Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Malin 845 skrev 2017-02-20 12:49:31 följande:

Ja det tycker man! Hoppades ju att den andra bm hade svarat. Mycket gulligare!

Ja verkligen! :)

Bm blev förresten väldigt förvånad att jag plussat så tidigt! Är väl ovanligt antar jag :) hon frågade vad för test jag tagit, jag sa ett digitalt som visar antal veckor. Då trodde hon på det :)

Det är tidigt, men inte onor alt tidigt. Jag plussade på samma äl dag som du!
  • happylife

Undrar däremot vad bm har för referenser gällande när man brukar plussa..tycker alltid dom tycker man är så tidigt ute! Typ "kom tillbaka när mensen är en eller två veckor sen"...?

• happylife
    Malin 845 skrev 2017-02-20 15:20:21 följande:

Nu sa bm som ringde mer att det är så tidigt så kan bli mf. Med kommentaren: ja många testar inte så tidigt, utan inte förräns mensen är utebliven. Så många vet inte om att de fått mf trots att de var gravida.

Så onödigt sagt!

Ja precis förstod de, sorry gick lite off topic när vi ändå var inne på knäppa bm =P
  • happylife
    Malin 845 skrev 2017-02-20 18:35:27 följande:

.. blev en total överreaktion från min sida. Han sa att han bara vill skrika det ut till världen, och berätta för alla om vår tillökning! Men han respekterar att jag vill vänta lite. Han visade ju dock inte det innan, därav överreaktionen!

Är lugnt nu :)

fick starkare sticka nyss iaf! :) helt otroligt hur mycket starkare det är sen i morse :)

Härligt! Nu ska de bli bebis

Ja lite sött av din man att han är så stolt bra att han förstår dig o avvaktar lite till tills du är redo
  • happylife

Härligt med aktivitet i tråden!

Idag har de varit en hård dag, helt slut i fogarna varit på kundmöten och hållt i en presentation, sjukt tungt. Nu ligger jag nedbäddad! 6 veckor kvar, kämpa....

• happylife
    frestelsen skrev 2017-02-21 16:29:32 följande:

Härligt att det bara är 6 veckor kvar :) så hinner du villa upp dig innan bebbe kommer:) låter faktiskt inte så mycket när du skriver 12 veckor:)

Känns som jag har en evighet kvar.. 22 (21+0) idag.

Ja jätteskönt ja precis, tänkte det! Å fixa massa hemma

Nä 12 veckor låter helt ok, tre månader däremot låter som en evighet =P

Mm men du är mer än halvvägs, det låter bra det med
  • happylife
    Malin 845 skrev 2017-02-21 19:11:48 följande:

Fick 1-2 v på digitala nu på eftermiddagen.

När slog era om till 2-3 veckor? Är ju om möjligt mer orolig nu..

Min blev 2-3 på äl+15 typ men sen dröjde de typ 2 veckor (!!) innan det blev 3+, testade var o varannan dag o va helt säker på att de va kört! Men de va de ju inte

Vänta två tre dagar å testa igen. Eller om du kan hålla dig en vecka
  • happylife
    columbus skrev 2017-02-21 19:41:51 följande:

Jag fick 2-3 v på ÄL+18 (en vecka efter BIM) och 3+ på ÄL+23. Testade dock inte tidigare än ÄL+23 så vet inte om 3+ hade kunnat komma tidigare. Har dock för mig det var happylife eller någon annan av "oss" som har BF nu i maj som slog över väldigt sent utan att det var några konstigheter. Is i magen så tror jag absolut det slår snart. Vilken dag är du på idag?

Ja precis mitt 3+ tog lååång tid på sig!! Riktig nagelbitare!
  • happylife
    Erla skrev 2017-02-21 19:58:28 följande:

Känns som att det är foglossning på g här också :/ ska man få det redan i v.15? Undrar ju hur det kommer bli framöver liksom :P tror det är foglossning i alla fall. Det liksom skär till ner mot vänster skinka när jag ska resa mig ur soffan eller ur sängen. Speciellt om jag varit uppe och rört mig mycket innan. Har inga problem med att gå och promenera utan endast när jag liksom böjer mig för att resa mig eller för att plocka upp saker från golvet.

De kan tyvärr absolut börja i v 15 inte kul!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend