• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • skatergirl81
    Villhabarn29 skrev 2015-12-16 07:04:34 följande:

Testade nu på morgonen också. Det är som sagt bara äl + 8 så har inga större förhoppningar. Nu börjar jag tro att alla streck är "streck där strecket ska vara", dvs spök. Samtidigt är jag testnarkoman och har inte fått tre sådana på rak förr. Testar typ fredag igen. Snacka om otålig:) Strecken är så svaga att de inte syns på bild.

Kan du pröva med ett känsligare test då...en del mäter ju från lägre hormonnivåer.
  • Espresso
    Villhabarn29 skrev 2015-12-16 07:04:34 följande:

Testade nu på morgonen också. Det är som sagt bara äl + 8 så har inga större förhoppningar. Nu börjar jag tro att alla streck är "streck där strecket ska vara", dvs spök. Samtidigt är jag testnarkoman och har inte fått tre sådana på rak förr. Testar typ fredag igen. Snacka om otålig:) Strecken är så svaga att de inte syns på bild.

Är också en testnarkoman. Varför vänta på utebliven mens när man kan testa i förväg liksom ;)

Jag tycker det låter som att det är något på G. Har du känt av några symtom? Jag vet att det är vanskligt då symptomen är typ samma som inför mens.
  • Villhabarn29
    Espresso skrev 2015-12-16 14:03:16 följande:

Är också en testnarkoman. Varför vänta på utebliven mens när man kan testa i förväg liksom ;)

Jag tycker det låter som att det är något på G. Har du känt av några symtom? Jag vet att det är vanskligt då symptomen är typ samma som inför mens.

Ja, stickningar där nere och lite molvärk. Är extremt trött. Men jag testade ett digitalt med veckoindikator och fick "Inte gravid" men det är ju bara äl+8 (cashen dom tas;) men vad gör man när man är nyfiken). Har du fått streck där strecket ska vara på cb? Tänker liksom om det är typ standard att alltid kunna se det.
  • Espresso
    Villhabarn29 skrev 2015-12-16 14:27:20 följande:

Ja, stickningar där nere och lite molvärk. Är extremt trött. Men jag testade ett digitalt med veckoindikator och fick "Inte gravid" men det är ju bara äl+8 (cashen dom tas;) men vad gör man när man är nyfiken). Har du fått streck där strecket ska vara på cb? Tänker liksom om det är typ standard att alltid kunna se det.

Jag har bara använt cb plus en gång innan och då var det enbart ett fett minus. Jag har testat några olika märken och alla har alltid varit blankare än en skridskobana (och jag har heller aldrig varit gravid). Inga spökstreck för mig iaf så här långt
  • skatergirl81

Jag är för snål för att testa innan mensen har uteblivit, är man gravid så lär man ju märka förr eller senare

Jag har läst att man oftast inte plussar innan bim med cb digital

• AsryAvot

Grattis Sara86! Vilken fin julklapp ?

Min ägglossning är beräknad om en vecka, hoppas på en trevlig start på 2016. Har dock märkt att jag har få dagar mellan ägglossning och mens vilket gör mig lite orolig. Ska ändå ringa min barnmorska snart så jag ska ta upp det med henne då.

• Sara86
    AsryAvot skrev 2015-12-16 19:05:35 följande:

Grattis Sara86! Vilken fin julklapp ?

Min ägglossning är beräknad om en vecka, hoppas på en trevlig start på 2016. Har dock märkt att jag har få dagar mellan ägglossning och mens vilket gör mig lite orolig. Ska ändå ringa min barnmorska snart så jag ska ta upp det med henne då.

Ja, verkligen en toppenjulklapp i år :) Jag mätte 8 dagar mellan äl & mens, testade med b-vitamin, vet inte om det var det som gjorde det, men på andra månaden med det tog det sig för mig. Annars hade jag tänkt ringa bm i januari och höra.

Håller tummarna för dig & de andra.
  • AsryAvot
    Sara86 skrev 2015-12-16 20:08:03 följande:

Ja, verkligen en toppenjulklapp i år :) Jag mätte 8 dagar mellan äl & mens, testade med b-vitamin, vet inte om det var det som gjorde det, men på andra månaden med det tog det sig för mig. Annars hade jag tänkt ringa bm i januari och höra.

Håller tummarna för dig & de andra.

Det låter ju lovande, då finns det ändå hopp. Var det någon speciell b-vitamin du åt?
  • Sara86

Nej, köpte någon på Apoteket som det stod b-vitamin på, kan kolla namn & bild senare idag/imorgon & försöka komma ihåg att ta en bild. Första månaden var det ingen skillnad, men på andra månaden blev jag gravid, kan ju inte säga att det var det som gav resultat men oavsett är jag nöjd :)

AsryAvot skrev 2015-12-17 17:51:01 följande:

Det låter ju lovande, då finns det ändå hopp. Var det någon speciell b-vitamin du åt?

• AsryAvot
    Sara86 skrev 2015-12-17 19:35:01 följande:

Nej, köpte någon på Apoteket som det stod b-vitamin på, kan kolla namn & bild senare idag/imorgon & försöka komma ihåg att ta en bild. Första månaden var det ingen skillnad, men på andra månaden blev jag gravid, kan ju inte säga att det var det som gav resultat men oavsett är jag nöjd :)

Tack för tipset :) Ska läsa lite mer om det här. Och hoppas på det bästa!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?