Gravida från Tempar/Fertility Friend
Hmm alltså ingen annan än jag som har högre puls? =O kanske borde kolla upp det då =\
Hmm alltså ingen annan än jag som har högre puls? =O kanske borde kolla upp det då =\
Frestelsen - vad mysko. Undra vad det är för fel då? Verkar ju inte ha med graviditeten att göra iaf!
Bäbiiis - okej! Ja då blir min ännu högre. Men som Frestelsen säger så är ju blodvolymen högre och lyckades googla mig till att man som gravid får högre puls just pga högre blodvolym. Så allt är nog som det ska ändå
men tycker det är obehagligt!
Frestelsen - Ja precis, hårdare slag. Känns som hjärtat ska hoppa ur kroppen typ! Hehe.
Så det blöder fortfarande? Känner du dig sjuk också eller är det "bara" sänkan som är hög?
Gick in i v.8 idag och blev typ dödsförkyld på kuppen. På fredag ska vi på inskrivning & om 11 dagar ska vi på vul.. kan tiden snälla gå liiiiiite fortare?! Hoppas så att vi får se ett litet tickande hjärta och ett litet sprattligt knyte. <3
Imorgon är jag i v 23. Tiden går ganska fort nu men det känns ändå som det är så långt kvar. Längtar verkligen till maj. Till våren, ledigt från jobbet och framför allt såklart min lillkille i magen <3
Hur går det för er som snart har bf (eid o sagan1234)? Mår ni bra? Några förvärkar?
Det känns som att alla andra får tidiga ultraljud utom jag... Haha! Ni som gör ul utöver rul, betalar ni privat eller är det standard inom ert landsting att få fler än ett?
Min barnmorska var obeveklig och det gick verkligen inte att få ett extra ultraljud för mig, trots att jag är extremt orolig (förstår ju att många är det). Jag har ett jobb som gör mig extra orolig dessutom.
Nope, inget här heller. Ringde i måndags då jag hade känt mig som helt vanligt i några dagar. Uttryckte min enorma oro och skräck för att detta ska vara ett ma som min första graviditet. De hänvisade till att jag skulle kontakta bm om möjligheterna för psykologiskt stöd eller att jag skulle söka mig till privata kliniker som erbjuder tidiga ul. Närmaste privata kliniken förutom den jag kontaktade ligger 1 h bort... blev bara så trött så jag orkar inte ens masa om det.
Sagan och Eid, följer med spänning
Vecka 24 idag och det känns så långt till maj måste jag säga!
Illamåendet sitter fortfarande i och jag kräks var och varannan dag. Lyckas jobba 50% men det är Max just nu.
I övrigt har jag inte så mycket krämpor att klaga över ;)
Bm-besök om 1.5 vecka. Sen måste jag göra en liten lista över de inköp vi har kvar att fixa.