• Sara86

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Yes, 30 till sommaren & sambo på 31. Har pratat om barn i några år, men inte varit redo förut & förra året kom vi fram till att det var sista förnyelsen av p-piller då. Slutade med p-piller 31/7 i år. Är inne på försök 5 nu & har testat med äl-stickor för tredje gången. Har då kunnat se att jag bara haft 8 dagar mellan äl/mens, så har börjat kännas lite jobbigt. Enligt den uträkningen skulle mensen kommit igår, så trots att jag egentligen ställt in mig på att det skulle ta tid sitter jag nu här & hoppas.

• Sara86

Kul med många fler i samma situation & ålder även om vi försökt olika länge. Börjar få upp hoppet lite, fortfarande ingen egentlig antydan till mens ännu på äl+11 att jämföra med de senaste månaderna när jag fått mens på äl+8 med lite antydan dagen innan. Håller tummarna att mensen fortsatt håller sig borta, tänker isf testa på lördag morgon, spännande!

• Sara86
    smulis85 skrev 2015-12-09 21:43:09 följande:

Ja verkligen jätte roligt att vi är några stycken som kan peppa varandra. Spännande håller tummarna för dig sara86 att de blir ett plus :)

Tack smulis85, hur går det för dig?
  • Sara86

Dricker ytterst måttligt, första månaderna inget alls, men nu ett glas vin en vecka efter äl och det ska ju inte vara någon fara. Från plus blir det självklart noll. Kaffe är inga problem för mig då jag aldrig lärt mig dricka det, & någon kopp te om dagen känns helt ok. Just nu nedräkning till imorgon bitti, fortfarande inga tecken på mens & inatt var jag tvungen att gå upp & äta en halv tallrik yoghurt vid 4 när jag legat hungrig en timme & inte kunnat sova. Behöver era tummar imorgon. :)

• Sara86

Kolla vad jag fick imorse! Inte världens starkaste men helt klart där. Känns så kul, självklart har vi redan svävat iväg & börjat planera & fundera, blir nog att berätta för närmsta släkten vid jul. Tror det blir ganska avslöjande med 1.5v i fjällen där jag varje middag avstår ett glas vin, särskilt som de redan börjat fråga om det inte är dags för oss också snart när de ser oss med andra barn...
  • Sara86
    Villhabarn29 skrev 2015-12-12 08:32:20 följande:

Grattis! :) Vilken dag i cykeln är du på?

Tack! Dag 31, äl +14 idag.
  • Sara86
    Espresso skrev 2015-12-13 08:53:03 följande:

Åh grattis vad roligt!

Den dagen jag får plus kommer vi berätta direkt. Tänker att då får vi glädjas nu, och går det åt pipan vill jag nog att de ska veta så man kan få stöd och slippa plumpa frågor som "när är det dags för er" när man bara vill gråta.

Ja verkligen, hellre berätta snabbt än att vänta & vi vill få berätta ansikte mot ansikte & inte via telefon. Julen känns som en jättebra tid också att glädjas tillsammans. Ska bli rätt skönt med långledigt också, sen i tisdags har det varit daga att lägga sig senast någon minut efter 21, så den där tröttheten verkar ha kommit nästan direkt. Tack för alla grattis, jag håller tummarna för er.
  • Sara86
    AsryAvot skrev 2015-12-16 19:05:35 följande:

Grattis Sara86! Vilken fin julklapp ?

Min ägglossning är beräknad om en vecka, hoppas på en trevlig start på 2016. Har dock märkt att jag har få dagar mellan ägglossning och mens vilket gör mig lite orolig. Ska ändå ringa min barnmorska snart så jag ska ta upp det med henne då.

Ja, verkligen en toppenjulklapp i år :) Jag mätte 8 dagar mellan äl & mens, testade med b-vitamin, vet inte om det var det som gjorde det, men på andra månaden med det tog det sig för mig. Annars hade jag tänkt ringa bm i januari och höra.

Håller tummarna för dig & de andra.
  • Sara86

Nej, köpte någon på Apoteket som det stod b-vitamin på, kan kolla namn & bild senare idag/imorgon & försöka komma ihåg att ta en bild. Första månaden var det ingen skillnad, men på andra månaden blev jag gravid, kan ju inte säga att det var det som gav resultat men oavsett är jag nöjd :)

AsryAvot skrev 2015-12-17 17:51:01 följande:

Det låter ju lovande, då finns det ändå hopp. Var det någon speciell b-vitamin du åt?

• Sara86

De hör köpte jag på Kronans Apotek.

AsryAvot skrev 2015-12-17 21:00:45 följande:

Tack för tipset :) Ska läsa lite mer om det här. Och hoppas på det bästa!

• Sara86

Lycka till!

smulis85 skrev 2015-12-18 23:52:24 följande:

Då är äl på g för min del :) lite tidigare än förra månaden. Då blir min bim den 3:e januari :)

• Sara86

Hoppas på fin julklapp för din del då :) Låter häl ändå rätt bra att plusa innan bim.

Villhabarn29 skrev 2015-12-20 16:39:07 följande:

BIM tisdag. Plussade svagt i fredags och starkare på cb idag, men veckoindikator sa icke gravid. Det sticker där nere, är kissnödig på natten och har ömma bröst. Håller tummarna för dig!

• Sara86

Åh, fick upp den här tråden när jag kollade in för första gången på länge. Var med alldeles i uppstarten av tråden & plussade sen på femte försöket efter P-piller-stopp, bara 1.5v till bf nu. Hoppas så på att det snart går vägen för er som fortsatt väntar. Kram

• Sara86

Hej tjejer, var med i tråden i början och har sen läst lite ibland, men var länge sen jag var här så mycket. Jag önskar så att det hade varit fler plus för er. Håller alla tummar och tår för att 2018 är ert år ??

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?