Padirac skrev 2023-03-12 21:54:36 följande:
Men det du vill verkar ju inte vara någonting som helst annat än att PS ska rappotera om FOX/TCs lögnaktiga påståenden - det är ingenting annat som är 'händelsen' du pratat om sida up poch sida ner sedan traktorbilderna - allt annat är redan rapporterat och känt sedan tidigare.
Vill du att PS rapporterar om:
Jag vill att Public Service rapporterar om:
1) FOX/TC har lagt ut desinformation.
2) FOX/TCs desinformation har stöd bland 'vilseledda och politiska demagoger'. 'vilseledda och politika demagoger' är upprörda för att de tror (eller vill få andra tat tro) att detta är nya händelser och ett bevis för tidigare manipulerad rapportering. De som inte stödjer lögnerna om stormningen av Capitolium är upprörda äver att FOX/TC ljuger och sprider propaganda
3) Samt spela upp det nya videomaterialet.
- vill du att FOX/TCs lögnaktiga kommentarer om vad materialet visar spelas upp? Vill du att PS ska redogöra sakligt för vad materialet visar eller inte visar och vad myndigheternas undersökning visat och vilks straff som dömts ut?
Digestive skrev 2023-03-10 16:10:52 följande:
Det intressanta är att det nya videomaterialet får samtliga i Washington DC att framstå i dålig dager - både demokrater och republikaner.
Sådan här manipulering av videomaterial kommer att elda på hatet mot den politiska eliten ordentligt.
Angående Covid-19s förmodade ursprung så har Public Service faktiskt uppdaterat oss i sak:
Covid-19:s ursprung har diskuterats flitigt de senaste åren. Nu hävdar FBI:s högsta chef att viruset sannolikt kom från en labbläcka i Wuhan.
Ja, vilseledda och politiska demagoger vill påståt att tidigare publicerat videomaterial är manipulerat.
eu.usatoday.com/story/opinion/columnists/2023/03/07/tucker-carlson-jan-6-video-fox-news-capitol-riot/11419797002/
"In 2020, Fox News? own attorneys argued in a defamation lawsuit against Carlson that the host can?t be taken seriously. U.S. District Judge Mary Kay Vyskocil
wrote in her ruling dismissing the lawsuit that ?given Mr. Carlson's reputation, any reasonable viewer 'arrive(s) with an appropriate amount of skepticism' about the statements he makes.?
Further evidence that Carlson is a charlatan conning his audience came out in text messages released Tuesday as part of Dominion Voting Systems' defamation lawsuit against Fox News. In one text, Carlson wrote of former President Donald Trump, the man he's running interference for by trying to rewrite the Jan. 6 history: "I hate him passionately.""
Jag frågar igen :
så.. vad är nyheten här? Att du sprider propagnda? Att FOX/TC sprider propganda? Att någonting okänt hände den 6e januari?
Jag är fullt övertygad om att anställda på Public Service är stora nog att uppdatera oss på den här punkten utan att vare sig du eller jag sätter ord i munnen på dem.
Minna tre punkter är neutralt formulerade ting som jag personligen vill att uppdateringen ska innehåll och ingenting mer. Vad de ponerat skulle göra med dessa tre punkter är helt bortom både min kontroll liksom mitt intresse.
Igen fyller du i en gigantisk lucka för landa i en slags anklagelse. Om du på allvar inte förstår att
manipulering i det här sammanhanget innebär uteblivna filmsekvenser - snarare än manipulering av filmmaterialet som tidigare har publicerats - så är du helt enkelt inte kapabel att analysera texter i ett sammanhang, vilket i och för sig skulle förklara en hel del.
Kan du fortfarande inte räkna ut vad jag anser är nyheten efter alla dessa svar? Det framgår till och med i punkterna som jag precis har gett dig och kräver så fantastiskt lite tanke att det är löjligt. Låt mig demonstrera:
1) Händelsen, det vill säga Tucker Carlsons sändning.
2) Det sociopolitiska läget i USA efter händelsen.
3) Det nya videomaterialet.
Gav det här dig en AHA!-upplevelse?