Gravida från Tempar/Fertility Friend
45 arbetsdagar har jag kvar då
45 arbetsdagar har jag kvar då
Gud vad skönt med ordentlig vila innan BF och dessutom passande till våren! Kommer du plocka ut FP, gå obetald, ta semester eller hur tänkte du lösa det ekonomiska under tiden?
Jag kommer gå hem till påsk ungefär! Så ca 10 veckor kvar att jobba, så då blir det ledigt ca 4 veckor innan bf. Känns skönt. Kommer plocka ut min semester då jag har En del sparat så tänkte börja med föräldrarpenning först i juni.
Ja supermysigt. Framförallt mer roligt än jah trodde, trodde kanske man bara skulle mysa och så men det är mycket skrattande. Han tycker ju allt är superroligt (favoriten är att man andas in stort andetag och spärrar upp ögonen, då gapskrattar han liksom) och själv tycker man ju han är den roligaste som finns. Så vi sitter och fnittrar mycket på dagarna
Jag jobbar sista dagen 5 maj. 13 dagar innan bf. Har ju kontorsjobb så det är inte så fysiskt jobbigt. Men jag kommer kanske bara jobba 6-timmarsdagar på slutet tror jag med tanke på att man blir så trött. Har mkt komp att ta ut.
Men om du går 31 mars har du ju bara 2 månader kvar att jobba. Typ 40 arbetsdagar. Det kommer gå superfort. Sen får du vila upp dig ordentligt sista 1,5 månaden innan bf.
Åh hörrni, så hemskt och pinsamt, har fått flera hemorrojder, aldrig haft förr! Är så sjukt förstoppad så de har nog bidragit. Dricker lactulose men har slarvat lite.
Gör ont och blöder ska man behandla? Nån med erfarenhet? Försvinner dom sen?
Idag har min oro lagt sig enormt mycket!
Fick låna en doppler av min sambos syster (som varnade för att det kan vara för tidigt att höra med en sån). Provade den idag utan att förvänta mig något, men efter att ha hittat min egen puls ett antal gånger dök det upp en puls som slog dubbelt så fort som min! Kan inte fatta det, men det är verkligen en bebis där, som lever! Gick in i vecka 12 idag och då borde det vara väldigt låg risk för mf va? Just nu spelar det inte så stor roll för hjärtat slår ^^
Fy så jobbigt
Gå in å läs här
www.1177.se/Sormland/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Lakemedel-vid-graviditet-och-amning/
Står om hemorrojder och vilka läkemedel du kan ta
Nu har även jag mätt magen på mvc. Fick SF-mått 25 cm och är idag i v 24+3. Barnets puls låg på 135.
Tjoho länge sen jag va här. Hur går det gör er alla?
Själv va jag på rul idag:) vi väntar en frisk pojke <3
Så firade med att köpa en vagn idag:) en bugaboo cameleon 3 by diesel. Skitsnyyygg:)