Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2023-03-10 23:48:36 följande:
    Jag skrev väl att innehållet i de tusentals timmar som inte publicerats inte innehöll någonting nytt utan bara saker som redan var kända? Tusentals timmar film på vägkanten som inte visar hur du krockar med en älg bevisar inte att du inte krockade med en älg, det är de minuterna innsn, under och efter krocken som visar att du krockade med älgen. Rubriken i media : '1000 timmar film av vägkanten utan älgkrock säger mot att den som krockade med älgen och dog krockade med älgen och dog'  * dumheter * 

Att du hänvisar till TC och FOX för att påvisa att PS i Sverige inte rapporterar om nyheter (hahaha) hör inte mig förvirrad. inte heller förvånad. Solig

Vad har FOX spinn med någonting om vad PS rapporterat om läget i USA att göra? Ingenting. Precis som du skriver.

Om du vill ha mer info om vad PS publicerat om Capitoliumhändelserna då finns det gott om material på SVTplay där alla som befann sig inne i byggnaden berättar vad de var med om. 
    Nej, du skrev exakt det här:
    Padirac skrev 2023-03-10 21:07:40 följande:
    Vad är händelsen enligt dig?

Att FOX har plockat upp gammalt material och försöker ge det en ny betyldese och göra ett spinn av det? Intervjua FOX representanter om vilkamotic de har för att sprida propagande och desinformation

Vad skulle nyheten handla om enligt din uppfattning?
    Har jag skrivit att Public Service inte rapporterar om nyheter? 😂

Haha, ja, vad i hela fridens namn har Tucker Carlsons sändning att göra med hur sändningen har påverkat läget i USA?! 🤣

Man borde rimligen kunna ta upp det ena utan det andra, inte sant? 🤪

Det materialet är inte relevant för någonting annat än den fight du har med dina hjärnspöken.
  • Digestive
    KillBill skrev 2023-03-11 07:53:23 följande:

I Senaste USA Podden diskuterades de filmsnuttar och TC försök att förminska betydelsen av stormningen av Kapitolium (både demokraters och republikaners perspektiv lyftes fram).

Det ska bli intressant att höra Digestives svar. 

Ok. Är det därmed bevakat av Public Service i din mening?
  • Digestive
    KillBill skrev 2023-03-11 09:06:30 följande:
    Ja. Menar du att publik service är skylldig att ge stort utrymme till varje konspirationsteori som lyfts fram?
    Vad är det som du inbillar dig att Public Service borde rapportera om i min mening?
    Padirac skrev 2023-03-11 09:27:55 följande:
    Vad? Vad menar du med det?

Vad är eller inte bevakat?

Filmsnuttarna?
    FOX och TC? 
    Stormningen?
    Påstått nya händelser under stormningen?
    Det spinn FOX/TC försöker göra på gammal information genom att ge den en alternativ betydelse?
    USA's befolknings reaktioner på FOX/TC? Reaktioner På filmerna? Reaktioner på stormingen?
    Läget i USA efter Tucker Carlsons sändning, videomaterialet och åsikterna bland befolkningen.

Du känner inte alls att du redan har fått svar på det här? 🤔
    Padirac skrev 2023-03-11 04:14:21 följande:
    Javisst är det gammalt material i fråga om innehåll, även om det är nya timmar i film materialet. Inget av det FOX visar i det du länkat till är nya uppgifter. att polisen inte gjorde det de skulle, att poliser samarbetat med de som stormade Capitolium är inte okänt. Det är gamla uppgifter, tvärt mot vad FOX påstår, tvärt mot vad du påstår. Det nya är att FOX påstår att det är nytt. Som andra skrivit, inget av det FOX visar förändrar eller tar bort de händelser som under stormningen och upploppet faktiskt hände och är publicerat och dom flera långa straff utdömts för. 

Ja, hur menar DU att TC sändning har med att PS skulle rapportera om läget i USA? Det var DU som använde FOXs material och menade att PS inte rapporterade ... Oklart vad?
    Första meningen går inte riktigt ihop. Vart kan man se detta videomaterial på annat håll menar du? - som inte ens finns med bland det offentliga Jan 6th Committee-materialet.

Du har redan fått svar men hela er position är bara lustig. I klarspråk säger ni att en konspirationsteori växer fram ur ett av USAs största mediahus och i talande stund sprids sådant som ni själva, kort och gott, kallar för desinformation som en löpeld genom sociala medier - Public Service gör dock rätt i att inte rapportera om någonting gällande det här, enligt er, förutom någonstans mitt i en avlägsen pod som inte ens nämner ämnet i rubriken.

Det var ju ett fantastiskt informationsskydd som skattebetalarna får för 9 miljarder om året och speciellt om ni fick bestämma - tycker ni inte?
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-11 10:29:10 följande:

tucker har de kommit fram i domstolen och under ed och bevis är bara en lögnare.
    Och det mer intressanta, det är vad hen säger berättar ingenting, för vi står där med ett statskuppsförsök ändå.

