Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2017-04-11 22:24:05 följande:

Har ni andra hört några små klickande/knäppande ljud ifrån era magar/bebisar. Tror kanske det är bebisens leder som knäpper men det känns samtidigt lite märkligt att det skulle höras ut.

Har för övrigt haft mycket sammandragningar idag som kommit så fort jag ansträngt mig något.

En fråga till er Stockholmare - Jag har en jobbresa till Stockholm inplanerad då jag är i v 37 och nu har mannen föreslagit att han tar semester då och följer med och vi skaffar barnvakt till sonen. Om förlossningen skulle sätta igång när vi är där, vilket sjukhus ska man då ringa och åka till? Vi kommer hålla till runt centralstationen och KTH.

Nä inte hört nåt sådant. Däremot läst om gravida kvinnor som hört sådana ljud och dom trormdet är lederna på barnet. Låter helt crazy

Min bebis hickar liksom Columbus bebis ofantligt mycket! Typ 3-4 gånger per dag. Stackarn, känns jobbigt =P sa till min man igår, undra om hon hickar lika ofta sedan när hon kommit ut vi närmar oss verkligen nu maj-gänget. Känns helt surrealistiskt!

Har ni också molvärk? Minns inte om jag fråga redan. Har fått en hel del i både mage o rygg
  • happylife
    columbus skrev 2017-04-11 22:33:00 följande:

Inte hört några sådana ljud (inte vad jag har noterat i alla fall). Däremot ett jäkla hickande!

Gällande sjukhus så vet jag inte hur det fungerar rent praktiskt med vilket du bör/ska ringa, men närmaste sjukhusen är i alla fall Karolinska, SÖS eller Danderyd. På Danderyd har de förlossning både på själva sjukhuset (Danderyds Sjukhus) samt en privat variant (BB Stockholm) som ligger vägg i vägg om jag har förstått det hela rätt. Finns även Huddinge och Södertälje sjukhus men de ligger båda mer söder om stan.

Japp rätt ang Danderyd, jag ska föda på BB Stockholm som ligger inne på Danderyd och är privat. Du på Sös va?
  • happylife
    columbus skrev 2017-04-12 13:21:52 följande:

Ja, nu är det verkligen nära. Så sjukt, skönt och spännande samtidigt. Jag känner dock ingen molvärk alls. Inga förvärkar eller någonting sånt heller. 

Justeja! Ja precis, har önskat SÖS. Verkar dock vara rätt bra tryck där nu, vet inte om det beror på deras nya förlossningsavdelning som öppnade för bara någon månad sen eller om det bara föds allmänt mycket bebisar :) När vi var inne för kontroll förrförra helgen var det fullt i alla fall så hade vi behövt föda då hade vi blivit skickade någon annanstans. Är därför inställd på att eventuellt behöva åka till typ Huddinge, vilket iof inte skulle göra något (men föredrar såklart SÖS eftersom det tar 6 minuter med bilen dit).

Verkligen!

Nä man vet juninte, jag är så inställd o taggad på BB Stockholm så skulle bli så ledsen om de inte blev de. Men har ju ändå bra för några våningar under ligger Danderyds förlossning =P men de är inte lika modernt o fräscht! Men men, bara hon kommer ut safe är jag nöjd <3

Hoppas ni får plats på SöS
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2017-04-12 13:21:06 följande:

Tack för infon om Stockholmssjukhusen. Det är ju trots allt väldigt otroligt att jag skulle föda där men jag ska skriva ner lite telefonnummer och packa några bebiskläder för säkerhets skull.

Jo jag har också molvärk till och från och mycket sammandragningar. Bebisen hickar ganska ofta här också men det där med de knäppande/klickande ljuden är nytt sen några dagar.

Det är alltid bra att va safe, man vet ju inte ska packa BB väskan nu i dagarna..har idag börjat tvätta hennes kläder, filtar etc <3
  • happylife
    columbus skrev 2017-04-12 16:51:00 följande:

Tack, och hoppas du får BB Stockholm! Har två vänner som fött där som varit supernöjda.

Vi är ju ändå lyckligt lottade här i Stockholm som har så många förlossningar inom kort avstånd så oavsett lär man ju inte behöva åka sådär hemskt långt OM det nu är hög belastning.

Åhh vill bara att det ska vara maj nu! Den 28 april är min bebis tydligen "färdigbakad", så efter det är hon välkommen när som helst för min del. Känns som den sista milstolpen nu innan det verkligen är dags!

Va kul, hört massa positivt också!

Ja det är vi verkligen, borde vara varje gravid kvinnas rätt!

Jaaa jag med! Den 28 april, är du i v 37 då eller? Har för mig det är då jag hört att dom räknas som helt färdiga! Så,spännande nu när man kommer föda!!
  • happylife
    misslina skrev 2017-04-13 10:32:55 följande:

Hej på er! Igår jobbade jag min sista dag och idag är det bara 20 dagar tills bebisen kommer. Känns helt galet :)

Tung och klumpig känner jag mig och illamåendet sitter i. Men nu börjar det närma sig och man börjar se slutet av denna graviditet och snart får man njuta av bebisgos:)

Ska unna mig lite färg och klippning och nån behandling innan dagen D. Känns kul att ha lite sånt inplanerat:)

Vad skönt! Bra jobbat

Låter bra med lite lyx innan de är dags!
  • happylife

Alltså denna trötthet! Ni andra som ska ha i maj, är ni också sjukligt trötta?
    Jag sover från 22 på kvällen till ca 06-07, vaknar iof var o varannan timme för att kissa hela natten, ibland varje timme, ibland var tredje timme, så nattsömnen har ju ingen vidare kvalitet. Men jag måste sova på dagen, gärna två timmar. Får jag inte göra det mår jag såå dåligt..tycker detta blivit värre senaste veckorna nu. Efter lunch är jag en zombie och behöver två timmars sömn för att orka resten av dagen, som inte ens är ansträngande eftersom jag är helt sjukskriven!

• happylife
    misslina skrev 2017-04-13 15:19:51 följande:

Tröttheten är rätt påtaglig! Blir galen att man vaknar femhundraelva gånger per natt! Antingen för att man måste kissa eller att man måste vända sig, vilket tar för mig typ 5 minuter haha. Eller så har jag kramp i höften. Så inte undra på att man behöver ta igen sig på dagen också ;)

Ja man blir verkligen galen på allt uppvaknande!

Har också problem att vända mig, hahaha. Gör sjukt ont! Man känner sig som en valross vadkramp har jag en hel del. Nej de är faktiskt inte konstigt att man är trött haha!
  • happylife
    columbus skrev 2017-04-13 14:48:40 följande:

Jag är också supertrött! Springer upp ungefär en gång i timmen varje natt precis som du, håller på att bli skogstokig! Försöker att inte dricka något sent på kvällen men det har inte gjort någon skillnad alls. Lika kissnödig lik förbannat ändå. Sover också cirka 1-2h under dagen sen, men är ändå helt förstörd runt 21-22 och går och lägger mig då igen. Skulle aldrig klara av att jobba nu, haha.

Mm man blir galen, verkar som du säger inte ha ett samband med dricka eller ej på kvällen! Nej fy fasen, ska inte klaga, inge jobb å inga barn att ta hand om heller, får ju faktiskt vila! Bonusbarnen tar mannen hand om , med lite hjälp från mig när jag orkar!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend