• Empan86

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej! Jag och min sambo är inne på 4 försöket. Jag är 29 och han 43. Jag har använt äl-tester men inte blivit något för det förutom stressad ???? Så nu blir det inte mer sånt. Äter folsyra och d vitamin. Har BIM imorgon egentligen men fick en liten blödning igår morse efter samlag som slutade idag så får se om det kommer något mer annars hoppas jag att det var en nidblödning, men man letar ju tecken överallt. Hoppas på en nyårspresent.

• Empan86

Ja jag fick min mens :/ den var väldigt futtig den här gången så kunde inte hålla mig o gjorde ett test men inget plus än:(

• Empan86

Hej, jag känner mig orolig. Har sedan 2 veckor tillbaka (runt ÄL) haft ont i ländryggen och i höger äggstock. Det är inte bara en molande verk utan det känns ordentligt. Har haft humörsvängningar/gråtmild. Och ömma och styva bröstvårtor från och till. Har tagit 2 tester som visar negativt. Funderar att gå till vårdcentral men dom kommer skicka hem mig i avvaktan på mens som ska komma på fredag 1/1. (Regelbunden) jag är orolig pgr av att smärtorna idag känns som knivar på höger sida. Det ryggonda har lugnat sig och känns bara ibland. Man har läst om cystor etc.. Några råd? Har någon varit med om samma sak?

• Empan86
    smulis85 skrev 2015-12-28 13:07:18 följande:

Hej förstår din oro hade så en gång för 2 år sedan hade pms/gravsymtom ont i ländryggen och ena äggstocken osv.

Åkte iväg till vårdcentralen men de såg inget konstigt tog ett gravtest på mig som var negativt. Skulle höra av mig om mensen inte kommit inom en vecka.

Efter ca 3 veckor med symtom så kom mensen tror helt enkelt att jag hade sen äl och väldigt mycket pms. Eller att jag inte hade mån äl alls den månaden.

Tycker dock du ska ringa vårdcentralen om du är orolig så kanske du kan få snar varför eller i alla fall få en undersökning på att allt är okej.

. tack för svar, jag tror dock jag är gravid men du vet hur det är man letar o letar symptom så man tror man är galen tillslut ;)
  • Empan86
    7400893 skrev 2015-12-28 18:29:55 följande:

Varför skriver du då ett inlägg om att du är orolig? Med tanke på dina symtom hade jag också gissat på att något var fel, att vara gravid gör inte ont.

Nej det är ju det jag tror. Men det står så olika överallt så därför blir jag orolig har aldrig varit gravid förut så vet inte hur det ska kännas. Men då ska jag nog defenitivt kontakta vården...
  • Empan86
    smulis85 skrev 2015-12-28 16:41:16 följande:

Aa sorry läste lite fel tolkade att du hade gått förbi bim och fått negativt :) men då kan du ju så klart vara gravid :)

Själv har jag bim den 3/1 och har molvärk, ont i bröstvårtorna och mår illa sedan 7 dagar efter äl. De ända som säger mig att jag kanske är gravid är illamåendet då brösten och molvärk hos mig brukar va pms.

Håller tummarna att du plussar snart :)

Tack jag hoppas också det ;) och att du gör det med vore ju en fin start på det nya året :)
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?