Nej, konspirationer har inget nyhetsvärde.
    Och det som hade varit så roligt om de hade rapporterat detta som SVT/SR brukar och med saklighet och fakta, ja, då hade du börjat gråta över det, för då hade man berättat det som vi gör,d et tycker säger är bara för flytta fokus att nu vet hela världen hur de anställda på FOX vet dom ljuger arslet av sig.(Som om vi inte redan visste det )

SÅ nu är du sur över de inte rapporterar om en konspiration som inte existerar, och med ett klipp som visar en misstänkt följer med polisen frivilligt.
    Och hade SVT/SR sätt detta sakligt, med fakta och opartiskt, ja, då hade du blivit än argare över det, då de hade berättat andemeningen samma sak som jag.

Dock vad vi även efter detta inlägget av dig inser, det är att SVT/SR förblir opartiska, visst är det intressant Solig

Padirac skrev 2023-03-11 04:14:21 följande:
    Javisst är det gammalt material i fråga om innehåll, även om det är nya timmar i film materialet. Inget av det FOX visar i det du länkat till är nya uppgifter. att polisen inte gjorde det de skulle, att poliser samarbetat med de som stormade Capitolium är inte okänt. Det är gamla uppgifter, tvärt mot vad FOX påstår, tvärt mot vad du påstår. Det nya är att FOX påstår att det är nytt. Som andra skrivit, inget av det FOX visar förändrar eller tar bort de händelser som under stormningen och upploppet faktiskt hände och är publicerat och dom flera långa straff utdömts för. 

Ja, hur menar DU att TC sändning har med att PS skulle rapportera om läget i USA? Det var DU som använde FOXs material och menade att PS inte rapporterade ... Oklart vad?

De skulle rapportera saklig fakta, det skulle berätta om hur stormningen och statskuppen började, de skulle sen berätta vad de gjorde där inne.
    De skulle berätta om hur kuppmakarna hade kontakt med vita huset, de skulle berätta om hemliga möten mellan olika nazistgäng i parkeringsgarage som FBI övervakade.
    De skulle berätta om alla som fått fängelse och även de som har statskuppsliknande domar.

osv...osv..., dock skulle dom avfärda en misstänkt som leds av polisen som gett upp, som att ens betyda ens nått.

De skulle sen nog även berätta FOX rättegång mot Dominion, och där internposten, sms, mail och annat, som berättar de anställda vet de ljuger arslet av sig.
    Och att FOX försöker byta narrativ ifrån vara lögnare, och hur svårt är det med lättledda?
    Och med tanke ingenting kom fram med det alls, utan de säljer konspirationen och har aldrig sett en tråd åka så snabbt in konspirationsforumsdelen på FB som den tråden om polisen omhändertagit en misstänkt, och den misstänkta följer med fredligt och frivilligt.

Och så vill digi att SVT/SR ska sända konspirationer, i en kanal som är opartiskt och objektivt saklig
    Och sen försöker hen svara som att alla har fel utom hen, det betyder att hen har gått på en konspiration som är icke existerande, och detta för skydda sin extremhöger och med total substanslöshet.

Som vanligt är du inte ens med på banan.

Tänk om ni tre gav lika mycket utrymme till att läsa vad folk skriver som ni ger era förutfattade meningar.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-11 11:12:05 följande:
    Visst går meningarna ihop  , de delar av filmmaterialet som FOX/TC visar motsäger inte det övriga materialet, FOX/TCs säger däremot att deras material motsäger det övriga materialet.

Visst sprider FOX/TC desinformation

USApodden, KInapodden, Europapodden har jag regelbundet lyssnat på i P1s reguljära sändningar

PS rapportering om FOX och TC medvetna desinformationkampanj om valstölden är ett exempel på saklig rapportering.  Kanske kommer det rapportering om desinformationskampanjer på sociala medier också. 
    Det känns som att du rakt upp och ner gör sådana här jämförelser:

https://www.youtube.com/shorts/9PRMK-FdeAY

Som om det skulle vara vad Tucker Carlson menar och vad folket i USA som förvånas över videomaterialet allra främst får i sitt medvetande. Ibland blir man så dum som man vill göra andra i samhällsdebatten och det här vore ett klockrent exempel på det.

Vad har dina mediavanor med någonting att göra? 
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-11 12:22:22 följande:
    Du påstår att USApodden är en 'avlägsen podd' - jag säger att USApodden mm sänds i PS ordinarie utbud och är lätttillgängligt för den som är intresserad.   Det har alltså inte med dina eller mina mediavanor att göra - bekagar du dig att det inte sänds i TV4s nattsändningar med din kärlek??

Såna här jämförelser? och sen länkar du till ett narrativ   hahaha

du vet, jämförelser är mellan minst två olika saker.

