Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

frestelsen skrev 2016-11-30 06:48:56 följande:

Tiden sniglar verkligen så här i början.. boka in ett sista VUL på sös till nu på tisdag är då v. 9+3. Sen blir det inskrivning veckan efter med blodprov för KUB, i mellandagarna ska vi gör ul för KUB. Känns skönt iaf att man har saker uppbokat. Är LIVRÄDD för att de ska se dåligt ut på KUB. Men ser allt bra ut kanske man kan blicka framåt:)

Nu börjar iaf illamående ge med sig, men tröttheten är kvar:( när släppte er trötthet?

Skönt med ul snart! tiden går fort ändå

Kub kommer gå bra! Men ja det är nervöst

Min trötthet släppte runt v 12 tror jag!

Eller ja blev bättre iaf, är fortfarande tröttare än innan!
  • happylife
    eid skrev 2016-11-30 06:28:49 följande:

Jag skrev upp när jag kände de första tydliga sparkarna (eftersom jag vet att jag är så dålig på att komma ihåg). I v 20+4 fick jag första buffen mot handen- så himla fint! Tror jag hade känt lite små rörelser innan, men kunde inte direkt relatera det till bebisens rörelser! Nu är det  däremot boxningsmatcher i magen varje dag och går idag in i vecka 32 (31+0). Snart är ni där <3

Å mysigt! Längtar tills dess
  • happylife
    frestelsen skrev 2016-11-30 08:18:09 följande:

Blir mitt 3e ul nu:) så sägs att många ul ger vänsterhänta barn:) plus att min man o pappa är det med så chansen blir väl stor;)

Hört de me! Jag har hittills gjort 4 ul..
  • happylife
    columbus skrev 2016-11-30 09:55:31 följande:

Ja precis, både mage + rörelser sägs ju komma tidigare då. Själv lyser båda med sin frånvaro här men snart sätter det nog fart!

Ja precis, har en rejäl kula.

Ja de kommer de när kommer
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-12-01 17:23:58 följande:

Ajaj vad det har ilat och värkt idag i magen. Tror det växer mycket nu. Jag tror också att jag kände lite rörelser idag. Precis som förra gången för ca 2 veckor sedan var det väldigt högt upp i magen så jag är lite tveksam om det kan ha varit tarmarna men det händes som dova buffar på väster sida och höll på under en ganska lång tid. Längre än vad man normalt känner bubbel i magen tror jag.

Hur är det med er andra?

Vilken v är du i nu?

Jag mår helt ok, trött o smått illamående ibland, sura uppstötningar har jag börjat få me!

Kan bara äta små portioner, blir fort mätt. Men måste äta ofta! Varannan timme frukt tex!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-12-01 22:24:20 följande:

Jag går in i v 17 imorgon. Förra grav hade jag en del sura uppstötningar men det kom lite senare. I alla fall efter v 20 någon gång. Denna grav känner jag inget sådant än så länge. Jag har inte heller samma konstanta hunger som jag hade förra grav och inte lika mycket foglossning. Det är märkligt hur olika det kan vara.

Så fin mage du har förresten :) Den kan du inte dölja längre va? Jag märker att folk ser min mage men inte vågar fråga. Men jag har i alla fall berättat för ett gäng på jobbet så snart sprids det nog till fler.

Okej! två dagar innan mig känner du något alls?

Skönt att du mår bättre än förra! Jag jämför allt med min tvillinggrav, så är i himlen denna gång!

Tack, går att dölja med kläder, men visar stolt upp den vi berättade för barnen förra v och smyger inte med det längre. Sån lättnad! Samma här att folk nog ser, men har vett att än så länge hålla tyst men skulle inte ta illa upp om nån frågade eftersom jag själv tycker det är rätt uppenbart!
  • happylife
    Beebii skrev 2016-12-01 21:27:10 följande:

Idag har jag varit på inskrivning och bokat in rul, samt kub. Eller jag ska tillbaka om ett par veckor och ta blodprov för kub testet. Sen blir det Nipt om det blir hög risk siffror. Någon som gjort kub och fått högsta siffror innan? Vi fick det förra gången så hur stor är risken denna gång när jag är äldre?!?

Imorgon är det privat ul bokat på morgonen! Håll tummarna!

Håller tummarna
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend