• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • Esls

Hej!

Jag slutade ju som sagt med mini piller den 23/11 och fick mens 20/12.

Idag fick jag en liten blödning och gjorde ett fertilitetstest.

Den visade glad gubbe, dvs maximal fertilitet! Var inte det suupertidigt?!

• Tottiis

Hej! Jag vill gärna vara med här! Jag är 28 min sambo 27. Jag tog ut min spiral I September och har ännu inte plussat. Har tyvärr haft väldigt oregelbunden mens men upptäckte nu att mensen har kommit var 6e vecka så kan äntligen räkna ut något så när jag har äl för första gången. Hoppas på ett plus 2016! Någon fler som har lika långt mellan perioderna som jag?

• smulis85

Välkommen alla nya :)
    Härligt att vi blir några stycken.

Själv hållet jag på att över analysera alla mina pms syntom. Hoppas självklart att jag är gravid men vill inte bli besviken så jag försöker intalar mig själv att jag inte är gravid vilket jag troligtvis inte är.

Tänkte testa på nyårsafton det är 3 dagar innan bim eller 12 dagar efter äl.

• Empan86

Hej, jag känner mig orolig. Har sedan 2 veckor tillbaka (runt ÄL) haft ont i ländryggen och i höger äggstock. Det är inte bara en molande verk utan det känns ordentligt. Har haft humörsvängningar/gråtmild. Och ömma och styva bröstvårtor från och till. Har tagit 2 tester som visar negativt. Funderar att gå till vårdcentral men dom kommer skicka hem mig i avvaktan på mens som ska komma på fredag 1/1. (Regelbunden) jag är orolig pgr av att smärtorna idag känns som knivar på höger sida. Det ryggonda har lugnat sig och känns bara ibland. Man har läst om cystor etc.. Några råd? Har någon varit med om samma sak?

• smulis85
    Empan86 skrev 2015-12-28 12:51:28 följande:

Hej, jag känner mig orolig. Har sedan 2 veckor tillbaka (runt ÄL) haft ont i ländryggen och i höger äggstock. Det är inte bara en molande verk utan det känns ordentligt. Har haft humörsvängningar/gråtmild. Och ömma och styva bröstvårtor från och till. Har tagit 2 tester som visar negativt. Funderar att gå till vårdcentral men dom kommer skicka hem mig i avvaktan på mens som ska komma på fredag 1/1. (Regelbunden) jag är orolig pgr av att smärtorna idag känns som knivar på höger sida. Det ryggonda har lugnat sig och känns bara ibland. Man har läst om cystor etc.. Några råd? Har någon varit med om samma sak?

Hej förstår din oro hade så en gång för 2 år sedan hade pms/gravsymtom ont i ländryggen och ena äggstocken osv.

Åkte iväg till vårdcentralen men de såg inget konstigt tog ett gravtest på mig som var negativt. Skulle höra av mig om mensen inte kommit inom en vecka.

Efter ca 3 veckor med symtom så kom mensen tror helt enkelt att jag hade sen äl och väldigt mycket pms. Eller att jag inte hade mån äl alls den månaden.

Tycker dock du ska ringa vårdcentralen om du är orolig så kanske du kan få snar varför eller i alla fall få en undersökning på att allt är okej.
  • Empan86
    smulis85 skrev 2015-12-28 13:07:18 följande:

Hej förstår din oro hade så en gång för 2 år sedan hade pms/gravsymtom ont i ländryggen och ena äggstocken osv.

Åkte iväg till vårdcentralen men de såg inget konstigt tog ett gravtest på mig som var negativt. Skulle höra av mig om mensen inte kommit inom en vecka.

Efter ca 3 veckor med symtom så kom mensen tror helt enkelt att jag hade sen äl och väldigt mycket pms. Eller att jag inte hade mån äl alls den månaden.

Tycker dock du ska ringa vårdcentralen om du är orolig så kanske du kan få snar varför eller i alla fall få en undersökning på att allt är okej.

. tack för svar, jag tror dock jag är gravid men du vet hur det är man letar o letar symptom så man tror man är galen tillslut ;)
  • smulis85
    Empan86 skrev 2015-12-28 16:25:04 följande:
    . tack för svar, jag tror dock jag är gravid men du vet hur det är man letar o letar symptom så man tror man är galen tillslut ;)
    Aa sorry läste lite fel tolkade att du hade gått förbi bim och fått negativt :) men då kan du ju så klart vara gravid :)

Själv har jag bim den 3/1 och har molvärk, ont i bröstvårtorna och mår illa sedan 7 dagar efter äl. De ända som säger mig att jag kanske är gravid är illamåendet då brösten och molvärk hos mig brukar va pms.

Håller tummarna att du plussar snart :)
  • 7400893
    Empan86 skrev 2015-12-28 16:25:04 följande:

Varför skriver du då ett inlägg om att du är orolig? Med tanke på dina symtom hade jag också gissat på att något var fel, att vara gravid gör inte ont.
  • Empan86
    7400893 skrev 2015-12-28 18:29:55 följande:

Varför skriver du då ett inlägg om att du är orolig? Med tanke på dina symtom hade jag också gissat på att något var fel, att vara gravid gör inte ont.

Nej det är ju det jag tror. Men det står så olika överallt så därför blir jag orolig har aldrig varit gravid förut så vet inte hur det ska kännas. Men då ska jag nog defenitivt kontakta vården...
  • Empan86
    smulis85 skrev 2015-12-28 16:41:16 följande:

Aa sorry läste lite fel tolkade att du hade gått förbi bim och fått negativt :) men då kan du ju så klart vara gravid :)

Själv har jag bim den 3/1 och har molvärk, ont i bröstvårtorna och mår illa sedan 7 dagar efter äl. De ända som säger mig att jag kanske är gravid är illamåendet då brösten och molvärk hos mig brukar va pms.

Håller tummarna att du plussar snart :)

Tack jag hoppas också det ;) och att du gör det med vore ju en fin start på det nya året :)
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?