Gravida från Tempar/Fertility Friend
Nu på fredag, klockan 09.

Nu på fredag, klockan 09.
Ja, verkligen! Minns så väl där runt vecka 7-8 när man tyckte att KUB var såååå långt bort, och nu är man alldeles strax halvvägs genom hela graviditeten. Galet!
Bäbiiis - hur gick det?
Nu har jag varit på sjukhuset. Bebis mår bra därinne tack o lov! Men jag har en blödning i livmodern mellan hinnorna som de sa. Alltså är det jag, inte bebisen, som blöder. Orsaken kunde de inte se men jag blev sjukskriven en vecka och fick en blodkoagulerande medicin för att stoppa blödningen. Jag ska vila och ta det lugnt så att sammandragningarna avtar och inte orsakar missfall. De såg också att moderkaka sitter i framvägg ganska lågt och lite åt höger.
Vi frågade aldrig om kön men både jag och min man tyckte oss se en snopp :) Rul är om 2 veckor så då ska vi fråga i alla fall.
Det går lite från dag till dag men det är betydligt bättre nu än när jag hade jobbet som en stressande sten över axeln. Älskar egentligen mitt jobb men har kört på otroligt hårt det senaste året och det var svårt att bara skala ner på rimlig nivå, så den här breaken känns extremt välbehövlig. Är sjukskriven nu resten av december och första veckan i januari också så får vi se om jag går tillbaka heltid eller deltid efter det. Återbesök hos läkaren i början av januari så vi diskuterar vidare då. Mycket migrän fortfarande dock men inväntar kallelse till sjukgymnast som förhoppningsvis ska hjälpa mig att få lite ordning på det. I början hade jag nästan lite skuldkänslor över sjukskrivningen men nu har jag kommit över det och njuter av varje sekund och försöker fokusera på att må bra :)
Alltså jag åkte till Danderyd och de sa att jag inte ska dit eftersom jag varken blöder eller har ont.
Nu däremot har jag sammandragningar och blöder brunt slemmigt. Är säker på att det är över för mig nu
Avtar inte smärtan får jag åka in igen.
Jag sa att jag hade bruna flytningar, ont i magen och att gyn hänvisat dit då de bara tar emot till 11+0 men det är helt normalt sa de.
Nu forsar det klarrött blod tunt som vatten och har värkar varannan minut som varar 45 sek.
Är på väg mot Danderyd om en stund. Kommer vägra gå innan de gjort ultraljud.
Tack men det är nog kört tyvärr. Tänkte åka in till gynakuten men avvaktar pga att det blöder så mycket, kommer liksom förstöra hela bilen jag ser om det avtar och åker in imorgon för att se hur det ser ut.
Fan att det aldrig kan gå bra för mig!
Bell13 - Gud vad tråkigt att höra! Hemskt att det händer och hemskt att de inte tog emot dig igår!!
Vad tror ni. Igår fick jag molvärk som vanligt. Den drar och molar lite över allt, även bak i ryggen upp mot njurtrakten. Men det gick inte över utan blev bara värre och värre. Fick lägga mig i soffan när jag kom hem och fick då även frossa. Tillslut ställde jag mig i duschen med varmt vatten och då lugnande det sig. Men i natt har det molat och jag har haft sån frossa, ingen feber, och tillslut var jag tvungen att ta en Alvedon. Nu på morgonen känna det bättre men känner mig lite sjuk och illamående. Har varit helt säker på mf. Men har inte kommit något blod. Ska jag ringa kvinnokliniken tro?