Tala ur skägget nu - om det går - eller vill du inte skriva  mer än vaga och otydliga inlägg?
    Det är en avlägsen pod och inte heller finns det en chans för någon som inte lyssnar på den kontinuerligt att överhuvudtaget veta att ämnet tas upp.

Jag var inte otydlig eller vag. Du resonerar som om det nya materialet på något vis skulle säga emot det tidigare - en position demonstreras i YouTube-klippet på ett jämförande vis ihop med Tucker Carlsons ord.

Visst kan jag tala ur skägget - du vet inte vad du pratar om.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-11 12:14:38 följande:

ROLF, det ena utesluter inte det andra och visa lugna bilder ändrar inget om attacken mot Capital Building.
    Och varför ska man visa bilder som inte visar nått mer än att de är där och när man har attacken som skulle vara "fredlig".

Ni är så lättledda av FOX, som vill byta narrativ då de ser ut som sketna lögnare i domstolen och rättegången med Dominion.
    Det berättar ingenting de dessa bilder, men attacken gör och visar att det var MYCKET våldsamt.
    Hur inbillar du dig ens lugnare bilder skulle ändra där?
    Lycka till med förklara det Solig

Dock så inser man dock en gång till att det dock saknas något som skulle påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och efter så här många ggr nu detta inte kommer, det gör det bara mer och mer intresant och man inser det inte ens handlar om opartiskheten

Det är bara dina hjärnspöken som påstår att det nya videomaterialet skulle ha ändrat på våldsamheterna/attacken.

Försök att skilja på din inre dialog och externa. 👍
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-11 12:42:53 följande:
    Det är väl så att jag inte vet vad DU pratar om - det har jag sagt flertalet gången nu.Solig

Nej, jag säger att det material som FOX/TC presenterar inte säger mot det tidigare släppta materialet, Jag säger att FOX/TC påstår att deras material motsäger det tiidgare släppta materialet. FOX/TCs påståenden är ett spinn, en desinformation.

Att USApodden är en avlägsen podd beskriver väl inget mer än dina medievanor - du nämnde något om natt-TV på 4an och sociala medier
    Och exakt vart skulle FOX och/eller Tucker Carlson påstå någonting sådant? Du hittar verkligen på för hela slanten.

Det är en avlägsen pod och ämnet är även dolt för någon som vill söka sig till det i Public Service. På plats 21 hamnar USApoden den här veckan med en teknisk räckvidd på 81 095.

https://www.poddindex.se/podcasts?page=2
  • Digestive
    klyban skrev 2023-03-11 12:51:40 följande:

Nope, det ändrar inget om statskuppsförsöket och attacken mot capital Building berättade jag ju för dig.
    Och varför ska SVT/SR sända konspirationsskräp för?

Och skulle de sända nått om detta, skulle de göra det objektivt sakligt och opartiskt, och då hade dom sagt det som jag sade ovan.
    Vi hamnar på exakt samma punkt varje gång med detta, och då är lättledd av FOX, det mest komiska är att ingen vet ens vad du vill ha sagt , för du tenderar att "glömma" av detta varje gång.

Dock intresant att det sker en gå till och att SVT/SR är fortfarande det ÖVERDRIVET mest opartiska mediet i Sverige Skål

Padirac skrev 2023-03-11 12:42:53 följande:
    Det är väl så att jag inte vet vad DU pratar om - det har jag sagt flertalet gången nu.Solig

Nej, jag säger att det material som FOX/TC presenterar inte säger mot det tidigare släppta materialet, Jag säger att FOX/TC påstår att deras material motsäger det tiidgare släppta materialet. FOX/TCs påståenden är ett spinn, en desinformation.

Att USApodden är en avlägsen podd beskriver väl inget mer än dina medievanor - du nämnde något om natt-TV på 4an och sociala medier smile2.gif

Tror inte hen är intresserad, för det skulle innebär säga jag har fel, och det finns inte på kartan inser man.

Vad duktig du är som kan upprepa saker som ingen har påstått.

Vem diskuterar du med, klyban? - jag är verkligen nyfiken. Finns hen i forumet som vi är i nu?
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-03-11 13:11:51 följande:
    Vad menar du att FOX/TC påstår med det de nu presenterat om stormningen av capitolium?

Vad menar du att jag hittat på?

sverigesradio.se/tabla.aspx&date=2023-03-08
    18.05

Sveriges största och skarpaste podd om amerikansk politik.

Sänds även på söndag kl 02:02.

senare under kvällen sändes europapodden
    Det framkommer väldigt tydligt i det ursprungliga klippet. Har du inte sett det?

Vart är dina belägg för det här påståendet:

Jag säger att FOX/TC påstår att deras material motsäger det tiidgare släppta materialet.

Ja, det är verkligen oerhört. 🙄 Ungefär 0.8% av befolkningen lyssnade på poden den här veckan - emellertid så ser ungefär 1 300 000 på Rapport varje dag.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?