• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • smulis85

Jaha då känns de kört för mig för denna gång då jag fått pms symtom redan nu äl 6-7.
    Ont i brösten
    Molvärk
    Illamående idag :(

Testar nog på nyårsafton i alla fall innan jag dricker men tror nog att när jag blir gravid kommer jag inte ha några symtom innan bim.

• LisenB

Hej! Jag är 29år och försöker med vårt första barn. Har försökt sedan oktober men bara massa negativt och mens än så länge.. Har denna månaden börjat med ägglossningsstickor på dag 9 och inget utslag än på dag 13... Om jag får 14 dagar innan mens så har jag fått på dag 12 och 14 de senaste månaderna (har en app).. Får se nu med testen vad de säger. Brukar ha ägglossningskänningar en vecka typ. Har haft det sen i måndags.
    Någon annan som kör med ägglossningstest?
    Har bim typ 10 januari sen då kanske...

• smulis85
    Millissons skrev 2015-12-26 21:44:30 följande:

Hej. Är 31 o har samma önskan, att få inleda nya året med ett plus :)

Välkommen! :) när har du bim?
  • smulis85
    LisenB skrev 2015-12-26 22:03:03 följande:

Hej! Jag är 29år och försöker med vårt första barn. Har försökt sedan oktober men bara massa negativt och mens än så länge.. Har denna månaden börjat med ägglossningsstickor på dag 9 och inget utslag än på dag 13... Om jag får 14 dagar innan mens så har jag fått på dag 12 och 14 de senaste månaderna (har en app).. Får se nu med testen vad de säger. Brukar ha ägglossningskänningar en vecka typ. Har haft det sen i måndags.
    Någon annan som kör med ägglossningstest?
    Har bim typ 10 januari sen då kanske...

Välkommen! :)
    Använder tyvärr inte ältest men funderar på att använd de nästa månad om jag inte är gravid nu bara för att kolla ifall jag verkligen har äl när jag tror jag har det.
  • Esls

Hej!

Jag är 29 år och jag och min sambo har även vi bestämt oss för att försöka skaffa bebis!

Jag fick min första mens den 20/12 och Tog mitt sista minipiller 23/11 så snart är det dags för ÄL :) Det är första mensen på 12 år, så det är lite svårt att veta när ÄL kommer.

Det blir ju första försöket så har inga förhoppningar, men känns bara så kul att ha tagit beslutet:)

• LisenB

Jag har ännu inte fått något positivt på äl-testet, idag är dag 16... Jag tänker att det kanske inte funkar på mig? Men jag fortsätter testa så får vi se. Har regelbunden mens nu iaf de senaste månaderna. Hoppas jag har ägglossning över huvud taget.. Kan man få hjälp om man inte får utslag?/om man inte har ägglossning.
    Eller kan man ha ägglossning utan att få positivt på tester? Någon som vet?

• Millissons
    LisenB skrev 2015-12-27 16:34:45 följande:

Jag har ännu inte fått något positivt på äl-testet, idag är dag 16... Jag tänker att det kanske inte funkar på mig? Men jag fortsätter testa så får vi se. Har regelbunden mens nu iaf de senaste månaderna. Hoppas jag har ägglossning över huvud taget.. Kan man få hjälp om man inte får utslag?/om man inte har ägglossning.
    Eller kan man ha ägglossning utan att få positivt på tester? Någon som vet?

Att få hjälp med det går, dock tror jag dom flesta landsting har att man ska ha försökt få barn i minst ett år innan det blir aktuellt! Två månaders försök är ju bara en början...
  • Millissons
    smulis85 skrev 2015-12-26 22:15:24 följande:
    Välkommen! :) när har du bim?
    Just nu hoppas jag på ÄL och bim ska enligt app i telefonen va 12 januari.
  • LisenB
    Millissons skrev 2015-12-27 17:48:57 följande:
    Att få hjälp med det går, dock tror jag dom flesta landsting har att man ska ha försökt få barn i minst ett år innan det blir aktuellt! Två månaders försök är ju bara en början...
    Ja det är väl så. Det är ju ingenting med några månader men känns länge :)
    Hoppas jag får positivt snart så jag iaf får svar!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?