• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • Sara86
    Villhabarn29 skrev 2015-12-12 08:32:20 följande:

Grattis! :) Vilken dag i cykeln är du på?

Tack! Dag 31, äl +14 idag.
  • smulis85
    Sara86 skrev 2015-12-12 08:25:00 följande:

Kolla vad jag fick imorse! Inte världens starkaste men helt klart där. Känns så kul, självklart har vi redan svävat iväg & börjat planera & fundera, blir nog att berätta för närmsta släkten vid jul. Tror det blir ganska avslöjande med 1.5v i fjällen där jag varje middag avstår ett glas vin, särskilt som de redan börjat fråga om det inte är dags för oss också snart när de ser oss med andra barn...

Grattis!!! Vad roligt första plusset i tråden :)
    Nu hoppas vi snart på flera :)
  • skatergirl81

Hej tjejer! Jag är 34 och maken är 41, första barnet, inne på försök nr 9 . Har bim 20/12 och hoppas på en underbar julklapp. Tycker att denna väntar till bim är såååå långsam.

Har längtat efter barn länge och känner mig stressad nu för jag känner mig så gammal.

Testade inte med ältest i början men nu gör jag det men brukar också känna äl smärta och har en väldigt regelbunden cykel.

Grattis Sara86 till ditt + , måste kännas underbart!

• Espresso
    Sara86 skrev 2015-12-12 08:25:00 följande:

Kolla vad jag fick imorse! Inte världens starkaste men helt klart där. Känns så kul, självklart har vi redan svävat iväg & börjat planera & fundera, blir nog att berätta för närmsta släkten vid jul. Tror det blir ganska avslöjande med 1.5v i fjällen där jag varje middag avstår ett glas vin, särskilt som de redan börjat fråga om det inte är dags för oss också snart när de ser oss med andra barn...

Åh grattis vad roligt!

Den dagen jag får plus kommer vi berätta direkt. Tänker att då får vi glädjas nu, och går det åt pipan vill jag nog att de ska veta så man kan få stöd och slippa plumpa frågor som "när är det dags för er" när man bara vill gråta.
  • Sara86
    Espresso skrev 2015-12-13 08:53:03 följande:

Åh grattis vad roligt!

Den dagen jag får plus kommer vi berätta direkt. Tänker att då får vi glädjas nu, och går det åt pipan vill jag nog att de ska veta så man kan få stöd och slippa plumpa frågor som "när är det dags för er" när man bara vill gråta.

Ja verkligen, hellre berätta snabbt än att vänta & vi vill få berätta ansikte mot ansikte & inte via telefon. Julen känns som en jättebra tid också att glädjas tillsammans. Ska bli rätt skönt med långledigt också, sen i tisdags har det varit daga att lägga sig senast någon minut efter 21, så den där tröttheten verkar ha kommit nästan direkt. Tack för alla grattis, jag håller tummarna för er.
  • smulis85
    skatergirl81 skrev 2015-12-12 11:36:59 följande:

Hej tjejer! Jag är 34 och maken är 41, första barnet, inne på försök nr 9 . Har bim 20/12 och hoppas på en underbar julklapp. Tycker att denna väntar till bim är såååå långsam.

Har längtat efter barn länge och känner mig stressad nu för jag känner mig så gammal.

Testade inte med ältest i början men nu gör jag det men brukar också känna äl smärta och har en väldigt regelbunden cykel.

Grattis Sara86 till ditt + , måste kännas underbart!

Hej trevligt att du hittat hit!
    Ja Väntan till bim är jätte lång är bara inne på mitt andra försök men har inget tålamod alls och ändå vet man ju att de kan ta lång tid.

Håller tummarna för att du får en fin julklapp :)
  • skatergirl81
    smulis85 skrev 2015-12-13 22:54:43 följande:

Hej trevligt att du hittat hit!

Ja Väntan till bim är jätte lång är bara inne på mitt andra försök men har inget tålamod alls och ändå vet man ju att de kan ta lång tid.

Håller tummarna för att du får en fin julklapp :)

Tack gulle dig, i början tänkte jag typ det kommer när det kommer men ju längre tid som går så känns det som att man bara väntar på att något äntligen ska hända. Jag har heller inte bra tålamod, när jag vill någonting så vill jag det liksom nuuu

Trodde dock inte när vi började att det skulle ta såhär lång tid.

Väntar du också på bim nu?
  • Waiting for you

Åh grattis Sara86! :)

Ja nu är det den eviga väntan på bim, tur att jag har mycket på jobbet nu inför jul så förhoppningsvis går tiden fort!

• smulis85
    skatergirl81 skrev 2015-12-13 23:36:30 följande:
    Tack gulle dig, i början tänkte jag typ det kommer när det kommer men ju längre tid som går så känns det som att man bara väntar på att något äntligen ska hända. Jag har heller inte bra tålamod, när jag vill någonting så vill jag det liksom nuuu

Trodde dock inte när vi började att det skulle ta såhär lång tid.

Väntar du också på bim nu?
    Nä förstår att de är jobbigt som sagt man vill ju helst att de ska ske på en gång.

Jag har nyss haft mens så jag väntar på äl. Tror jag kommer ha bim runt 4 januari eller nått sånt.
  • skatergirl81
    smulis85 skrev 2015-12-14 09:19:54 följande:

Nä förstår att de är jobbigt som sagt man vill ju helst att de ska ske på en gång.

Jag har nyss haft mens så jag väntar på äl. Tror jag kommer ha bim runt 4 januari eller nått sånt.

Jag tycker att när man har äl känns det mer positivt för då kan man ju försöka och vara aktiv ....sen är det väntan som är lite knäckande.
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?