Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Vet inte inte men flera kommuner t.ex. SD styrda Svalöv har klassat sitt kommunhus som skyddsobjekt och jag tror att du förstår liknelsen..
Jag tror att du egentligen förstår ovanstående...
Vet inte inte men flera kommuner t.ex. SD styrda Svalöv har klassat sitt kommunhus som skyddsobjekt och jag tror att du förstår liknelsen..
Vad är partiskt?
För det är ju den samlade bedömningen att det är just pga ekonomiska sanktioner och COVID-19 pandemi.
Nyheten bara berättar en sak och att det är protester och att det beror på ekonomiska sanktioner och COVID-19 pandemin.
Du verkar inte förstå vad Text-tv är och på detta inget partiskt skrivit.
DU vet om att detta är inte Text-TV enda nyhet de skrivit om Kuba, och att de alla följer ett mönster och vad som sker där och på enskilda saker.
Det mest intressanta är att du har inte påvisat en partiskhet, och där är värt och notera.
Jag märkt detta är det ENDA som sker i denna tråden, man väljer glömma av saker eller bara låtsas om i detta fallet.
Är det inte rätt talande hur svårt ni har det att påvisa denna partiskhet.
Och denna om Kuba vara ovanligt dålig för detta ändamålet, hoppas du någon ska gå på detta?
Ledsen för ditt missförstånd, du glömde av att påvisa det partiska.Det är en Text-TV nyhet, man kan inte skriva mer text än vad de gjorde, och följer du text-tv så har de skrivit många sker om Kuba.
Så läs dom först, så får du lära dig något om att även Text-tv är opartiska.
Men det har jag lärt mig att osaklighet kring SVT/SR är galet stor, för påvisa att de inte opartiska kan ni inte.
Kuba har varit en diktatur sedan 1950-talet. Behöver man ta upp det i varenda nyhetsinslag för det är knappast en nyhet för de flesta av oss.
Kan man inte påvisa partiskheten, så vad är det man säger om trådens ämne?
Skulle det vara oklart svaret, så är svaret man säger inget om man inte kan påvisa detta.
Och vad mer tydligt är det på Text-tv nyheten, att den inte var hundra sidor lång.
Eller kanske du inte vet att Text-TV är nyheter i extremt litet format.
Kommer det ta lång tid innan man påvisar att SVT/SR inte är i en extremt överdriven majoritet opartiska.
Ditt svar kommer berätta om du har något och komma med här, något säger mig att ingen sådan påvisan kommer ske.
Och jag tror jag kommer får rätt igen på den.
Det är orimligt att begära en heltäckande rapportering varje gång man ska skriva om en händelse.
Det är som att varje gång en ny mutation dyker upp ska man berätta om vad corona är, när det började och varför man tror det började och allt som har hänt sedan hösten-19, annars skulle det vara en partisk eller subjektiv rapportering.
Det blir ju inte nyheter om man ska läsa om en massa gammalt.
Vad har akuta kriser med att göra att man bara rapporterar en liten nyhet, men berättar inte Kubas historia i dessa Text-TV nyhetsnotiser.
Det måste väl du även inse.
Så vad är det som inte är opartiskt?
Eller är det den enda fråga som inte går att svara på, och i så fall varför framhärdar man opartiskhet inte finns, och sen aldrig påvisar den.
Sånt är udda och galet intressant att det inte ges.
Inte ett ENDA ord du skrev där, ens snudda på att påvisa vad SVT med Text-TV nyhetsnotisen skulle vara partiskt.
Så vad mina nyanser är irrelevant, och det som är relevant och vad som inte skulle vara opartiskt, det är som bortblåst.
Märkte du det?
Undrar för det gjorde vi alla andra.
Jag tolkar dina uteblivna svar om vad som inte är opartiskt som nått du inte kan prestera, därav undrar jag vad du vill om du inte vill påvisa SVT Text-TV´s nyhetsnotis.
För det är den som diskuteras just nu senast, men inget är ditt svar då.
Det är dock en korrekt beskrivning på varför man är arga i Kuba just nu.
Och den som läser Text-TV, den har lärt sig massor av saker innan om Kuba.
Som du förstår är detta bara nyheter om små saker, då utrymmet är inte större.
Och finns inget vänster i nyheter i sig självt, nyheter återger bara verkligheten.
Och den vill vissa inte veta av, och på tal om osakligt och partiskt, något som SVT/SR INTE är dvs osakliga och partiska.
Vi alla vet varför ni är så rädda för SVT/SR, och det är för den politiska granskningen, som komiskt nog mer andra än SD har fastnat i.
Men och andra sidan vet dom hur de sen kommer styra, så detta är bara projiceringar för framtiden och när man sen avslöjar det som de hittar på.
Som tex i en kommun inte ville ge diarieföringen som SD styrde.
Vi alla vet om detta redan, låtsas annat blir bara komiskt.
P3 är en nöjes kanal och en hel hög av dåliga skämt och en hel hög med bra skämt, osv...
Inte så mycket ett nyhetsställe P3, även om segment förekommer som är.
Och en sak man ska lära sig om public service, det är att allt är inte för dig, utan för alla!
Men såklart är man nazist, så kommer man få vänta väldigt länge på det.
SVT Text-TV fungerar inte på det sättet, de ger nyheter i notisform.
Och det är rätt komiskt att en del tror det innebär att SVT inte är opartiska.
Även den som läser Text-TV kontinuerligt, den får en helhetsbild sakta men säkert, dock är det inget ställe för att djupdyka i nyheters bakgrunder.
Men det måste väl vem som helst ha fattat, eller menar något att det är nån som inte förstår den enkla?
Nej, man ger inte mer än det senaste i texttvs nyheter som liknar tidningarnas notiser. Om man vill ha en fylligare bild får man läsa de längre nyheterna, motsvarande artiklar eller nyhetsreportage eller artikelserier med grävande journalistik och analyser.
Det finns också människor med djup och bred kunskap som inte vill ha det på nivån med Lilla aktuellt varje gång.