Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

misslina skrev 2016-12-22 07:23:25 följande:

Äntligen halvvägs! :) nu känns det som att nästa milstolpe är att komma under 100-strecket ;)

Grattis 46.4% här
  • happylife
    frestelsen skrev 2016-12-22 11:34:06 följande:

De hoppas jag:) min man tycker tiden gått fort.

Haha mmm, för männen går tiden fort för dom upplever inte graviditeten fysiskt eller psykiskt på samma sätt! Grattis till snart v 12, milstolpe!
  • happylife

Igår var det prick 5 månader till BF för mig

Får se om datumet ändras efter rul på tors..

Mår ganska bra överlag, men tror jag börjat få foglossning, på EM/kväll för jag smärta i ryggen, höfterna å ner mot blygdbenet =\

• happylife
    frestelsen skrev 2016-12-22 12:48:52 följande:

Tack:) hur stor har din mage blivit då?

Så här
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-12-23 09:01:01 följande:

Idag går jag in i v 20. Det känns rätt coot. Från v 13 till nu har det gått jättefort. Och magen har verkligen växt. Nu känns livmodern tydligt när jag ligger på rygg och det är svårt att hitta bekväma sovpositioner. Skönast är att ligga på sidan med en kudde mellan knäna.

En riktig bebismage kul!

Jag vrider o vänder mig som en galning i sängen enl min man, har ont i rygg å höfter o svårt att hitta en skön ställning. Men har en sån gravidkudde som är toppen att slänga upp benen på!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-12-24 07:32:31 följande:

Usch nu fick jag en liten blödning igen. Jag överansträngde mig nog igår med allt julfix. Svårt att ta det lugn när julafton är hemma hos oss och vi får massa gäster. Man vill ju att det ska vara städat och fint då.

Ja säkert att du ansträngt dig. Skönt ändå att veta att det inte är bebis som blöder..snart har du rul också, skönt att få titta igen! God Jul <3
  • happylife
    eid skrev 2016-12-24 08:33:49 följande:

God jul till er alla! Hoppas ni får en fin julafton. Här fick det bli ändrade planer i sista stund då ett barn i en familj vi skulle fira med har fått vattkoppor. Eftersom jag är osäker om jag har haft det eller ej rekommenderade mig 1177 att inte träffa dem. Blir med andra ord en lugn julafton för oss!

Här kommer en magbild från mig med- vecka 35 <3

God Jul! Låter rätt skönt ändå med lugn julafton

Å v 35, så spännande!! Jättefin mage!
  • happylife
    Erla skrev 2016-12-24 10:21:14 följande:

God jul alla!

Har en fråga såhär i juletider :P har mått konstant illa sedan några dagar tillbaka och vet inte hur jag ska fixa släktmiddag. Blir som värst på eftermiddagarna och kvällarna. Använder åksjukeband, men blir det varmt kommer de ju synas då jag blir värre med varma tröjor på mig :P äter jag något litet blir jag dålig efter 30 min igen. Ska in på ica sen och se om de har postafen. Hur har ni fixat det värsta illamåendet?

Ja fy, släktmiddag med det illamåendet kan inte vara kul...jobbigt att försöka smussla!!

För mig hjälpte det att äta sånt som inte är så fett, utan fräscht. Men hur lätt är de på ett julbord liksom...ja postafen kanske är bra. Aldrig testat faktiskt.

Åt bara kall mat när jag mådde värst, så som filmjölk, kräm, glass, kalla soppor etc.

Lycka till och god jul!
  • happylife
    columbus skrev 2016-12-24 11:18:19 följande:

God jul alla! Här lyckades man ramla rätt på magen och handen på asfalten ute med hunden igår så fick besöka både röntgen för handen och gynakuten för att se så allt såg bra ut med bebis. Det gjorde det tack och lov, kom lindrigt undan med stukad handled. Från och med nu ska jag isolera mig själv inomhus inpackad i frigolit för allas säkerhet, haha.

Nej stackars! Jag är rädd för att ramla typ hela tiden...lätt hänt. Skönt att de gick bra och att du inget bröt <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend