Padirac skrev 2021-05-09 19:18:24 följande:
pyssel, menar du att Drysen, Ekot och SR har varit inblandade i mordhoten mot Gullberg? Har Ekot och SR spridit islamistisk propaganda? Har Drysen gjort detta? Har gävleimamamens som fått inflytande över Ekots publiceringar?
Självklart tycker jag att det rätt att Drysen inte längre arbetar på Ekot och att det visar på dåligt omdöme att ha ett förhållande med en person som mordhotar andra människor och som förespråkar extremism. Men var menar du SR och Ekot ska klandras för opartiskhet i att en reporter finns vara i en relation med en intervjuperson som är känd extremism då SR och Ekot avslutar anställningen och granskar reportagen som av dem och av andra utomstående sägs vara korrekta i sak?
Drysens förhållande med gävleimamens son är säkerligen en fråga för SRs säkerhetstjänst iom SÄPOs inblandning och klassning av gävleimamens son - och som sådant har jag svårt att se att mer information om Drysens avslutade anställning kan kommuniceras ytterligare, men vad vet jag.
Det jag menade var att SDs svans och vurmare använder enskilda personers förehavanden som skäl till att döma hela PS då det alltid handlar om att enskilda personers privata liv och åsikter sägs färga allt de gör. Allt är genompolitiserat och om personerna avviker från SDs svans och vurmares uppfattningar så är allt de är inblanande i opartiskt och vinklat. Det finns ingen opartiskhet och neutralitet i den världen - endera är man med SDs svans och vurmare eller så är man partisk, själva objektiviten är för dessa aktörer partisk då den inte tar ställning mot någonting.
Med det sagt så vill jag verkligen inte att extremism ska ha inflytande i oberende media aller ens annan media - men att kasta ut barnet med badvatten är sjukt.
Är man påläst så vet man att inte SD och alternativmedia äger frågan. Men om berättelsen från oinsatta antirasister hela tiden kallar det för att det skulle vara SDs debatt så gör man sig själv skyldig till att sätta ljuset där de vill och demokratiska krafter en ordentlig björntjänst, osynliggör de senare efter bästa förmåga. Men aldrig är ni så intresserade av salafismen som när SD ska åka ett populistiskt varv på den. Var finns du i debatten när modiga journalister granskar salafismen och när politiker, oftast kvinnor med utländsk bakgrund, tar strid mot radikalerna? (Du kanske är jätteengagerad i att debattera även denna extremism, vad vet jag?)