• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • smulis85
    Waiting for you skrev 2015-12-07 18:11:59 följande:

Hej! Vi är på försök nr 2, troligtvis bim 24/12 men har inte stenkoll på min cykel, funderade aldrig så mycket på den innan vi bestämde oss för att börja bäbisverkstaden :)

Både jag och min sambo är 30.

Använder du äl-tester eller förbereder kroppen på något speciellt sätt?

Hej! Va roligt då kanske ni får en fin julklapp :) nej använder inte äl-tester då min man jobbar på annan ort och bara är hemma 4 dagar i veckan. Tror jag skulle bli stressad om han inte är hemma då, så vi kör på de dagar vi kan och har lust ;)

Annars äter jag folsyra och slutat snusa helt :) själv då använder du äl-tester eller gör nått annat?
  • smulis85

Hehe ja jag märkte det förra månaden lyckades göra 5 gravtest innan bim (köpte 10 billiga stickor från gravidkollen) så denna månad tänker jag vänta tills jag vet att mensen är sen hehe :)

• smulis85
    sodapopinski skrev 2015-12-07 19:33:19 följande:

Jag är 31 och min man 33. Vi är också inne på försök nr 2 och bim 28 dec har jag för mig. Jag har lite oregelbunden mens så jag har kört med äl-stickor och ska nu med så man får lite koll iaf på ungefär när jag har äl. Märker jag att det är ungefär samma dag i cykeln kommer jag nog inte fortsätta testa. Äter folsyra men det är enda förberedelsen annars. Har fått för mig att det kommer ta tid att bli gravid men hoppas jag har fel, vore så roligt med ett litet barn! Jag har längtat länge, men nu har jag äntligen mannen med mig.

Låter som mig har också väntat länge på att min man skulle bli redo :) Ja jag tror att de kommer ta ett tag innan man blir gravid men man hoppas ju alltid att de ska gå så fort som möjligt :) Har själv inte världens bästa tålamod.
  • smulis85
    Sara86 skrev 2015-12-07 21:20:30 följande:

Yes, 30 till sommaren & sambo på 31. Har pratat om barn i några år, men inte varit redo förut & förra året kom vi fram till att det var sista förnyelsen av p-piller då. Slutade med p-piller 31/7 i år. Är inne på försök 5 nu & har testat med äl-stickor för tredje gången. Har då kunnat se att jag bara haft 8 dagar mellan äl/mens, så har börjat kännas lite jobbigt. Enligt den uträkningen skulle mensen kommit igår, så trots att jag egentligen ställt in mig på att det skulle ta tid sitter jag nu här & hoppas.

Ooo hoppas på att de tagit och mensen inte kommer :) håller tummarna för dig :)
  • smulis85
    Marre22 skrev 2015-12-07 21:31:03 följande:

Jag kanske är för gammal för tråden. Jag är 33 år och min sambo 45 år.

Vi har nyligen öppnat upp för att få äran att bli föräldrar.

Jag har flera missfall med tidigare partner i bagaget.

BIM någonstans runt julafton.

Läkarbesöket idag visade på bra spermier hos mannen och bra värden.

Detta är vårt 3:e försök och det känns som en evighet...

Nejdå du är så välkommen i tråden :) beklagar missfall aldrig roligt :( hoppas att de tar sig snart och de får stanna kvar! 3 försök är ju inte så mycket men förstår dig att de känns som en evighet.
  • smulis85

Hej alla nya!
    Härligt att vi är några stycken.
    Såg att en del använder appar för att hålla koll på ägglossning och så. Själv började jag använda p-tracker för ca 3 år sedan då jag slutade med mina mini-piller (slutade för att jag mådde dåligt av dem inte för att skaffa barn)

Litar inte på den appen när den säger att jag har ägglossning då den tar den genomsnittliga menscykeln och jag har haft allt från 25-45 dagars cykel oftast har jag dock 28-32 dagar.

Känner oftast av min ägglossning så ska nog kunna pricka in den ändå :)

• smulis85
    AsryAvot skrev 2015-12-08 12:33:18 följande:

Jag slutade också med mina p-piller för att jag inte mådde bra av dem,och började då med natural cycles för att inte bli gravid. Men har nu gått över till plan :) NC ber en göra ägglossningstest när det närmar sig, men den utgår från mitt mönster och lär känna mig, vilket jag tycker är ganska häftigt.

Det är praktiskt att känna sin ägglossning :)

Vist tempar man när man använder NC eller tänker jag på någon annan då?
  • smulis85
    Empan86 skrev 2015-12-07 22:22:16 följande:

Hej! Jag och min sambo är inne på 4 försöket. Jag är 29 och han 43. Jag har använt äl-tester men inte blivit något för det förutom stressad ???? Så nu blir det inte mer sånt. Äter folsyra och d vitamin. Har BIM imorgon egentligen men fick en liten blödning igår morse efter samlag som slutade idag så får se om det kommer något mer annars hoppas jag att det var en nidblödning, men man letar ju tecken överallt. Hoppas på en nyårspresent.

Hur går det för dig någon mens än?
  • smulis85
    Espresso skrev 2015-12-09 18:24:33 följande:

Nu är det ägglossning, magen bullrar. Blir spännande med Bim på julafton, kan ju bli en jättefin julklapp. Och blir det inget den här gången heller kommer det att suga som vanligt men förhoppningsvis är man så upptagen så man inte hinner tänka för mycket på det.

Härligt!! Håller tummarna för en fin julklapp :)
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?