Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bell13 skrev 2016-12-09 09:24:00 följande:

Jag känner lite som du att det är svårt att njuta. Mitt illamående har börjat avta är i v 11 10+6 och mår i stort sett bara illa lite grann när jag ätit. Tröttheten dagtid är i princip borta men somnar tidigt fortfarande runt 20.30 varje kväll.

Önskar jag istället kunde njuta nu när jag mår bättre men det är väldigt svårt. Skulle helst av allt vilja boka ett akut ul och kolla upp så allt är bra.

Har kub om 2 v och är nog rätt nervös för det också att det ska vara kromosomfel svårt att lugna ner sig men skönt att skriva av sig

Mila och Bell, mitt illamående försvann runt v 8 typ, blev galet orolig. Sen har de hållt sig borta men kom tillbaka v 15! Konstigt va
  • happylife
    eid skrev 2016-12-09 12:35:19 följande:

Nu har jag varit hos mvc igen. Allt såg ut som det skulle och magen hade växt massor! SF-måttet är nu 30 cm.. Så det har ökat 4 cm på ca 2 veckor och jag är tillbaks på normalkurvan :)

Härliga nyheter!
  • happylife

Det är två saker som gnager i mig..det ena är min vikt.

Startade på 69.5 kg, gick upp till 70 kg första veckan, men sen har vikten bara gått ner.

Idag väger jag 68. Det är ju ingen stor skillnad, men jag borde ju gå upp i vikt??! Kräks ju inget o äter normalt...

Sedan står de i alla appar att man kan börja känna sparkar.

Jag kände pirr/fisksprattel för två v sen dagligen i princip. Men sen har de avtagit o nu tror jag inte jag känner något. Ev kanske lite, men på ett annat sätt...

Är lite orolig för att nåt ska va fel

• happylife
    misslina skrev 2016-12-11 10:29:52 följande:

Vikten vågar jag mig inte på att säga något om. Tror säkert att det inte är någon fara. Vilken vecka är du i?

När det gäller sparkar så är det absolut ingen fara att du inte känner. Jag är i vecka 19 och känner inget direkt heller. Med dom andra barnen har jag känt mer i vecka 20-21 men heller inte regelbundet eller tydligt. Kanske mer mot vecka 22-23. Har du moderkakan i framvägg så dämpas de små sparkarna av det.

V 17, påbörjar v 18 imorgon. Har moderkakan i bakväg...

Men de "känns tryggt" att du upplever samma och är lite längre gången!

Man längtar ju såå tills man får respons där inifrån dagligen!

Jag funderar på om viktnedgången beror på att jag inte dricker vin faktiskt... Drack en del vin innan mode e ju mycket kalorier i..möter ju sjukt, drack inte så mycke som de kanske låter, men tror ändå att de vinglasen gjorde sitt på vikten..
  • happylife
    Erla skrev 2016-12-11 11:05:46 följande:

Jag försöker våga mig in här trots att det är väldigt tidigt fortfarande. Fick detta idag på morgonen vilket känns tryggt då jag är på äl+14 enligt ff.

Nu hoppas jag bara att jag äntligen får behålla denna gången! Är det kanske äntligen vår tur?

Yey!! Grattis igen och varmt välkommen <3

Det är definitivt er tur!
  • happylife
    columbus skrev 2016-12-11 11:14:08 följande:

Jag har också minskat någon kilo i vikt och då har jag inte kräkts en enda gång. Har visserligen usel aptit men äter å andra sidan väldigt mycket socker och skräp istället eftersom det är det enda som går ner. Tror dock inte vikten är någonting att oroa sig för såhär "tidigt", det kommer säkert rassla till för oss båda framåt. Vinet kan säkert spela in, är ju trots allt mycket kalorier i alkohol.

Okej då är jag inte ensam då

Även med rörelserna, känns skönt att det inte bara är jag..

Mysigt med rul! Jag längtar så, känns som en evighet kvar ju!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-12-11 10:51:13 följande:

Jag tror att man känner sparkar olika beroende på hur bebis ligger. Om den ligger på höger/vänster sida, sparkar mot bakvägg eller framvägg. Jag känner ju bara rörelser på vänster sida och det kan gå en vecka mellan varven.

Ja de finns säkerligen en rad olika faktorer som spelar in...får hålla ut lite till!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-12-12 07:13:25 följande:

Jag blöder!! Vet inte vad jag ska ta mig till. Det började inatt och nu imorse kom det lite igen. Färskt blod och binda behövs. Tycker det ömmar i livmodern också när jag böjer mig framåt. Kl 7 öppnar telefontiden hos mvc. Hoppas jag får ett ultraljud direkt idag. Jag är i v 18 nu.

O nej vad läskigt säkert ingen fara men så obehagligt!!

Är väl väldigt ovanligt at åt man börjar blöda pga MF så sent som v 18?

Vad sa dom? Du bara måste få ul idag.
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-12-12 08:17:30 följande:

Jag blöder!! Vet inte vad jag ska ta mig till. Det började inatt och nu imorse kom det lite igen. Färskt blod och binda behövs. Tycker det ömmar i livmodern också när jag böjer mig framåt. Kl 7 öppnar telefontiden hos mvc. Hoppas jag får ett ultraljud direkt idag. Jag är i v 18 nu.

Mvc kunde inte ge mig ul men sa att jag skulle ringa gyn. Väntar på att de ska ringa upp om en timme. Hon sa bara att det inte behöver vara någon fara men om jag börjar blöda kraftigare ska jag ringa 1177. Jag skulle ta det lugnt idag men jag är redan på jobbet. Fast jobbet är ganska lugnt.

Ja, hjälper dom dig inte så åker du till gynakuten, det hade jag gjort utan tvekan. Något annat vore terror!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend