Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2023-06-02 18:37:56 följande:

Jovisst, att beskriva en strategi som används för att göra allt möjligt och ingenting sant betyder naturligtvis att alla ljuger... Liksom att påstå att kritik mot brunhögern och alternativhögern och deras argument betyder att alla konservativa har nazistiska åsikter... 

Det kan inte bli tydligare än så.

Jag har för mig att lögner innebär att man ljuger men allt är såklart möjligt och ingenting sant.

Jag kan inte minnas att jag har sett dig skriva något i stil med att alla konservativa har nazistiska åsikter och har därmed troligen inte gett dig något sådant påstående som respons heller.

Du är bara duktig på att stämpla oliktänkande med sådant här för att du inte kan argumentera sak. Precis som klyban spammar som om datorn har fått virus av samma anledning.

Brukar du se mig hålla på och "Guuuh.. sådär brukkkaj ju Expo säjja å, å, å vänsterxxmister o de stygga laget! DU måste greja me görgrymma superstrategin I HEMLIGHET som dem oxå,,,, ba för att lurifaxa så ni bajs-gröna tjuvar Riks dagen ock gör apmänniskor som Stalin jorde . Troru ingen ser äle? ? Va? Vah? Troru de älr? ---------- VI SER!

Ja förstår d ble pinsamt nu när vi såg ! 🔭"?

Nej, för jag behöver det inte.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-02 19:05:31 följande:

Ja, jags älskar när en granskning berättar att en politiker är olämplig, och det jag älskar är att politikern tar stryk för detta.
    Vilket parti politikern är i, är irrelevant, för jag har ingen agenda som du.

Och en sak som sker IGEN, det är att du missade att påvisa att SVT/SR inte skulle var opartiska.
    Detta är preplexande intressant, kanske nästa gång sker det? :no:

Ja, du är som en burk långfil så fort kritik dyker upp.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-06-03 10:06:28 följande:
    I en annan tråd trillade detta påståden upp :

Digestive skrev 2023-06-01 22:34:59 följande:
    Touche.

Det är bedrövligt att folk inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism.

Samtidigt ska vi helst kunna nyansera varenda genusvariant redan i förskolan (vilket i sig är något som jag inte har åsikter om, kan tilläggas).

Inga spår av en progressiv slagsida ser dock Padirac et al i sina samhällsanalyser.

Tänk dig uppståndelsen om det enda personporträttet av HBTQ+ individer i Public Service var ett avsnitt ur programmet Outsiders, det vill säga tvärtom.
    Yes, självklart är du alltid centrumet i mina samtal, Padirac. 🥰

Prova att läsa inlägget som om du och övriga är i åtanke först när ni nämns.

Vilket du nästan klarar av - då du inte tolkar meningen precis under som Lina på Katthult tolkar marknadsbråk. 👏

Aja, vem vet, du kanske kommer ut som Norrlands-queer och självklart tar jag andras personliga pronomen på allvar.

Queer: hen/den.

Norrlands-queer: folk.

(Observera att det ska uttalas "-l-k" med ett mycket generöst luftflöde genom hela ordet så att "l" och "k" kommer fram som hinder under en pågående suck. Beroende på situationen så är sucken lång och jämrande eller väldigt kort som om avbruten av en lätt hostning - i det senare fallet blir "l" och "k" i stort sett obefintliga hinder medan "k" nästan hanteras som en egen stavelse när sucken är riktigt lång.)

I sådana här situationer vore det dock klädsamt om du meddelade dina personliga pronomen för omvärlden i en fotnot.

-l---k. 🙄
  • Digestive
    Bitter Lemon skrev 2023-06-03 15:36:22 följande:
    Har bra koll på de pressetiska reglerna, men grejen är att de handlar om subjektivt tyckande och tolkande. Olika medier tolkar dagligen reglerna på olika sätt. Till exempel om namnpublicering har allmänintresse, eller om det kan utgöra fara för en kriminells familjemedlemmar. Det är i praktiken varje redaktion som sitter och tycker till vilket beslut som fattas. SVT kan göra på ett sätt och Aftonbladet kan göra på ett annat. Så de pressetiska reglerna ger jag inte mycket för.

Nej, jag menar att SVT inte har några problem att alltid nämna män när män har begått kriminella handlingar. De har inga problem att generalisera män som grupp. Däremot har de stora problem att göra samma sak med gruppen muslimer.

Hela narrativet i traditionell media i samband med korankravallerna var för övrigt att försöka lägga skulden på provokatören istället för på de som använde våldet. En konkret exempel var då SVT ville få det till att det var Paludan som kostade mångmiljonbelopp i polisutgifter, och inte de muslimer som försökte döda poliserna och som ägnade sig åt skadegörelse.
    Personligen ser jag sådant som mänskligt och likställer istället Public Service med vilken annan kvällstidning som helst när det kommer till nyhetsrapportering - med skillnaden att man lagförs om betalning uteblir.

Det jag vill ha sagt är att jag personligt inte bryr mig nämnvärt om sådana här exempel även om de givetvis är korrekta i sak, jag fokuserar mer på sådant som partiskt uteblir i Public Service - då det begränsar allmänhetens medvetenhet.

Exemplet som du tar upp på partisk vinkling här är dock välkänt och talande.

Ett annat välkänt och talande exempel i övrigt, är när stämningen inför en debatt om afghanernas sittstrejk - i programmet Opinion, året 2017 - sätts upp med Mikael Wiehe i studion som spelar upp låten Släpp in mig:

">

• Digestive
    Padirac skrev 2023-06-03 18:38:26 följande:
    Det spelar väl ingen roll vem du sagt det till, du påstår att du inte dragit folk över en kam, med att påstå att de menar att alla konservativa har nazistiska åsikter.

Ändå är det väl precis det du skrivit?

Jag kan citera det igen, eller så kan du förklara vad du egentligen menade om du nu inte menade det du skrev.
    No worries, I gotcha:

Det är bedrövligt att folk inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism.

Varför ordet "folk" skulle involvera någon som inte besitter nämnd egenskap - inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism - är en gåta som du själv får lösa.

Vilka är det som har och inte har den här egenskapen samtidigt, Padirac?
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-06-03 22:34:55 följande:
    Folk är väl en generalisering , en spekulation?  

Eller har du några data eller argument som stödjer din generalisering?

Du vet förhoppningsvis bäst själv vilka du avser, vilka du generaliserar om.
    Är det generaliserande att peka ut en specifik grupp? 🙄

Jag vet exakt vilka jag avser och kan demonstrera det med ett enda ord - folk som inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism. 🤷

Vilka avser du när du menar att jag drar andra över en kam? 🙄
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-06-04 00:01:09 följande:
    Att peka ut en grupp kan med goda skäl anses vara generaliserande, men det beror på vad som utgör gruppens gemensamma/delade karaktäristik.

SDs försvarare brukar använda det argumentet, att deras kritiker likställer deras väljares åsikter med nazism. Det är dessa kritiker SDs försvarare avser när de pekar på gruppen kritiker.   Allt för att förminska sitt eget arv och ideologiska grund och generalisera om sina kritiker.
    Det är omöjligt att ha och inte ha en egenskap samtidigt. 🙄

Därmed omöjligt för Det är bedrövligt att folk inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism. att vara generaliserande, det är helt enkelt en specifik grupp av folk. 🙄

Och därför kan du inte svara på vilka jag skulle ha dragit över en kam. 🙄

Folk som troligen borde sova använder dina argument.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-06-04 01:17:20 följande:
    Det är fullt möjligt att den som generaliserar tillskriver de som inte har egenskaper vissa egenskaper.

Om du inte vill förklara dig så är det helt och hållet din sak. 

Hoppas du får sova gott.
    Det finns ingenting att förklara då ingen generalisering har gjorts. Lite snopet för dig men det är nog få som bryr sig.

Jag kommer inte sova än på ett tag men tack. 🙂
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-04 12:54:41 följande:

Nu ljuger du om mig igen, detta börjar bli mer och mer förekommande.
    Så what gives?
    Vi alla vet höger är livrädd för en opartisk granskning, och det mest komiska är att andra partier historiskt fastnat i denna innan och det ÄLSKAR jag(Där försökte du också påstå tvärtom och påstå nått om mig som inte existerar.)

En sak jag inser efter 41 inläggs frånvaro, det är att ni inte ens längre försöker påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    För mig berättar det att ni är medvetna om att det aldrig kommer lyckas med, mer än möjligtvis att SVT/SR skulle göra ett fel i sitt arbete och det vet vi hur extremt sällan det sker och det retar er svårt av någon anledning.

Vadå, är du inte en syrlig mejeriprodukt med bakteriekultur? 😯

Då får du titta i dessa 41 inlägg och inte bara räkna dem. Se exempelvis inlägg #6863 som i skrivande stund finns kvar på aktuell sida.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-04 17:28:46 följande:

Det jag sade, 41 inlägg utan att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Alltså inte ens försökt.

Om du tror jag är en mejeriprodukt, så berättar du en sak och att du har väldigt svårt med verkligheten och när du tror såna konstiga saker.
    Den större frågan där är dock, du har börjat ljuga om mig flera ggr nu och detta för skapa en poäng.
    Men problemet är när du ljuger om mig, så pratar du inte längre om mig och en poäng går aldrig göras.
    Men nu insett det är illa att du tror jag är en mejeriprodukt, det är makabert att du tror det, hopps någon i din närhet hjälper dig, då när man tror en sådan sak, så är det inte bra alls.

Och vi inser, ett inlägg till utan påvisa SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Så det kan bli för dig Solig

Vad ska jag då prata om med dig när du inte bemöter kritiken som presenteras?

Det finns ett uttryck som lyder "Lugn som en filbunke." vilket jag anspelade på tidigare men vad du förstår eller inte förstår är ganska irrelevant när du saknar bidrag i diskursen.

Hänger du här och är aktiv i stort sett varenda dag utan att ge några sakliga bidrag till diskursen så finns det bara dig och ditt beteende kvar att bemöta.

Alternativet är att du ignoreras helt och hållet, det vill säga alternativet som de flesta har valt.

Jag tycker att du ska vara glad att iallafall någon bekräftar din existens här och försöka vårda det bättre.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?