Inlägg från: pyssel |Visa alla inlägg
  • pyssel

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2021-07-24 13:33:28 följande:

VI står här fortfarande och inte ens vet vad som inte var opartiskt.

Kommer det ta lång tid innan ni berättar detta, undrar då ni haft ett 20-30-tal försök nu, och inte ens en gång påvisat att SVT/SR inte är opartiska.

Bristande saklighet för det nämna berättar att det inte var något här heller, och kan aldrig tänka mig du berättar detta i nästa inlägg heller och efter alla dessa försök och utan påvisat vad är det som gör SVT/SR inte opartiska med detta Text-TV nyhetsnotis.

Med tidigare erfarenheter så inser jag att du aldrig någonsin kommer påvisa denna icke opartiskhet av SVT/SR.

Och talande!!!

Att DU inte förstår har väldigt lite att göra med dina imaginära "alla" och "vi".

Att du inte är beredd att diskutera sakfrågan eller jobba lite på din läsförståelse får jag helt enkelt acceptera, men fortsätta ta som en kvalitetsstämpel på mina inläggs saklighet och relevans i frågan.
  • pyssel

De flesta anser nog att det räcker med att rapportera opartiskt om aktuell situation utan att hoppa över den största aktuella orsaken, även om den inte uppstod igår. Faktiskt just för att den inte uppstod igår och inte har upphört.

• pyssel
    nihka skrev 2021-07-25 09:22:09 följande:

Något som har varit konstant i 70 år anser inte jag är nytt utan gamla nyheter. Ska vi skriva varje gång det ska berättas om Sverige att i flerpartistaten och demokratin Sverige...? Eller saknas "en viktig sammanhangsmarkering" annars efter sådant "textslarv" om det utelämnas i en notis?

SD erkänner ju inte sina rötter och därför behöver det lyftas hela tiden.

Tack för att du argumenterar åt mig:

1. Att det är andra som får påtala att diktaturer är just det.

2. Att du tycker att SVT och Yle håller för låg nivå, à la "Lilla Aktuellt".
  • pyssel
    nihka skrev 2021-07-25 10:05:06 följande:

Jag menar det jag skriver, inte det du hittar på att jag skriver. Håll noga isär dessa två så trasslar du inte in dig lika mycket.

Det framgår oerhört tydligt att du tycker det hör till "Lilla Aktuellt" att påtala förtryck som största orsaken till folkets missnöje, just när det gäller Kuba.
  • pyssel
    En blå väljare skrev 2021-07-27 00:10:27 följande:

"Vi med intellekt" - jag får ge dig att du är klart roande.

Det är ju förvisso bra att du vetat i flera decennier att SVT är vänstervridna, men ärligt talat vet jag inte hur mycket intellekt som krävs för att komma fram till det. Fundera på saken.

En blå väljare skrev 2021-07-27 00:11:16 följande:

Då vore det ju klädsamt om SVT inte utelämnade huvudorsaken.

• pyssel
    klyban skrev 2021-07-27 11:31:06 följande:

Och ändå står vi här fortfarande och att opartiskheten SVT/SR har är fortfarande kvar efter detta text-tv Kuba nyheten.

Sånt är alltid intressant och notera, men och andra sidan saklighet är inte din sak har vi lärt oss med åren.

Dina åsikter är givetvis inte fakta, hur mycket du än önskar det. Inte i denna, inte i någon annan tråd.
  • pyssel
    klyban skrev 2021-07-27 15:13:36 följande:

Men det vet vi ju redan att fakta inte är lagt på bordet och påvisat att SVT/SR inte är opartiska.

Vad min åsikt har med det och göra är en gåta för oss alla, är det något du sakligt kan förklara?

Kanske du inte ens läser den lilla text som stod där om inget av det påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Du får vackert ta dig över det hindret först, men det verkar helt omöjligt då det aldrig kommer.

Nu vet vi sedan länge att dina kategoriska åsikt inte har någon som helst bäring på det du hävdar. Just för att du är så ointresserad av frågorna i sig och endast intresserad av den egna kategoriska hållningen och ett blint försvar. Löjeväckande, inte alls vackert heller, för att inte säga diskussionsdödande jämt.

De flesta som är till största del positiva till PS' arbete och produkter kan också föra en diskussion om PS' hållningar.
  • pyssel
    klyban skrev 2021-07-27 17:34:56 följande:

Som sagt vad jag har inte ens ventilerat någon åsikt, och det handlar om SVT/SR att dessa inte skulle vara opartiska.

Kommer det ta lång tid innan man påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Vad är det nu 3-4 gången du låtsas om att sakligheten kring vad som inte är opartiskt?

Sällan man ser någon med en sån energi diskuterar ett ämne med den passionen, men inte ens snuddar att påvisa vad som inte skulle vara opartiskt.

Visst är det intresant att observera pyssel, men såklart nu börjar du prata om åsikter som ingen har i frågan vad som nu inte skulle vara opartiskt

Ord på rad där du inte påvisar "nått". Visst är det intressant att du som är så ointresserad av publicistiska frågeställningar, ändå är så diskussionsivrig. "Det bidde en tumme" av väldigt yviga gester, varje gång du försöker.

Återkom gärna när du vill diskutera sakligt. Jag väntar. Ännu har inte "nått" sakligt nått forumet från dig.
  • pyssel
    klyban skrev 2021-07-27 18:03:30 följande:

Jag tänker inte påvisa något som inte existerar och som att inte SVT/SR skulle var opartiska i den Text-TV nyhetsnotisen.

Men föralldel du kan gärna förklara hur det ska gå till och påvisa något som inte existerar.

Och vi alla har gjort slutsatsen att du inte kommer påvisa att det inte varit opartiskt.

Detta är mycket intressant och notera.

Och när du påvisat denna att SVT/SR inte skulle varit opartiska, ja, det är först då vi kan diskutera sakligt något.

För nu existerar NOLL saklighet av dig, och vi står här med en nyhetsartikel på Text.TV som är opartisk pga ingen klarar av att påvisa annat.

Som du förstår, min saklighet leder oss till samma punkt var gång och att det är din brist av saklighet som gör att vi inte ens kommer förbi påståendet.

Som brukligt med dig och dina "diskussioner".

Ord på rad igen som var lika med N-O-L-L vad gäller saklighet och relevans i frågan. Kom tillbaka när du stavat dig igenom s-a-k-l-i-g och fått hjälp med innebörden. Vi väntar tåligt på att se "nått" av saklighet. Det lyser ännu med sin frånvaro i dina inlägg. Nya chanser, klyban.
  • pyssel
    klyban skrev 2021-07-27 19:01:22 följande:

Eftersom du aldrig berättar vad som skulle inte vara opartiskt med SVT/SR inslaget och det nyhetsnotis i Text-TV laget, så komemr du aldrig längre än så här.

Jag har inget att svara på som har med ämnet och göra, komemr det ta lång tid eller är du inte här för ämnet i hand och SVT/SR opartiskhet?

Tryck visa endast pyssel.

Det är precis som du säger att trycka "visa endast" för att se saklighet och hållbara argument för det du inte uppfattat. Bra uppmaning! (De senare inläggen handlar dock om att utbilda dig i vad det betyder.)
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?