre!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend